You´re Mine - Chapter 12

 
 
 

Here you go Sir” sa jag artigt och sköt fram den rykande kaffekoppen åt mannen. Han log vänligt, tog sin kopp och gick sedan bort för att sätta sig vid ett ledigt bord.

Min mobil hade plingat konstant den senaste halvtimmen, och trots att jag egentligen inte ville det pirrade min mage varje gång den lät. Jag började gå bort mot bänken där min mobil låg, och svalde osäkert när jag såg att Louis blick var fastklistrad på min skärm. Han mötte min blick och skakade på huvudet.

”Do yourself a favour and don´t reply to him...”. Han var på väg att gå förbi mig, men stannade och lade en hand på min axel, ”.. I´m serious Vanessa. I don´t know what´s going on between the two of you, but he´s not a nice guy. Okay?”. Jag nickade och log, osäker på hur jag skulle reagera. Louis släppte min axel och gick vidare, vilket gjorde att min blick genast drogs mot min mobil igen. Jag klickade på den runda knappen och tittade över smsen jag fått. Mina kinder gick från att vara bleka till att bli lika röda som två tomater.

 

From : Niall Horan 15;04 pm

Send me a pic of u? I`m bored ;)

From: Niall Horan 15;06 pm

I bet you look really sexy at the moment, wearing that sexy working suit of yours

From: Niall Horan 15;08 pm

I wish I could see you. My friend needs some attention..

From: Niall Horan 15;10 pm

Come on answer me baby

 

Jag låste upp min mobil och stirrade på smsen ännu en gång innan jag lät mina tummar springa över bokstäverna. Olika typer av svar forsade igenom mitt huvud, allt ifrån något flörtigt, kaxigt, roligt, och varför inte korkat. Men jag visste att jag inte kunde ge in för enkelt,så därför lät jag bara tre korta ord fylla min svarsruta.

 

To : Niall Horan 15;15

I´m busy Niall..

 

Jag låste min mobil igen och lade tillbaka den på samma plats som förut. Den plingade till igen, men jag visste bättre än att läsa det och svara direkt.

I have to leave earlier today, so you guys are free to go when you want to” sa Louise som kom gående från ingenstans.

”Really? So you´re okay with us leaving, like, now then?”. Louis knöt upp sitt förkläde och drog en hand igenom sitt hår. ”I told you that you´re free to leave whenever you want to, which means that now´s okay too” flinade Louise och klappade honom på ryggen. Han himlade med ögonen och gick sedan bort för att packa ihop sina saker. Zayn och Rebecca fick gå hem tidigare idag, eftersom att vi turades om. I morgon skulle det vara min och Louis tur att gå hem tidigare.

Okay i´m leaving, bye Louise, bye Vanessa” ropade Louis som snabbt styrt stegen mot dörren. ”I´ll see you tomorrow!”.

Jag vinkade åt honom innan jag själv hängde upp mitt förkläde och hängde min väska över axeln. ”Do you want me to wait until you leave?” frågade jag och ställde mig framför henne. Hon log på sättet som bara hon kan le på och skakade på huvudet.

”I´m fine dear, i´ll just but some stuff in the fridge then i´ll be leaving too”.

”Okay, have a nice day Louise!”.

Jag knuffade upp dörren och log för mig själv när jag hörde det välbekanta plingandet. Det påminde mig alltid om första dagen vi klev in på det här caféet, och mötte Zayn. Om vi inte hade valt att äta här så hade allting sett annorlunda ut.

Jag var så djupt inne i mina egna tankar att jag inte hörde de tunga och snabba fotstegen bakom mig. Inte förens två armar lades runt min midja märkte jag att jag inte var ensam. Jag tittade skrämt bakåt, men andades lättat ut när jag såg att det bara var Niall.

You scared me”.

Niall kom upp bredvid mig, men fortsatte att ha en arm runt min midja.

You ignored my texts”.

”I was working, I didn´t have time to read them”.

”Liar, you quit like, ten minutes go. You choose to ignore them, right?”. Han tittade ner på mig och höjde på ett ögonbryn. Jag rodnade svagt under hans brinnande blick och tittade ner i marken.

”Well, I was talking to Louis when you answered my text and then I forgot to answer” sa jag hyfsat ärligt och gnagde på min underläpp. Nialls arm hårdnade runt min midja när jag uttalade Louis namn, men jag valde att låta det vara. ”Well, maybe you should look at the text now then? Since that fag isn´t here” flinade Niall och lät sin arm glida ner, så att den låg precis ovanför min rumpa. Ilskan bubblade upp inom mig och jag drog mig snabbt undan ifrån hans grepp. Han tittade på mig med förvånade ögon.

”Don´t you dare call my friend a fag! He´s got a girlfriend for Christ sake” utbrast jag och hötte med fingret mot honom. Niall höjde händerna i en Jag-ger-mig gest och ryckte på axlarna. ”Didn´t know you´d take it so seriously”.

”Say you´re sorry”. Han tittade på mig som om jag vore galen och började sedan skratta. ”Wait.. You´re serious? You want me to apologize for calling him a fag? Jeez he didn´t even hear it”. Jag korsade armarna över bröstet och stampade med foten i marken.

”Say it”.

Nialls flin försvann och han drog frustrerat en hand igenom sitt hår. ”I´m sorry, okay?”. Jag log triumferande och fortsatte att gå hemåt.

”You´re quite odd, you know that right?” skrockade Niall som nu kommit upp bakom mig igen. ”Thank you very much, and for your information, that´s not the first time i´ve been called odd”.

Nialls ena arm fann sin väg tillbaka runt min midja samtidigt som han knuffade mig med sin höft. ”Now, if you don´t want me to apologize for anything else, could you look at my text?”. Jag försökte att sänka min puls medan jag tog upp min mobil, fullt medveten om Nialls brinnande blick. Min tumme slog vant in min kod och klickade på sms-appen. Mina pupiller blev dubbelt så stora och mina kinder blev rödare än vad dom någonsin varit tidigare.

 

From: Niall Horan 15;17

I´m horny baby ;-)

 

Uhm, well.. that´s..”. Jag visste inte vad jag skulle säga. ´Vad trevligt Niall, tack, då vet jag!´ eller ' Jasså? Vill du ha hjälp med.. någonting?´´

Innan jag hann säga något hade Niall dragit in mig i sin famn och lät sina händer glida ner i bakfickorna på mina jeans. Han pressade våra kroppar tillsammans och jag kände paniken krypa upp inom mig. ”Niall oh my god, what are you doing?” frågade jag oroligt och tryckte honom ifrån mig. Han närmade sig lika fort igen, med ett bredare flin på läpparna och drog en hand längs med min kind.

”I have a friend who´s been longing for your attention since we first met. Can´t I sleep at your place tonight? I´d like for you to meet him” viskade han hest och jag kände hur gåshuden sprang över min kropp. Mitt hjärta bultade snabbare än vad det gjort förut och min hjärna var ett enda luddigt moln.

”No Niall, I need to get home. And so should you” sa jag bestämt och krånglade mig ur hans famn. ”Aw come on, don´t be so grumpy”. Jag skakade på huvudet och satte min hand mot hans bröst, som skydd i mellan oss. ”We can see each other another day, but for now, I really need to get going”.

Niall lutade ner sitt huvud och slickade sig om läpparna. Jag blev paralyserad av hans blåa ögon och märkte inte att han faktiskt närmade sig allt mer och mer.

När hans varma andedräkt fläktade mot mina läppar insåg jag vad som var på väg att hända, och backade därför snabbt undan ifrån honom. Jag styrde stegen åt samma håll som min lägenhet låg och hoppades på att han inte skulle följa efter.

Goodbye baby!”

 


Ohmygod....

Jag vill bli klar med skolan, men våran irriterande No-lärare har bestämt att vi ska ha ett till Biologi prov, och våran Svenska/Engelska lärare bestämde att vi skulle ha tre redovisningar..

Bajspeniskorv. 

Men whatever, jag hoppas att ni tyckte om kapitlet :D



BÄST DKG FFKFNFIFOCFNOFEBEEUEKGOFBTJFIJSDUWKDNLDOLFLFKFODLLFKKDKZ FLFNFKEKDND FJFNFKRNKFNFFR FLDNNFKFKDNNDKD I LOVE IIIIIIT

2014-05-13 // 20:42:54

BÄST DKG FFKFNFIFOCFNOFEBEEUEKGOFBTJFIJSDUWKDNLDOLFLFKFODLLFKKDKZ FLFNFKEKDND FJFNFKRNKFNFFR FLDNNFKFKDNNDKD I LOVE IIIIIIT

2014-05-13 // 20:42:55
» Elin

SÅÅ BRAAA

2014-05-13 // 21:42:49
» Karin

Åh jättebra!<3

2014-05-13 // 22:07:28

Jag får inte nog!!! ×____×

2014-05-13 // 22:09:03

OMG meeer

2014-05-13 // 22:46:18
» Moa

OMG I LOVE IT :'D *_*

2014-05-13 // 23:12:17

Jätte bra!

2014-05-13 // 23:37:04

*.*

2014-05-14 // 07:05:48
» Julia

HERRE FUCKING JÄVLAR

2014-05-14 // 16:44:20

oh god nuuu meraa

2014-05-14 // 18:23:27
» Emma!

Gud stackars dig. Jag kan komma och slänga korv på dina lärare .

Bäst bäst bäst <333

2014-05-15 // 07:57:43

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback