You´re Mine - Chapter 4

Vanessas pov

“What are you going to wear?” ropade jag till Rebecca samtidigt som jag lyfte upp ännu en klänning ifrån min resväska. Lat som jag var orkade jag aldrig packa upp kläderna, utan de fick stanna kvar i min väska på golvet. ”A blue dress, why?” svarade Rebecca. Jag knep ihop ögonbrynen och lade ner klänningen igen. ”I don´t know what to wear, I planned on wearing a black skirt and a white top with black dots, but i´m not sure anymore”. “Why? Wear that, I´m sure you´ll look like a god anyway”. Jag rodnade av hennes kommentar och tittade på kläderna som låg på min säng. Dom fick duga den här gången.

När mina kläder var på ägnade jag några få minuter på att lägga på mer mascara och ännu en linje med kajal, sedan var jag klar. Jag lämnade mitt rum och gick ner till köket för att ställa in varorna jag lovat att plocka undan.

”Are you ready to go?” frågade Rebecca och lutade sig mot dörrkarmen. Jag la undan den sista brödpåsen och klappade ihop händerna. ”Yep, woah you look stunning”.

 ”pfft shut up, look at yoursel. You look like a princess”

”Oh shut up yourself”. Jag räckte retsamt ut tungan och gick förbi henne ut till hallen. ”Are we taking a cab to the party?”. Rebecca skakade på huvudet och satte på sig sina paladium.

”Nope, Zayn is picking us up. He should be here any minute now”. Just som hennes mening tog slut hördes en biltuta nere vid vägen. Jag drog snabbt åt mig min jacka och gick ut ur lägenheten, så att Rebecca kunde låsa. ”We´re coming, god” muttrade Rebecca när Zayn tutade ännu en gång och joggade ner för trappan. Jag höll tag i min kjol, så att den inte skulle blåsa upp när vi drog upp porten och klev ut i den inte längre så varma kvällen. En svart bil stod uppkörd på trottoaren och tack vare att motorn var igång gissade vi på att det var Zayn. Rebecca gick skeptiskt närmare bilen, och när den väl tutade igen hoppade hon en meter bakåt och tog upp handen  för sitt hjärta. Bildörren öppnades och Louis tittade ut.

”Come on, get in!”. Jag joggade bort till bilen och klev in i baksätet efter Rebecca. ”You didn´t have to scare me you know, you could have showed yourself instead of beeping and scaring me to death” mumlade Rebecca halvt om halvt surt och tog på sig bältet. Louis ryckte på axlarna och klappade på motorhuven i takt till musiken. “You looked pretty funny though”. Rebecca sträckte sig fram och smällde till Louis arm.

”Ow, what was that for?”. ”You´re an ass sometimes, that´s why”.

Det tog inte längre än tio minuter innan vi var framme vid lokalen där festen redan var i full gång. ”Where´s Liam?” frågade Louis, vilket fick både mig och Rebecca att höja på ögonbrynen. Zayn låste bilen och gick ikapp oss. ”He´s inside, he said he´d be waiting on us”. Jag mötte Rebeccas blick, ryckte på axlarna och tog tag i hennes hand.

Musiken dunkade högt utifrån lokalen, men när Zayn väl öppnade dörren trodde jag för en sekund att dom drev. Var det verkligen så här det gick till på fester? ”I can see Liam, come on” sa Zayn glatt och drog med oss bort mot baren. En lång, biffig kille stod lutad mot väggen med en drink i sin hand. Han tittade upp när han hörde Zayn´s röst och ett brett leende spred sig på hans läppar.

”Hi Lou, hi girls. I´m Liam, Liam Payne” hälsade han artigt och sträckte fram handen. ”Oh hello, I´m Vanessa..”, Rebecca fortsatte min mening, ”.. and i´m Rebecca”.

Jag väntade mig någon form av hälsning mellan Zayn och Liam också, men dom verkade ha andra planer. Jag tittade leendes på medan Liam gick fram till Zayn, beredd på att han skulle ge honom ett handslag eller någon manlig kram, men i stället placerade han mjukt sin hand vid Zayns kind och placerade sina läppar på hans.

Musiken dunkade i mitt huvud och jag var tvungen att anstränga mig till mitt yttersta för att förstå vad som pågick.

Så Zayn var gay..? Och Liam var hans pojkvän…?


 

Förlåt för att kapitlet var så kort, men eftersom att det förra var längre än vad mina "Normala" kapitel är så tycker inte jag att det gör något ;) 

6 kommentarer till nästa kapitel ^^ xx



OMG det hade jag inte förväntat mig :D

2014-04-23 // 22:56:10

OMG det hade jag inte förväntat mig :D

2014-04-23 // 22:56:15

ew jag hatar godis, förutom choklad det är livet. (Linjen från kapitlet innan)
AYYY GRYMT

2014-04-23 // 23:12:13
» Emma!

YOU'RE KIDDING ME THATS THE SWEETEST THING EVER OMAJGOD GO LIAM AND ZAYN.

well, man får freaka ur när man kom på att man har prov imorrn och istället är och dyrkar dig. :D

2014-04-24 // 16:16:54

WHAT?? GAY?? I LOVE IIIIIIT :DDD

2014-04-24 // 19:17:38
» wilma

OMG MEEER

2014-04-24 // 19:57:16

Hej du skriver jättebra :). Jag har en liten fråga också. Vill du göra ett länkbyte med mig? Väldigt tacksam för svar. Mvh Lottie :)

Svar: Jag gör gärna ett länkbyte med dig (: Vill du att jag ska ha med någon text eller liknande? Du får jätte gärna ta med länken till mig trailer (:
Emilia Andersson

2014-04-25 // 14:45:52
» Emma!

OH YES VI HAR 7 KOMMENTARER NU KAN VI FÅ ETT KAPITEL.

Gud vad jag är solidarisk som tänker på alla andras bästa! :D (Pffffttt sure).

2014-04-25 // 17:14:56

omg så bra

2014-04-25 // 21:18:55

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback