You´re Mine - Chapter 29 part 1

Jag tittade på Niall genom fönsterrutan som en riktig stalker, och kunde inte låta bli att le när jag såg hans rygg gunga med varje steg.

”Hpmf”. Min blick slets ifrån fönstret och i stället vändes den mot tre personer som stod och stirrade på mig. ”Explain yourself, please?” flinade Rebecca och höjde på ögonbrynen. Jag kände rodnaden krypa upp över mina kinder och ryckte på axlarna.

”He came here and dragged me outside. I was beyond mad at him, but I let him explain what had happen and turns out that I was wrong. He didn´t kiss her, she kissed him”. ”Oh and you believe that? That´s like.. the most used lie whenever someone kisses another person. He kissed me, or ,she kissed me”. Jag skakade på huvudet. ”I believe him, Alice, the girl I saw, is an old ex of his. She came the second he was about to leave and then she kissed him, not knowing that he was going on a date with me, who watched them”.

Zayn skakade på huvudet. ”the only thing that makes me believe you and him, is that he actually sort of apologzied to me and Louis. Otherwise i´d kick his butt so hard that it would fall off.”

Bum” rättade jag honom.

What?”

I don´t like the word butt, I prefer bum” skrattade jag och vickade på ögonbrynen. ”You´re weird”. Jag ryckte på axlarna ännu en gång. ”I know”.

But wait, so you´re back to girlfriend and boyfriend again?” frågade Rebecca och lät ett leende krypa upp på hennes läppar. ”No, we´ve never been girlfriend or boyfriend, I don´t actually know what we are, but I know that we´re going to have some sort of movie night date tonight”.

 

Jag stoppade in den sista biten av pannkakan jag åt, som för den delen är det vi oftast äter ni vi inte orkar laga riktig mat. ”Are you sleeping at his place then?” frågade Rebecca och ställde drack utav sitt vatten. Jag ställde ner tallriken på diskbänken och nickade, ”yeah, at least that´s what he told me”.

”He told you? Do you want to at all?”. Jag drog en hand igenom mitt hår.

Yes, but I´ll call you if something happens and you know that”. Rebecca reste sig ifrån bordet och gick fram för att krama om mig. ”I just don´t want you to get hurt again.”. Jag tänkte precis svara när dörrklockan ringde. Ett smått leende letade sig upp på mina läppar. ”Don´t worry, I won´t”.

Jag gick bort till dörren slängde en snabb blick i spegeln. Jag såg väl hyfsat okej ut.

Min hand drog ner dörrhandtaget och sekunden senare stod jag och stirrade in i ett par havsblåa ögon. ”Hello sweetness” skrockade han och klev in i hallen. Han lade sina armar om mig och pressade sina läppar mot min kind. Jag försökte att inte rodna allt för mycket samtidigt som jag sträckte mig efter väskan som stod lutad mot väggen. ”We´re leaving Rebecca!” ropade jag och hängde väskan över axeln. Rebecca tittade ut ifrån köket och suckade överdramatiskt. ”please use protection tonight kids, okay?”. Mina kinder, som jag tidigare försökt hålla ifrån den röda färgen, blev lika röda som en övermogen tomat. Niall å andra sidan tyckte att det var jätte kul och pussade mig ännu en gång på kinden. ”I´ll take care of her”.

Jag gav Rebecca en menande blick innan jag brast ut i ett litet leende och vände mig om för att gå. ”See you tomorrow!”.

 

 

So, what do you say about a movie? I have a few in the livingroom, why don´t you go and pick one?” föreslog Niall och började gå in i köket. ”Okay”. Det var inte stelt eller så, det var helt enkelt bara extremt nervöst. Tanken på att Niall´s ex var här inne för bara några dagar sedan fik min mage att vända sig. Jag skakade bort tankarna och började kolla igenom filmerna som låg framme. En av de åtta filmerna fångade min uppmärksamhet, och det var den jag stoppade i dvd spelaren.

So, have you picked a movie?”.

Jag nickade och pekade mot teven, där början till filmen stod pausat. ”Ah, I didn´t see that” flinade han och satte sig ner bredvid mig. Han placerade brickan han burit med sig på bordet och sträckte sig efter fjärrkontrollen. Brickan innehöll en skål med chips, en mindre skål med popcorn och en påse godis. ”Yummy” skrattade jag och sträckte mig efter godispåsen.

Divergent? Is that even a good movie?” frågade Niall med och lutade sig tillbaka i soffan. ”I don´t know, I haven´t seen it. All I know is that a lot of people like it”. Jag, precis som Niall, lutade mig också bakåt i soffan och såg på när flickan i filmen började prata.

We´re lucky to be in this city.. They say the war was terrible, that the rest of the world was destroyed..”

You know this sounds like a....” ”Oh shut it, don´t be so negative” stönade jag och klappade till honom på axeln. ”okay okay, I´ll stop”. Niall flinade stolt medan han lade en arm runt mig och drog mig intill sig, så att jag praktist taget satt i hans knä. ”Let´s lay down, yeah?” flinade han och lade sig till rätta mot armstödet på soffan. ”Come here” uppmanade han och tog tag i min arm. Jag lade mig, halvt om halv ovilligt, framför honom på soffan och vände blicken till teven. Hans arm lade sig över min midja och drog mig ännu närmare (som om vi inte låg tillräckligt nära) så att min rygg var pressad mot hans bröst. Och för att bara helt ärlig, jag stormtrivdes.

 


Förlåt för det sena och halva kapitlet, men jag är stressad och hinner inte skriva klart det. Ska iväg på dansläger och har varit tvungen att packa allt som ska med -.-

Så basically, jag kommer hem på lördag igen och tror knappast att jag kommer ha tid att skriva, så nästa kapitel lär dröja längre än vanligt :/

 

Tack för att ni orkar läsa och vänta! xx



Hade förväntat annorlundare kapitel men förstår dig. :) Grymt bra over all, kan inte vänta till att läsa nästa del!

2014-07-28 // 12:46:24
» Emma!

Och som vanligt svek du mig inte ett enda dugg lilla du ;)

Ha det så himla kul på danslägret och dansa arslet av dig , och tänk inte ett skit på novellen utan njut bara, vi finns kvar och väntar tålmodigt :)

2014-07-28 // 17:36:22
» Karin

Åh ha det så kul på danslägret!<3 Klart att vi väntar!

2014-07-28 // 19:16:35

Så himla bra som vanligt:)<3
Ha så kul på ditt dansläger, det är klart att vi väntar:) <3

2014-07-28 // 19:35:38

Det är så lungt, förstår dig! :) men längtar verkligen till nästa!!! ;))) xx

2014-07-28 // 22:36:59

Meeeeeeer!

2014-07-29 // 02:40:33
» Emma!

Jag skriver en gång till, för detta är fantastiskt och jag är så himla lycklig nu att jag dör. SLUTA ALDRIG OKEJ

2014-07-31 // 20:42:13
» Emma

meeeeeeeeeeeeeeRaaaa :)

2014-08-01 // 20:19:55
» Julia

Åh vad kul, vad dansar du för något? :D jättebra förästennnnnn

2014-08-03 // 23:30:34

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback