You´re Mine - Chapter 28

Mitt huvud vart tomt. Eller snarare fullt. Fullt med alla möjliga tankar, flyktvägar och meningar.

What are you doing here?” frågade min mun, utan att ha pratat med mig först. Niall höjde på ögonbrynen och sträckte ut sin hand. ”come with me, we need to talk”. Jag skakade förtvivlat på huvudet och vred bak huvudet för att se om Rebecca hade kommit tillbaka, vilket hon inte hade gjort. Just som jag tänkte ropa på henne för att få lite hjälp placerades en hand över min mun. Jag spärrade chockat upp ögonen och grep tag i Niall´s arm, men han var starkare än vad jag var. Utan så mycket som små tysta läten lät i cafét medan Niall sakta men säkert gick ut med mig framför sig. Väl ute släppte han min mun, men höll fortfarande ett hårt tag runt min arm. 

”What the fuck Niall?!” fräste jag och försökte rycka loss min arm, vilket jag faktiskt lyckades med.

 ”Can you please just stop running and sit the fuck down? We need to talk!” röt han irriterat och pekade på en av stolarna som fanns på utsidan av cafét. Jag tystnade nervöst under hans hårda blick och satte ihop händerna i mitt knä. ”This wasn´t how I planned it, but I don´t care”. Han drog ut en stol från ett annat bord och satte sig ner framför mig. Jag vägrade fortfarande att möta hans blick och stirrade envist ner i mitt knä.

I know that you´re mad, pissed really, but you´ve got to understand that you can´t just run away as soon as things happen..” började han och drog frustrerat en hand igenom sitt hår. 

”I-”

 ”Shut up, I´m not finished. When I saw you that night I actually felt like a real dick, a real asshole and believe me, I´ve never felt like that before. When got in that cab I was afraid that I´d loose you, but once I talked to Harry I realized what I had to do. I had to chase you until you´d stop running..”. Jag tittade upp från mitt knä och såg hur hans blick hade mjuknat. ”I´m so sorry for what happened, but you´ve got to believe me. It wasn´t my fau-”

 ”Yeah cause that´s something i´ve never heard before” muttrade jag och var på väg att ställa mig upp, trött på att få höra ursäkter som var lögner. 

”No sit down, i´m not finished” sa han lugnt och tog tag i min hand för att dra ner mig igen. ”As I said, it wasn´t my fault. I was ready to leave for our date when Alice knocked on my door.” 

”Alice?”. 

”She´s an old girlfriend. We weren´t anything serious, we just wanted to have some fun” förklarade han och slickade sig om läpparna. ”I tried to make her leave, but she refused to listen. She acted like we were still together. So I thougt that if I got out of the apartment she´d leave to. But as she came towards me she kissed me instead of leaving. And that´s when you walked up the stairs, the moment when she walked to me and kissed me. Did you not see the flowers I had in my hands? They were all for you”.

Hans röst hade gått från bestämd och arg, till lugn och nästan.. ledsen?

Jag tänkte över det han hade sagt och insåg faktiskt att vad han sa kunde vara sant.

How come you´ve never mentioned her before?” frågade jag i brist på någonting att säga. ”Why would I mention her? We haven´t really talked about our boyfriends and girlfriends, have we?”. Jag tittade generat ner i mitt knä igen, han hade ju rätt. Varför skulle han nämna en av hans gamla flickvänner?

Okay.. Well, I guess I believe you..” mumlade jag och bet osäkert tag i min läpp. ”Thank god, can I hug you?” frågade han spontant och chockade oss båda. Jag höjde roat på ögonbrynen medan han knep ihop ögonen. ”You know what, fuck it” skrockade han och ställde sig upp. Hans händer tog tag i mina och drog upp mig ifrån stolen, innan dom sakta vandrade neråt mot min midja. Han drog mig mot sin kropp och stirrade mig djupt in i ögonen. ”I miss you” viskade han och innan jag fick en chans till att svara hade han pressat sina läppar mot mina.

Mina armar fann sin väg upp till hans nacke och innan jag visste ordet av det stod vi och praktiskt taget åt upp varandra. Våra läppar ville inte skiljas åt och det kändes som om jag inte rört honom på flera år.

Vanessa....?”. Jag och Niall avbröt vår djupa kyss för att se vem det var som hade pratat. Mitt hjärta höll på att hoppa upp i min hals när jag såg Louis och Zayn, båda två med arga ansiktsuttryck. ”I..” började jag men blev avbruten av Niall. Jag knep ihop ögonen, beredd på att få höra en rad fula svordomar och början på ett bråk, men i stället tog han ett djupt andetag. ”I know that we´ve never really.. understood each other. And I also know for a fact that you two hate me more than ever at the moment. But, I just want to say that I´ve apologized to Vanessa, and I also told her the truth”. Både min,Louis och Zayns haka hängde ner till marken.

Oka-wow. Well that´s good..” sa Louis förvirrat och kliade sig i nacken. ”Yeah, not exactly what I expected but that´s great, honestly".

Killarna gav mig varsin osäker blick och jag nickade. "I'll come in a minute". Louis drog upp dörren till caféet och hoppade in med Zayn hack i häl. Jag tittade på Niall och log. "Stay at my place tonight? Please" bad han och pussade mig på kinden. "I don't know Niall, it is really a good idea?", jag lade mitt hår till rätta och pustade ut. "Of course it's a good idea, I get to spend the night with the girl who drives me crazy" flinade han nöjt. Jag himlade med ögonen.

"I gotta talk to the others first" mumlade jag och tittade in mot caféet. "If you won't come I'll have no choice but to kidnap you". Hans breda flin och skrockande läte avslöjade att han fann sig själv enormt rolig. 

"I'll call-no text, or I don't know. I'll contact you later" skrattade jag och började backa ifrån honom. Niall skakade på huvudet, "you forgot something". Jag tittade oförstående på honom och höjde på ögonbrynen. Han vickade med pekfingret i en kom-närmare-gest. Jag gick mot honom igen, men innan jag hann fråga vad han ville hade han tagit tag i min midja och drog in mig för en kyss.

"I can't wait until tonight"

___________________________________

Gud den här värmen tar kål på mig -.-

Hoppas att ni tycker om kapitlet och att ni har lite ork kvar att kommentera. ^^ 

10 kommentarer till nästa kapitlet!

(Kan avslöja att en del kärlek mellan Vanessa och Niall kommer att ske)  

 VAD TYCKER NI OM DEN NYA DESIGNEN? :D



Det är jättebra! Skulle imnte något av paren kunna göra något jätteguliigt, typ åka skridskor?????? :)

2014-07-23 // 21:20:04

Det är jättebra! Skulle imnte något av paren kunna göra något jätteguliigt, typ åka skridskor?????? :)

2014-07-23 // 21:20:04

Såå braaa!! <3 <3 :)

2014-07-23 // 23:45:23
» Karin

Åh gud jag satt och log igenom typ hela kapitlet! 😄 Den nya designen är fab! ❤💕

2014-07-23 // 23:45:47
» Elin

Grymt!! :D

2014-07-24 // 00:34:23
» Emma!

Omajgod OMAJGOD du räddade min hemska sitta-på-flyget dag, så ååååååh vilket bra kapitel nu är jag lycklig och ännu lyckligare pga designen 😍

2014-07-24 // 08:25:33

Om g. OmgOmg Omg Omg Omg, så Jkla bra är svin lycklig nu! Snälla inte nästan en vecka till nästa!!!


Och nya designen är aaas snygg

2014-07-24 // 12:16:37

OSBXIDBXISHXIFGFCIFBCI SÅ BRAAAA!!
ÄLSKAR nya designern *_*
Längtar till nästa kapitel, höhö ^^

2014-07-24 // 15:44:16

Omg mer

2014-07-24 // 19:57:31
» Julia

JAG DFOIDHENFOND dör

2014-07-25 // 00:31:56

Jätte bra!

2014-07-25 // 02:13:35
» Vilma

Sååå braa! Sååå lycklig nu! Lyckan är att läsa denna varje vecka<3
Uppdatera!!! :) ;)

2014-07-25 // 16:44:57

Åhhhh så braaaaaa!!! :))) xx

2014-07-25 // 18:20:21

Scheiße vad bra kapitel! ochc fin design!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2014-07-25 // 21:14:17
» Emma

FUCKING MERRRR

2014-07-25 // 21:55:13
» Emma

meeeeeeeeeeeeeearaaaaaa!! :)

2014-07-27 // 13:30:18

Meeeeeer😍

2014-07-27 // 13:53:40

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback