You´re Mine - Chapter 33

 

 

Jag gick med lätta och lyckliga steg åt det håll som min tjejs lägenhet låg åt. Det kändes egentligen väldigt konstigt, att kalla henne för min tjej? I vanliga fall så brukar det ju finnas en hel del tjejer, och inte bara en. Men när det kommer till Vanessa så fyller hon ut den tomhet som ofta fanns trots att jag hade flera tjejer runt mig.

Det var två veckor sedan Vanessa gick med på att vara min flickvän, och den korta tiden som vi har varit med varandra har varit fantastiskt.

Jag skrev in koden till portdörren och knuffade upp den. Den vanliga bekanta doften spred sig runt mig och jag började snabbt jogga upp för trappan. Med blicken fast i marken märkte jag inte mannen som gick neråt, inte förrän jag hade lyckats springa in i honom.

”Watch where you´re going dickhead” fräste jag irriterat och skakade på huvudet för att återfå balansen. ”I´m pretty sure you´re the one who ran into me, young man” sa mannen surt tillbaka. Något i hans röst kändes bekant, men jag hade ingen aning om vem han var.

”I don´t give a fuck, my girlfriend´s up there waiting for me, and ´m fucking horny. So if you don´t mind imma go upstairs and have a fucking great night” muttrade jag och började gå förbi honom, men allting gick inte i min väg. Hans arm placerade sig framför mig och stoppade min väg. Jag tittade på honom med höjda ögonbryn och var på väg att slänga ur mig något elakt, men han hann först. ”You don´t talk about my daughter like that. You´re not the boy I thought you were and mark my words, I´ll make sure you won´t come near her again. In fact, you can get the fuck out of this apartment and i´m gonna go back to Vanessa and talk to her. I hope you´ll have an awful day”.

Min haka hade sakta men säkert öppnats och det var då det slog mig. Det var ju därför jag hade känt igen hans röst och dåliga engelska. Det var ju för fan Vanessas pappa.

”I-”

”Don´t even start, leave. Now”.

 

Det knackade på dörren och jag skuttade glatt ut till hallen igen.

”Niall´s coming over for a while Rebecca!” ropade jag innan jag låste upp dörren och lät den glida upp. Till min förvåning var det pappa som stod där igen, och inte Niall. ”Hey, did you forget something?” frågade jag förvånat och lutade mig mot dörrkarmen. ”Du får inte träffa Niall längre, jag förbjuder dig att se honom”. Jag tittade på pappa med höjda ögonbryn. ”What are you talking about?”. ”Jag förbjuder dig att träffa Niall. Du får flytta hem till Sverige igen om ni inte kan hålla er ifrån varandra. ”What´s this all about? And you can´t forbid me to see him dad, i´m nineteen so I can do whatever I want.” sa jag surare den här gången och korsade armarna över bröstet. ”Jag träffade din så kallade pojkvän i trappan, och han var inte vidare trevlig.”

 

 

Efter tio minuters pratande, eller mer bråkande, så lämnade pappa lägenheten med en sur min. Han hade flugit över och spenderat några dagar här med mig, men nu så skulle han åka hem igen. Det hade ju kunnat sluta roligare, men nu var det så här det blev.

Jag tittade ut igenom fönstret och såg när pappa hoppade in i en taxi, innan han försvann ut ur min syn. I princip samma sekund knackade det på dörren, och jag var rätt säker på vem det var.

Rebecca tittade på mig från soffan och himlade med ögonen. ”Imma go to my room, good luck”.

Med flera djupa andetag gick jag för tredje gången den här kvällen ut till hallen och öppnade dörren.

Niall tittade på mig med en bekymrad min.

”I heard you met my father,yeah?” suckade jag och lät honom komma in. ”Yup and i´m pretty sure he hates me”.

”what did you do?” frågade jag och stängde dörren bakom honom. ”I didn´t do shit, all I said was that he was in my way and that I was horny” muttrade han och drog en hand igenom sitt blonda hår.

”What? You must´ve done something else”. Han ryckte på axlarna. ”I ran in to him, then I sort of yelled at him for being in my way. I also said that I was horny and that I wanted to get up to my girlfriend and have a fucking great night”. ”Niall! Didn´t you understand that he´d get mad?” utbrast jag och lade en hand i pannan. ”Not my fault that that dickhead can´t stand the fact that his daughter is having sex” .

”Oh my god, that´s my father you´re talking about! What did you think, that he´d get happy and ask you about our sex life? Of course he doesn´t like the idea of me having sex. You´re even more stupid than I thought you were!” tjöt jag argt och stirrade honom stint i ögonen. Nialls blick blev bara mörkare efter varje sekund och jag kände hur min puls höjdes. ”Get over it, he´ll be fine”.

”He doesn´t allow you near me, and if he founds out that we´re still seeing each other he´ll send me back home to Sweden. So no Niall, he won´t be fine. But clearly you´re too stupid to realize that”

”Could you fucking please stop being a bitch?” röt Niall och slängde ut med armarna. ”When you stop being an asshole that´s only thinking of himself, yes”, jag gick med bestämda steg närmare Rebeccas rum och ropade högt, ”REBECCA I`M GONNA GO OUT FOR A WHILE”.

Niall klampade surt efter mig och tog tag i min arm när jag sträckte mig efter min jacka. ”Where are you going?”. Jag ryckte åt mig min arm och fortsatte med att ta på mig jackan. ”Away from you. I can´t stand being near you right now”. Utan att bry mig om hans suckande och frustrerande drag igenom sitt hår tog jag på mig skorna och gick ut.

”What is it that you don´t understand? I don´t wanna be near you, so why the fuck are you following me?” frågade jag argt och vräkte upp portdörren.

Jag vände mig om och blängde på Niall. ”I won´t let you leave like that and you know it. Now stop overreacting and get your ass back in the apartment. I´m horny and I don´t wanna let your dad ruin this night for me” skrockade han, precis som om allting var okej igen.

”That´s it Niall! You only think about yourself! You offended my dad, you offended me and then you think I´ll have sex with you? Are you out of your fucking mind?!” skrek jag och brydde mig inte längre om att folk kunde se mig. Jag var rasande.

”Calm down Vanessa..” uppmanade Niall och gick närmare mig för att kunna ta tag i min arm. ”Don´t touch me” fräste jag och backade snabbt ett steg bakåt. Men trottoaren var kortare än vad jag hade tänkt mig och jag backade halkandes ner för trottoarkanten, och rakt ut i vägen.

Ett svischande ljud, skrikande bromsar och ett förfärligt ljus kom emot mig, men det var redan försent att reagera.

”VANESSA!” skrek Niall förtvivlat, och sekunden efter det blev allting svart..


*SÄTT IN DRAMATISK MUSIK HÄR*

:O

 



As braaaaAaaaaaaaa!!!! 😱😱😱 :))) xx

2014-08-31 // 08:47:03
» Emma!

Vad i hela friden hände där? SPOLA TILLBAKA DET GÅR FÖR FORT ÅH NEJ ÅH NEJ ÅH NEJ.


Det är för bra för mig det går inte

2014-08-31 // 10:46:36

du kan inte göra såhär mot oss!! de e för bra!!

2014-08-31 // 10:54:49

OMG OMG NEJ

2014-08-31 // 12:19:51

Omfg mer

2014-08-31 // 14:38:37

Hej! Jag har nu bestämt mig för att göra lite bloggdesiger (har tidigare haft en portfolio men kände mig tvungen att ta bort den eftersom jag började gymnasiet, för mycket plugg och lite tid över). Men vill supergärna göra några stycken igen och denna gång mycket billigare. Priserna kommer ligga mellan 60-100kr. Din design kommer även bli klar inom 1-3 dagar bara! En header kostar dock 40kr! Är du kanske intresserad utav en ny? Alla designer jag gör är stilrena och i HQ. Bara att maila [email protected] om du är intresserad, beskriv lite hur du du vill ha den. Skicka gärna med en eller två favorit bloggar så jag lättare vet hur du vill ha den. Oroa dig inte, jag har gjort designer i snart 7 år så kunskaperna finns! :) Har du några frågor får du supergärna höra av dig, kommer göra designen på en test blogg så du själv få se förändringarna steg för steg. Ha en superbra dag! :) Många kramar!

2014-08-31 // 15:25:10

OKMFNGF MER

2014-08-31 // 20:47:05

OKMFNGF MER

2014-08-31 // 20:47:08

OKMFNGF MER

2014-08-31 // 20:47:08

OKMFNGF MER

2014-08-31 // 20:47:10

OMGGGGGG MEEEEEEEEEEER :DD

2014-08-31 // 21:48:14
» Karin

Omg!! 😱😱

2014-09-01 // 13:52:11

MMEERRRR!! JDJSJDJWOOALSBIQOQNDLPCLEKFOECHTRC

2014-09-02 // 00:45:37

MMEERRRR!! JDJSJDJWOOALSBIQOQNDLPCLEKFOECHTRC

2014-09-02 // 00:45:38

Woahhh 😱

2014-09-03 // 16:34:35

min mobil sega, sry för typ spamm tidigare haha.. Men kom igen publicera nästa!

2014-09-04 // 17:34:14
» Sara

Serri mer

2014-09-05 // 10:50:33

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback