You´re Mine - Chapter 18

 

 

 

 

 

 

Niall´s point of view

Verkligheten kom tillbaka till mig och jag kände hur min kropp vaknade till liv. Jag öppnade trött ögonen och försökte att komma ihåg vart jag var. Inte var det i min lägenhet i alla fall. Min blick gled ner mot personen som låg i mina armar, och på något konstigt sätt spred sig en varm känsla i min kropp. Jag var hemma hos Vanessa, med hennes ömtåliga kropp bara någon centimeter ifrån mig. Ett leende spred sig över mina läppar samtidigt som jag lät mina fingrar dras över hennes arm. Hon var så vacker, så liten och omedveten om att jag stirrade på henne. Åtminstone var det det jag trodde.

”Stop staring you creep” mumlade hon sömndrucket och vred på huvudet. Jag ignorerade det hon sagt och drog henne ännu närmare mig, så att våra kroppar praktiskt taget var pressade mot varandra. ”What are we doing today?” viskade jag mot hennes hals. Hon fnissade lågt och tryckte händerna mot mitt bröst för att få bort mig.

”It tickles..” förklarade hon när hon såg min grimas och drog en hand över hennes hals. Jag skrockade hest och pussade snabbt hennes kind innan hon hann reagera. En röd rodnad spred sig över hennes kinder innan hennes ögon spärrades upp. Hon drog upp täcket över sitt ansikte och började mumla ”oh my god” upprepade gånger.

”Hey, what´s wrong?” frågade jag förvånat och försökte att dra bort täcket, men hon hade ett hårt grepp.

”I don´t have any make up on, and I probably look like a clown, that´s what´s wrong” muttrade hon och gömde sig ännu längre ner under täcket.

”Oh come on, you really don´t have to worry about not wearing make up, you´re fucking gorgeous, okay?” suckade jag och försökte ännu en gång att ta bort täcket. Den här gången lät hon mig, men hon täckte i stället för ansiktet med händerna.

Come on baby”. Jag tog försiktigt tag i hennes handleder och lyfte bort dom ifrån hennes ansikte. Till min förvåning gjorde hon inget motstånd, utan mötte blygt min blick med illröda kinder.

”You´re super hot” flinade jag och lutade mig ner över henne. Hennes ögon spärrades upp och hon rullade snabbt undan.

”My parents will be up any second, you have to get into your own room” flämtade hon sedan i panik och satte sig upp. ”What if your dad walks by when I get out?” frågade jag nyfiket och höjde på ena ögonbrynet. Någonting lyste upp i hennes ögon.

”The window”.

”What?”.

”You´ll have to use the window”. Jag tittade på henne som om hon vore galen.

”In what way? What if I fall and die?”. Hon himlade med ögonen och ställde sig upp ifrån sängen. Min blick drogs direkt till hennes bara ben, som bara var täckta av ett par pyjamas shorts och en stor t-shirt. Vanessa gick över till fönstret och gjorde ett kom-hit tecken med handen. Jag reste mig upp och gick efter henne med ett flin på läpparna. När jag väl stod bredvid henne lät jag min hand lägga sig på hennes höft, vilket gjorde att hon stelnade till. Med ett litet flin kikade jag ut genom fönstret och på det Vanessa ville visa mig. Hennes fönster och fönstret ifrån det andra rummet var inte långt ifrån varandra, så jag skulle enkelt kunna klättra ut, vänta på att Vanessa går runt och öppnar fönstret i gästrummet och sedan hoppa in där.

 

Okay I´ll go to the other room now, climb out whenever your ready” sa hon och tog upp ett par mysbyxor ifrån golvet. Till min besvikelse tog hon inte av sig sina shorts, utan satte på byxorna utanpå. Jag hoppade upp i fönstret och lät mina ben hänga ut på utsidan.

”See you soon babe”. Det sista jag hann se var den rosa rodnaden som täckte Vanessas kinder innan hon gick ut ur rummet.

 

Vanessas Point Of View

See you soon babe” sa han med sin irländska stämma, som nu var mycket starkare efter att han precis vaknat. Utan att visa hur mycket han påverkade mig öppnade jag dörren och gick ut. Som om gud ville jävlas kom pappa gåendes runt hörnet med sin ipad i handen. ”Godmorgon gumman, vart ska du?”. Jag pekade mot Niall´s rum och log, ”I´m going to wake Niall”. Pappa nickade skeptiskt och gick sedan förbi med en tung suck, jag antar att han inte var jätte förtjust i att Niall sov här.

Utan att bry mig mer om knackade jag på Nialls dörr och låtsades som om han svarade innan jag öppnade dörren. Hans säng stod obäddad, men resten av rummet såg ut att vara orört. Jag skyndade mig över till fönstret och puttade upp det, så att Niall hade en chans att komma in.

”Took you long enough” flämtade han trött och klättrade in, så att han landade på golvet med en duns. ”Schh, my parents will think we´re up to something!” fräste jag snabbt och höll upp ett finger. Jag ansträngde mig för att lyssna om jag kunde höra misstänksamma steg ifrån nedervåningen, men hann inte fokusera länge innan en arm drog min kropp bakåt.

”But we are up to something, aren´t we?” viskade han i mitt öra och lät en hand glida ner mot min rumpa.

”My god Niall stop!”. Jag hoppade snabbt undan och lade händerna på min bak för att skydda den ifrån Niall. Jag vände mig om och tittade på honom med vidöppna ögon. Han bar sitt vanliga kaxiga flin och ryckte på axlarna.

”I like your bum”.


Well I wouldn´t mind if Niall told me that he liked my bum...

Jag hoppas att ni tycker om kapitlet, och att ni är stolta över mig som uppdaterar med bara en dags mellanrum! :O

 

Det här kapitlet är rätt kort, och jag är rätt säker på att kapitel 19 blir i samma längd. Meeeeen man vet aldrig vad som kan hända ;) 

17 kommentarer till nästa kapitel! ;D xx



OMG YAAAS

2014-06-03 // 23:53:02

Omg omg mer mer

2014-06-04 // 07:02:43

MOOOOOOOOOORE PLZ :DD

2014-06-04 // 07:04:39
» Gaby

Omgomgomgomg meer

2014-06-04 // 07:07:10
» Emma!

STOLTA? STOLTA?! Kvinna vad trodde du att vi skulle vara, missnöjda? Shhhiiiiit det pirrar i hela kroppen, Niall varför gör du såhär mot mig?

2014-06-04 // 07:46:54

OMG!! Så bra! <3 Hur duktig som helst! Du är helt otrolig! Uppdatera! MER!!! <3 <3 <3 <3< 3 ;)

2014-06-04 // 13:41:41
» Karin

Omg, så sjukt bra!<3 Du är så duktig! <3

2014-06-04 // 13:58:17

Sååå duktig! Meeer!! <3 <3

2014-06-04 // 14:02:52
» Vilma

LOVE IT!! <3 <3 <3

2014-06-04 // 14:10:24

super braaaa

2014-06-04 // 19:13:42

MORE

2014-06-04 // 20:47:05
» Nina

Sjuuuukt bra!!!

2014-06-04 // 21:05:33
» Julia

HERREGUUGUGUUGUGUGUDDDDDD BRAAAA

2014-06-04 // 21:08:53

Asså kdjfbnlwkdbfbldldjfjfkdleijrb

2014-06-04 // 21:13:03

OH MY GOD

2014-06-04 // 21:53:31
» Lisa

Snälla få mer!

2014-06-04 // 22:11:12
» Anna

Asgrymt xx

2014-06-04 // 22:11:45

<3

2014-06-05 // 08:15:26

Meer!

2014-06-05 // 15:10:42

Yey! Såååååååååååååååååååååååååååååå bra!
Men en fråga, visst är det niall och Vanessa som har huvudrollerna? Då har jag kommit på ett shipnamn: niallessa!
När kommer bästa nästa kapitel upp?

Svar: Awww, ja det är dom och oh my god jag älskar shipnamnet! :'D Ska få upp nästa kapitel idag ;)
Emilia Andersson

2014-06-06 // 09:19:09

efter att jag såg bilden på dig där uppe när du berättar vem du är och så, så i verje novell har jag föreställt mig ditt utseende som Vanessa, ´haha. antar att det är ett plus♥

Juste några frågor:
Vem e din favvis i 1D?
Vilken är din favvlåt med dom?
när börja du gilla dom?
Ska du på deras konsert/konserter??

tack för svar på förhand♥♥♥♥♥
++++ du skriiver som en jävla gud!!!

Svar: Gud Vad du gör miiiig glaaaaaaaad :'DDDDJag lägger upp ett inlägg strax där jag svarar på frågorna! <3
Emilia Andersson

2014-06-06 // 11:28:36

frän blogg

Svar: Tack du (:
Emilia Andersson

2014-06-06 // 22:44:43

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback