you´re mine - chapter 20

 

Klockan var tio i nio och våra väskor stod inpackade i bilen, åtminstone min och Rebeccas. Niall hade varit kaxig nog att flyga hit utan väska , vilket han på något smart sätt lyckats alldeles galant med.

”Är ni redo?” frågade pappa och öppnade bildörren åt oss. Jag gav mamma en sista puss på kinden innan jag hoppade in i bilen, med Niall efter mig. Rebecca sa farväl till sina föräldrar, som också kommit till vår uppfart, innan även hon hoppade in i bilen.

”Jag är glad att det är lättare den här gången, att säga hejdå alltså” suckade mamma och andades in ett djupt andetag. Precis som om hon verkligen försökte att hålla sig ifrån tårar. Pappa satte sig i förarsätet med ett halvt leende och startade motorn.

”It´s annoying that I don´t understand shit” skrockade Niall och lade sin hand på mitt lår, lite för långt upp om du frågar mig. Jag tänkte precis schasa iväg hans hand och säga till honom, men min pappa hann före. Han tittade i backspegeln, öppnade munnen och lät sin knaggliga engelska flöda igenom bilen.

”I think you understand what´s happening, and please remove your hand from my daughter. You may be her boyfriend but i´m her father, please respect that”. Jag var precis på väg att öppna munnen och förklara för pappa att Niall inte alls var min pojkväm, men insåg sedan att det var det vi hade lurat pappa och mamma med. Att Niall faktiskt var min pojkvän. Tanken gav mig gåshud av olika anledningar. Niall såg min min och flinade brett, innan han mötte min pappas blick i backspegeln och nickade. Hans hand försvann från mitt lår, men låg fortfarande kvar vid sidan av mitt ben. Min uppmärksamhet lämnade dock honom i samma sekund som min mobil vibrereade i min jeansficka. Jag tog diskret upp den och vred bort skärmen ifrån Niall, då smset var från flickan bredvid mig. Rebecca.

From: Rebecca

So they still think he´s your boyfriend? You didn´t tell them the truth last night?

Jag kände Nialls brinnande blick på mig men bestämde mig för att ignorera det, han fick lagom med uppmärksamhet utan min hjälp.

Jag lät mina tummar springa över tagentbordet på min mobil och läste snabbt igenom svaret innan jag skickade iväg smset.

To: Rebecca

My dad would litterally call the police if he knew the truth. I can´t tell him that Niall´s some sort of psycho that suddenly decided that he wants me right now. It´s better if they just believe we´re dating, then I can ”break up” with him or something. They don´t have to know.

Jag mötte pappas skeptiska blick när jag lagt ner mobilen och log så säkert jag kunde. ”Vem skriver du så frenetiskt med?” frågade han nyfiket och höjde på ögonbrynen.

”Just a friend from England” svarade jag nonchalant och ryckte på axlarna.

Min mobil vibrerade till igen, och i jakt på att veta vad Rebecca hade skrivit låste jag upp skärmen. Men till min förvåning var det inte ett sms från Rebecca, den här gången var det från Zayn.

From : Zayn :3

Becca told me about Niall coming with you to Sweden.. I hope for his own sake that he didn´t caus any trouble. Is everythign all right?

Jag log åt hans orolighet och tänkte precis börja skriva tillbaka när Nialls hand tog mobilen ifrån mig. Han läste igenom smset med en rynka mellan ögonen och bet sig i läppen. ”give me my phone back” beordrade jag i en halv viskning, då jag lyckades gömma min röst från pappa under radion.

”Why is this dick texting you?” frågade han surt och höll mobilen ännu längre ifrån mig.

”If there´s someone who´s a dick then that´s you. Give me my phone!” väste jag argt och sträckte mig efter min mobil. Niall skakade grinigt på huvudet innan han lade min mobil i mitt knä igen. Jag pustade lättat ut när jag såg att han inte hade skrivit något elakt tillbaka till Zayn. Gud vet vad som hade hänt då.

Utan att bry mig om Nialls sura huffande och puffande skrev jag tillbaka till Zayn, så att han slapp oroa sig.

To : Zayn :3

He´s being a dick, but I´ll survive.. ;) we´re on our way back to England now, I´ll text you when we´re at the airport. :-)

Zayns svar kom nästan direkt.

From: Zayn :3

I´ll kick his ass next time I see him..

You and Rebecca up for a movie night tonight? Louis and Luke´ll bring their girlfriends ;)

To: Zayn :3

I´d love to! See you in a few hours :)

 

Nialls griniga humör hade övergått till den sidan av Niall som jag inte alls tyckte om. Tror jag..

Den sidan där allting kretsade runt honom. Jag tog ännu en gång upp min mobil för att se hur lång tid det hade gått, och av klockan att döma var jag tvungen att sitta på det här flygplanet i cirka tjugo minuter till. Jag bad till gud att dom minuterna skulle gå fort, då Rebecca hade somnat och Niall inte var... rolig för stunden.

Hans hand hamnade för fjärde gången på mitt lår, och jag som hade kjol på mig var inte jätte bekväm.

”Niall, stop it” muttrade jag och puttade bort hans hand, som envist återvände sekunden senare. Den enda skillnaden var att han nu börja låta sin hand glida uppåt. Han lutade sig närmare och andades tungt ut över min hals. ”Oh my god what´s wrong with you? Get your hands off me freak!” tjöt jag argt och knuffade så hårt jag kunde honom i bröstet. Han lutade sig tillbaka i sitt säte med händerna i en jag-ger-mig-gest, även om vi både visste att han bara drev. ”It drives me crazy yah know”. Jag tittade på honom med höjda ögonbryn och suckade.

”What?”.

”Knowing that I´m so close to the thing I want, but still so far away” sa han dramatiskt och lade en arm om mina axlar. Jag tog bort hans arm ifrån mig och fortsatte att titta på honom, i väntan på att han skulle förklara bättre. Hans blick gled från mina ögon, ner över min kropp tills den stannade vid min kjol. När jag förstod vad han menade hettade mina kinder till, trots att jag sa åt dom att inte göra det. Mitt huvud sade åt mig att slå till honom, att skälla ut honom för allt jag var värd, men jag hade en annan plan.

 

Jag reste mig ifrån sätet när planet äntligen landat och började gå ut ifrån flygplanet. ”Come on Nessa, you can´t ignore me forever you know” skrockade Niall, men osäkerheten i hans röst lyste igenom. Rebecca, som nyligen vaknat, tittade förvånat på oss innan hon tog min hand i sin.

”What´s going on?” frågade hon nyfiket och grimaserade när hon såg mängden av människor som rusade omkring inne på flygplatsen. ”Niall´s a fucking idiot so i´m basically ignoring you” förklarade jag och ryckte på axlarna.

”Hey I heard that!” ropade han strax bakom oss, men ingen av oss reagerade på hans närvaro.

 

Nialls pov-

Taxichaufförens tackade leendes Vanessa efter att hon räckt pengarna till honom. Svartsjukan bubblade upp inom mig oc- vänta va? Sen när blev jag svartsjuk?

Jag skakade bort tankarna och mötte Rebeccas uttråkade blick.

”Go inside” mimade jag och nickade upp mot lägenheten. Hon ryckte trött på axlarna innan hon lydde min order och gick in i lägenheten.

Vanessa, som precis vinkat hejdå till den sliskiga taxichauffören, vände sig om med ett leende på läpparna. Ett leende som sekunden senare suddades ut.

”Rebecca?” frågade hon oroligt och tittade sig omkring. ”I told her to go inside” förklarade jag och drog en hand igenom mitt hår. Vanessa tittade överallt förutom där jag stod och började sedan gå upp mot porten. Mina reflexer fungerade snabbare än min hjärna, och innan jag visste ordet av det höll jag tag i hennes handled. Att jag betett mig som ett svin tidigare var ingen lögn direkt, men jag kunde inte hjälpa det. När jag såg henne prata med Zayn så.. snäppte något inom mig. Det låter konstigt, men jag blev osäker och satte på min vanliga sida.

I.. I was a dick” erkände jag och bet ihop käken. Vanessa tittade på mig med en are-you-serious blick.

”I´m.. I can´t believe that i´m saying this, but i´m sorry for the way I acted. I didn´t mean to offend you in any way”.

Vanessa lät en hög suck falla från hennes läppar innan hennes handled inte stretade emot i min hand. ”Just say something, you´ve ignored me for the past.. 60 minutes and it´s freaking me out”. Hennes blick mjuknade en aning och något som skulle kunna vara början på ett leende spred sig över hennes läppar.

”Just.. don´t be like that again. Okay? You have no right to do what you did, I mean we´re not even dati-”. Jag tog ett snabbt kliv framåt och lät mina läppar möta hennes. Innan hon hann reagera och backa i väg så placerade jag mina armar runt hennes midja, så att hennes kropp var pressad mot min.

Jag hade förväntat mig något slags motstånd, men i stället började hennes läppar sakta röra sig mot mina, och jesus det kändes som om jag var i himlen. 

 

 


AWWWWW NIALLESSA :'D

Nu är det förbannade kapitlet äntligen uppe! 

Nu så är det ju såhär att min skolavslutning är i morgon, och på lördag är det konsert, så jag kommer inte kunna vara aktiv här under helgen.

Men en ängel vid namn Emma har skrivit en One-shot om Niall och Vanessa, som jag kommer publicera någon gång nu de närmaste dagarna.

20 kommentarer till nästa kapitel! xx

 

 



Mer omg !!

2014-06-12 // 18:08:13

OMG the feels and tears are real och jag ska se dem imorgon jag svimmar omfg xx

2014-06-12 // 19:12:27
» Karin

Åh superbra kapitel!<3 Ha det så kul på skolavslutningen och konserten! Själv ska jag gå imorgon! Är hur taggad som helst!!

2014-06-12 // 20:25:12

Ännu ett superbra kapitel! <3 Ha så kul på konserten. <3 :)

2014-06-12 // 20:41:05
» Gaby

Merrrr omggff

2014-06-12 // 20:54:34

Meeeer!!!

2014-06-12 // 23:05:45

Meeeer!!!

2014-06-12 // 23:05:48

Meeeer!!!

2014-06-12 // 23:05:49

Meeeer!!!

2014-06-12 // 23:05:51

jätte bra kapitel! grymt ska också på andra konserten men jag slutade skolan idag :) längtar tills nästa kapitel!

2014-06-13 // 00:38:19
» Emma!

Åh majgod det här var så himla bra och jag är så himla nervös för da one-shot men jag tror att jag överlever, o det är du som är ängeln. <333

2014-06-13 // 08:26:00

OMGGGGGGGGG

2014-06-13 // 09:19:33

Omg mer

2014-06-13 // 14:42:34

MEEEEEEEEEEEEER *_____*

2014-06-13 // 20:24:11
» Emma

meeera

2014-06-13 // 21:43:36

Kom igen publicera nästaaa!!

2014-06-16 // 19:36:18
» Lisa

Mer nu!!

2014-06-16 // 21:51:10
» Vilma

Omg såå bra! Uppdatera!<3

2014-06-16 // 22:00:04
» Anna

Super bra! Lägg upp ett nytt kapitel!

2014-06-17 // 14:54:28

Just börjat läsa, omg mer!!

2014-06-17 // 19:06:39

Just börjat läsa, omg mer!!

Svar: :D Vad kul, hej! :D
Emilia Andersson

2014-06-17 // 19:06:42

MEER!

2014-06-18 // 22:53:07
» Julia

HFOSHFISBFIW DÖR OKEJ

2014-06-18 // 23:20:12

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback