You´re Mine - Chapter 11

Vanessa stirrade på mig med vidöppna ögon, och jag kunde inte slita blicken ifrån den röda rodnaden som prydde hennes kinder. Hon satte sig ner i soffan med en duns och drog upp benen under hakan.

"Remember when Niall told me that he'd see me at eight? I didn't think he meant something by saying that, but just a few minutes after you'd left he showed up in the hallway. I don't know how he got my address, but he forced me to go with him on a date". Jag höjde på ögonbrynen och slog mig mer bredvid henne. "He forced you to stay with him for four hours?". Rodnaden på Vanessas kinder blev starkare och hon gömde generat ansiktet bakom sina händer.

"At first I was pissed at him, but then I kind of.. Liked it? I hate myself for saying this, but he was really nice" suckade hon och kikade fram mellan två av hennes fingrar. "Oh and what did Harry do here, if I may ask?" Frågade hon sedan nyfiket.

"You scared the hell out of me when you were gone, so I called him,Harry, and asked if he or Niall knew where you were. Being the cocky idiot he is he just told me that 'he'd see me later'. He jumped through our fucking window Vanessa, I was terrified" förklarade jag och nickade mot fönstret. "What? Oh my god why was he here? Did he do something?". Jag skakade på huvudet. "No, but he was being so.. Touchy and I didn't like it at all". Lögn. Du är en lögnare Rebecca, väste en röst djupt i mitt omedvetna.

Jag stängde ute rösten och grimaserade, så att det såg ut som om jag tänkte tillbaka på det. "Well he's a guy and you're hot, who can blame him. If he would've laid a hand on you though.. Mark my words, I'd kick his bum" flinade Vanessa och gjorde någon karate grej med händerna. Jag himlade med ögonen och ställde mig upp ifrån soffan. "Yeah as if". Vanessa härmade mig och ställde sig också upp.

"I totally would, I mean have you seen me fight?"

"Nope, that's because you can't fight"

"pfft I can fight".

"Can not"

"can too". Jag gav henne en retfull blink innan jag gäspade och styrde stegen mot mitt rum. "Goodnight Nessa!" Ropade jag innan jag stängde dörren bakom mig.

Jag tittade mig själv i spegeln medan jag borstade ut mitt hår, och dog i några snabba sekunder när jag lade märke till det röda märket som började synas på min hals. Harry... Den skitstöveln.

Jag antar att jag skulle bli tvungen att använda en scarf dom närmaste dagarna..

 

~~~ I oveyouguysyoureawesome~~~~~

 

Jag svalde ner den sista biten av smörgåsen och klappade ihop händerna. "I'm so happy that you got the job girls. Seriously, everything's gotten so much funnier. Zayn isn't a grumpy ass all day long and it doesn't get boring while waiting for people to come in here" sa Louis nöjt och ställde ner sin kaffekopp i diskmaskinen. Jag sträckte ut armarna och putade med underläppen. "Aww Boobear..", han himlade med ögonen,".. We're happy that we got the job too. Otherwise we wouldn't have been friends".

"You're right, you'd be so lonely and nobody would want to be your friends".  Han ignorerade mina utsträcka armar och klappade mig provocerande på huvudet.

"We're going to a park in London after work, with some sort of picnik. You, eh, you want to come?" Frågade Zayn och tog på sig förklädet igen. Jag knöt mitt eget förkläde runt midjan och klappade ihop händerna. "That'd be fun, how do we get there?". "We'll pick you up at five or something". 

Vi dukade undan vår lunch och återgick till arbetet.

 

Vanessas Point Of View.

"Rebecca, are you ready?!" Ropade jag ifrån hallen och satte upp mina solglasögon på huvudet. "I'm coming I'm coming" muttrade hon stressat och drog snabbt på sig skorna. Jag kunde inte hjälpa flinet som spred sig över mina läppar. ”Why do you have a scarf on anyway? It´s really hot outside” påpekade jag när jag lade märke till den ljusbruna schalen. Hon hade haft på sig den hela dagen. Rebecca ryckte på axlarna och ignorerade min fråga. Utan att bry mig mycket mer låste jag dörren bakom oss och tog tag i Rebeccas hand. "This is going to be fun, or at least I hope it will" skrattade hon istället och satte på sig glasögonen när solen nådde in genom porten. Jag nickade instämmande och knuffade upp dörren med höften. Värmen slog emot oss och jag tittade leendes efter Zayns bil.

”There he is!”. Rebecca började springa bort mot bilen, fortfarande med min hand i sin. Jag försökte att inte tappa balansen och ramla, men kunde andas ut när hon stannade framför bilen. Hon öppnade dörren och vi hoppade smidigt in, omedvetna om den fjärde blicken som tittade på oss. Jag klappade på Liam´s axel, eftersom att han satt i sätet framför mig, och gjorde lika dant mot Zayn. När jag vände mig till Louis lade jag märke till att han inte satt ensam. I hans knä satt en tjej med mörkblont hår som räckte ner till hennes skulderblad. Hennes hår var fullt av ljusa slingor, vilket lyfte fram hennes grön blåa ögon.

”Oh hello,who are you?” frågade jag nyfiket och sträckte fram handen. Hon skakade den med ett blygt leende och tittade sedan på Louis. ”I´m Louis girlfriend, Amelia”.

”How cute, how long have you been together?” sa Rebecca, som också skakat hennes hand. Det kändes fel att fråga ut henne, men varken jag eller Rebecca kunde behärska våra nyfikna sidor.

Since yesterday, but we´ve been dating for a few weeks” svarade Louis stolt och pussade Amelia på kinden. ”Maybe we should turn lesbian, so we won´t be the only single ones in this group” flinade jag skämtsamt och petade Rebecca på kinden. Hon skrattade och gjorde lika dant, fast på min kind i stället för sin egen.

 

Jag,Rebecca och Amelia pratade om alla möjliga grejer under den korta turen, så tiden praktiskt taget flög förbi. ”We´re here!” utbrast Zayn glatt när han parkerat bilen och stängt av motorn. Rebecca, Zayn och Liam var dom som hoppade ur bilen först, sedan jag, Amelia och sist men inte minst Louis.

Zayn öppnade bagageluckan och tog ut en av väskorna som stod där. ”I can carry something” erbjöd jag mig och klämde mig emellan Zayn och Liam. ”You can carry this”. Liam gav mig en påse med läske-drycker i och stängde sedan bagaget.

Louis,Amelia och Rebecca hade redan gått i förväg och lagt ut filtarna vi skulle sitta på.

this is really cozy, when did you come up with the idea of doing this?” frågade jag nyfiket medan jag slog mig ner med. Liam ställde upp ett fat med mackor innan han också, precis som oss andra, satte sig ner. ”We´ve been having picnics here since Louis came with the idea, two years ago or something”.

Oh I see, well I love it”. Jag tog en av mackorna och bet hungrigt tag i det smaskiga brödet.

”But wait, since when did you get a boyfriend?” frågade plötsligt Zayn, vilket fick mig att förvånat titta upp. Hans blick var dock på Rebecca, som såg minst lika chockad ut som jag gjorde. Jag tänkte precis fråga vad han menade när jag såg det. Det stora röda märket som täckte en bit av hennes hals. ”Oh my god Rebecca!” tjöt jag rent spontant och såg hur hennes ögon blev ännu mer förvirrade.

”What is happening?!”. ”Your neck! You´ve got a hickey!”. Samma sekund som orden lämnade min mun vaknade någonting till i Rebeccas huvud. Hon drog snabbt upp sin scarf som halkat ner och gömde sedan ansiktet i händerna. ”You have a boyf- oh my god..”. När jag insåg att den enda killen hon varit med, förutom Louis,Liam och Zayn, var Harry. Rebecca mötte rodnande min blick och stirrade sedan ner i filten. ”Can someone please explain what´s going on..?” bad Louis förvirrat och växlade blicken mellan mig och Rebecca. ”Well I don´t have a boyfriend”.

”Oh so you had a one night thingy with someone?”.

”God No. I mean, well Harry came to my house yesterday an-”

”He what?”. Zayn knöt sina nävar och jag lade lugnande en arm runt Rebecca.

Niall took me out on a date, so when Rebecca were alone Harry came over. Not because she wanted to, he came anyway” förklarade jag. ”How the hell do they know where you live?” frågade Liam, minst lika arg som Zayn.

They came into the café once you left for lunch. Harry took my phone and texted himself, so he got my number. After that I guess he just searched and found our apartment”.

”But you said Niall took you out on a date? Did you plan to do that with him?”. Jag skakade irriterat på huvudet, alla frågor fick mig att vilja spy.

No, he took me out on a date against my own will, but I enjoyed our time once we were out there. And I guess Harry came over to our place after I left”.

Zayn vände sig till Rebecca igen. ”So you guys had sex? He finally got in your pants? I thought you were smarter than that Rebecca”. Jag öppnade munnen för att försvara Rebecca, men hann inte säga något innan hon själv ställt sig upp.

”Fuck you Zayn, fuck you”.

Med arga och bestämda steg vände hon sig om och gick. Jag grimaserade halvt om halvt i någon ursäktande form innan jag sprang efter henne.

 

I fucking can´t believe he´d think that about me. I mean seriously. I´m not stupid enough to have sex with him. I ain´t a fucking slut. God I want to punch Zayn in the face with a fucking chair” fräste Rebecca argt och drog en hand igenom sitt hår.

”I understand, it wasn´t very nice of him to jump on you like that. The least he could have done was letting you finish and explain what happened”. Jag gick med ena armen om Rebecca och försökte att inte tänka på den brinnande känslan i mina ben. Att gå ifrån parken hade tagit i princip en och en halv timma.

”Let´s eat some ice and Ben & Jerry when we get home. We´ll watch a really girly movie too, so we don´t have to think about stupid boys” föreslog jag och ställde mig snabbt på tå för att kunna pussa Rebeccas kind.

God I love you Vanessa”.

And I love you girl”.

 


FÖRLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT för den försenade uppdateringen! Jag har haft mycket på gång de senaste dagarna och varit för trött för att ens öppna datorn. Skolan håller på att kväva mig.

Tack och lov så är ju de nationella proven över nästa helg, och då kommer jag kunna ägna mer tid åt min käran novell! However, jag hoppas att ni tycker om kapitlet och att ni inte är allt för sura på mig >.< 

10 kommentarer till nästa kapitel? xxx



super braaaaaa

2014-05-11 // 12:12:47

HenfjbfrbdusgrhqhHDUZBDIXKDBJDKSJFJJDIiejfjdbnfjebejejdjKDJFNFJJEKBFJFKKJJF OMFG MEEEEEEEEEEEERRRR SÅ SJUKT AMAZING !!:DDDD

2014-05-11 // 12:14:19
» Gaby

UDJSHSIS MERRRRR

2014-05-11 // 12:17:46

Mer!!!!

2014-05-11 // 12:49:10
» Karin

Superbra! Längtar tills nästa kapitel!♥

2014-05-11 // 13:09:37

Så fucking bra! ! Meeeer

2014-05-11 // 13:40:35

OMG mer :'D

2014-05-11 // 15:14:33
» JEnny

Omg Hi. ;)

Svar: Hello ;)
Emilia Andersson

2014-05-11 // 15:57:31
» Emma

MeeeeeeeeeeeeeeeeeRRaa!! :)

2014-05-11 // 18:06:00

Asså sluta inte!

2014-05-11 // 22:27:48
» Julia

SÅ JVLA BRA

2014-05-12 // 16:07:29

mer!! <3

2014-05-12 // 23:25:48
» Emma!

Inga ord.
Herregud, inga ord.

2014-05-13 // 19:48:24

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback