You´re Mine - Chapter 5

 

 

Jag hade fortfarande inte kommit över att Zayn var homosexuell. Inte för att jag hade något emot det, men det var så konstigt. Det blev som en chock när Liam och han kysstes, man hade ju väntat sig ett fånigt handslag eller något liknande. Men med alkohol i kroppen och dunkande musik i öronen så var allting lite lättare att ta in.

Jag hade en kopp i handen med en blandning av olika drycker samtidigt som jag svängde höfterna i takt till musiken. Louis trängde sig fram ur gruppen med människor och lade armarna om mina och Rebecca´s axlar. ”Enjoying your time, girls?” sluddrade han med ett glatt leende. Jag nickade och tänkte påpeka att vi började nöja oss, men innan jag hann öppna min mun fortsatte han att prata. ”I know two who are, just look at them. Ew”. Jag och Rebecca följde Louis blick bort till ett hörn, där Zayn stod uppressad mot väggen av Liam. Liam´s läppar arbetade fram och tillbaka över Zayns hald, och jag var rätt säker på att han skulle ha ett par fina märken där när han vaknar upp i morgon. Det konstiga var att jag inte visste vem jag vara avundsjuk. Att få suga på Zayn´s fantastiska hals var förmodligen någonting som alla tjejer drömde om, men att stå uppressad mot en vägg av Liam.. Det hade inte direkt varit fel.

”I´m going to talk to those two, if I get them to stop sucking each others faces off. It´s already four am so I think we should get home soon” skrockade Louis och lämnade sin plats i mellan oss. Rebecca tog tag i min tomma kopp, kastade iväg den och började dansa sin egen dans. Jag hängde skrattandes på och lät alla bekymmer i hela världen försvinna. Det var bara jag, Rebecca och musiken.

Det vill säga, tills en mörk skugga klev fram bakom mig och Rebecca slutade dansa. Ett par breda händer lades runt min midja och jag drog obehagligt efter andan. ”Let go of me” sa jag så bestämt jag kunde och tog tag i personens händer, för att dra bort dom ifrån mig. Greppet han hade hårdnade och jag knep ihop ögonen. Jag vred huvudet åt sidan för att få en skymt av främlingen, men en av hans händer släppte min midja och placerades vid min hals, så att jag inte kunde vrida huvudet över huvudtaget. Jag såg det som min chans, eftersom att han bara hade en hand vid min midja, och försökte att lirka mig loss, men det var hopplöst. Rebecca stod fortfarande paralyserad framför mig och hennes ögon var större än någonsin.

”Louis” flämtade jag skrämt åt henne, vilket fick henne att vakna upp. Hon verkade förstå vad jag menade och nickade. Eftersom att hon inte ville lämna mig själv med främlingen vände hon sig om och började ropa.

”Louis! Lou-”, en lång figur drog in henne i sin famn och lade sin stora hand över hennes mun. Hon grep argt tag i hans hand och försökte att sparka med benen, men hon satt, precis som jag, fast. Just som personen bakom mig började gå mot utgången klev Louis fram till oss. ”What do you think you´re doing?” fräste han surt och korsade armarna över bröstet. Personen bakom mig skrockade, vilket fick hans bröst att vibrera mot min rygg. ”That´s none of your fucking business”.

”Oh but I believe it is”. Zayn ställde sig snett framför mig och lika så gjorde Liam med Rebecca. Killen som höll fast henne klev ut i ljuset och jag fick nästan ont i nacken av att titta upp på honom. Hans hår bestod av ett täcke med bruna lockar, och hans ögon lös av en grön färg. Det var konstigt att människa kunde se så fruktansvärt elak ut, men samtidigt så ödmjuk och vacker.

” I´m sorry to tell you that I don´t give a fuck” fräste killen bakom mig, som nu verkade vara mer irriterad än någonsin. ”If I were you i´d let go of them, now” beodrade Liam och stampade foten i marken.

”Oh what ever, taket them” skrockade havet av lockar och släppte Rebecca. Han tittade på mig, hånlog och nickade sedan mot han som höll fast mig. Jag pustade skrämt ut när jag kände hans grepp lossna, och på bara några sekunder hade jag rusat in i Zayn´s famn. Han lade en stark arm runt min kropp och stirrade argt in i killarnas ögon. Jag tittade försiktigt upp från Zayn´s bröst och skyggade tillbaka när jag mötte hans blick. Hans ögon var havsblåa och hans blonda hår stod upp i en hög quiff. Om han inte hade skrämt mig så mycket så hade jag faktiskt erkänt att han såg bra ut. Dom två långa killarna började gå sin väg, men just som min puls sjunkit igen vände sig den blonda om. ”I´ll see you around, baby girl”.

 

Zayns arm tog ett hårdare grepp om min midja och jag grep tag i hans t-shirt för stöd. ”Let´s go home”. Louis tog upp farten och styrde bestämt stegen mot den motsatta dörren, medan jag och Rebecca gick bredvid varandra efter honom. Zayn och Liam gick vid vardera sida av oss, båda två med stentuffa ansiktsutryck. Det kändes som om vi hade livvakter med oss, vilket var helt sjukt.

Promenaden till bilen var knäpptyst, och lika så var de första fyra minuterna av bilresan.

”I´m sorry for shaking like a bird, the scared feeling hasn´t left my body” ursäktade Rebecca lågmält efter att hon skakigt haft ett grepp runt Liam´s handled. Liam lade tröstande en arm om hennes rygg, precis som han hållit om mig de senaste minuterna. ”No need to apologize, i´d be shaking too if I were you”. Louis satt i framsätet och stirrade argt ut igenom fönstret, men Zayn såg argast ut. Hans grepp runt ratten var så hårt att hans knogar vitnade, och hans tänder bet hårt ner i hans underläpp.

”Is it okay if we crash at your place tonight? I don´t feel like leaving you two alone” sa Zayn för första gången under hela bilturen.

”Yeah sure, but we don´t have that many places to sleep on. I can share a bed with Rebecca, so you can sleep in either my bed or on the couch” svarade jag och ryckte på axlarna. “Good”.

 

 ”Wh-who are they?” frågade jag osäkert efter ännu en stunds tystnad och drog skakigt en hand igenom mitt hår. Louis vände sig om i framsätet. ”They´re t”- ”Let´s talk about it in the morning” avbröt Zayn och harklade sig. Bilen föll i en bekväm tystnad och jag kände hur min kropp sakta började domna bort. Alkoholen gjorde mig tröttare än vanligt och efter all energi som runnit ur min kropp fanns det ingenting som hjälpte mig att hålla ögonen öppna.

Världen runt om mig slocknade och innan jag kunde tänka en gång extra hade mitt huvud tagit mig till drömmarnas värld.

 ~~~writesomethingaboutlouisbuminyourcomment~~~~

”Wha- Lou?” frågade jag sömndrucket och grep tag i hans arm när jag inte kände någon mark under mig. Jag öppnade försiktigt ögonen och mötte Louis mjuka blick

. ”You fell asleep in the car. Rebecca helped us so Zayn and Liam´s asleep in your bed, and i´ll sleep on the couch. I´m carrying you to Rebeccas room” förklarade han och log sömnigt. ”Tank you” viskade jag trött och lutade huvudet mot hans bröst. Han knuffade upp Rebeccas dörr med sitt knä och bar bort mig till sängen, där Rebecca redan låg. Jag gav Louis en kyss på kinden när han släppte ner mig på marken. Så fort han gått ut igen och dörren stängts bakom honom plockade jag upp en av Rebeccas sov t-shirtar och drog den över huvudet. Utan att vänta en sekund till drog jag undan täcket och kröp ner i sängen bredvid Rebecca. Mörkret omringade mig snabbare än vanligt och efter att ha räknat upp till åtta sekunder stängdes min kropp av, och jag flöt ännu en gång in bland alla drömmar. Det enda som störde mig var att allt jag kunde se var ett par blåa, elaka ögon.

 


Förlåt för att uppdateringen blir så sen, men jag har haft en rolig kväll och har inte varit vid datorn förrän nu (: Har därför inte läst igenom det och rättat, så bli inte ap sura om ni hittar något fel ;)

Other than that, enjoy and pleeeaseeee leave a comment ^^^^^^^^ xxx

8 kommentarer till nästa ;) xx



alltså gash så bra :'D

Svar: :DDD xx
Emilia Andersson

2014-04-25 // 23:28:39

Love iiiiit, I think Louis bum is reeeeeeeally soft ;)

Svar: So do iiii ;)
Emilia Andersson

2014-04-25 // 23:43:35

Har du någon mail? Det blir lite lättare att komma överens om hur vi ska göra och när vi ska göra länkbyte. ;) Du når mig på min mail [email protected]


Svar: Japp, min mail är : [email protected] dig nu! (: x
Emilia Andersson

2014-04-26 // 00:06:58
» Elin

Så braa

2014-04-26 // 00:41:54

Louis bum is amayzayn! Just as amayzayn as this chapter❤️ Vanessa och Niall! Men jag ville att det skulle bli Rebecca och Lou :(

Svar: Aww, det finns en annan kille som väntar på att få sätta tänderna i Rebecca ;) x
Emilia Andersson

2014-04-26 // 00:59:45

Meeer

Svar: :D x
Emilia Andersson

2014-04-26 // 08:12:35

Åhå så jävla bra :'3

Svar: Taaack :')))
Emilia Andersson

2014-04-26 // 08:13:11
» Lisa

Snälla mer!!!! xx

Svar: Tro mig, ni kommer få mer ;) x
Emilia Andersson

2014-04-26 // 08:13:57
» Fanny

Love it soooooo much!

Svar: And I love yooou :')
Emilia Andersson

2014-04-26 // 08:14:51
» Emma!

OOOH HEAVEN IS A PLACE ON EARTH.

I want to touch Louis bum, but I did not tell you that.

2014-04-26 // 15:18:19

Hej. Vi skulle ju göra läkbyte. Du skrev att du skulle mejla mig förut, me jag fick inget mejl, så jag mejlade dig med den mejl du skrev i svaret på min kommentar och någon Amanda svarade mig. Här är min mejl igen [email protected]

Svar: What? Jag mailade dig, men då har det blivit något fel :0
Emilia Andersson

2014-04-26 // 19:00:51
» Em

Jätte bra novell!! MeeeeeeeeeeeRaaa :)

2014-04-26 // 22:29:31

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback