He´s Back ~ Chapter 24

Sängen sjönk lätt när Samantha vände sig om bredvid mig, ett täcken på att hon hade vaknat. Jag lade mig på sidan så att jag såg henne och lät ett leende finna sin väg upp på mina läppar.

”Last night was..” började hon och tystnade smått. ”Amazayn” skrockade jag och blinkade med ena ögat. ”Yea..what? Amazayn?” frågade hon förvånat och höjde på ögonbrynen. En söt liten rynka bildades i hennes panna.

”My friends came up with it, I´m not sure why but it sure sounds more awesome than amazing” förklarade jag med ett lätt flin. Hon bet, fortfarande en aning förvirrad, tag i sin läpp och nickade. ”It´s funny cause you´re talking about it like if we had sex, which we don´t” skrockade jag men såg sedan en sårad glimt i hennes blick och kände mig genast dum.

”Not that I mind though, i´m glad you liked it cause I know did, You did great”. Det charmiga leendet som jag vuxit mig fast vid syntes igen.

Vi låg och små pratade i flera minuter, njöt av varandras sällskap i den övergivna skogen vi var i. Samantha mumlade smått vid sidan av mig och jag vred försiktigt på huvudet så att jag kunde se in i hennes ögon. Hon öppnade sin mun och viskade något, något som fick oss båda att frysa till is. Förmodligen av helt olika anledningar. 

”I..I think I love you”.

Jag visste inte hur jag skulle reagera. Halva sidan av min kropp skrek åt mig att säga sanningen, att helt enkelt säga I love you too, I fell in love with you when I first saw you. The moment we met when I came back, I fell in love with your eyes, your smile, your laugh.. I fell in love with you so fast that I got scared.. I acted like an ass because I was fucking head over heels in love with you. Men istället för att säga vad jag verkligen kände så reste jag mig snabbt ifrån sängen och lämnade rummet. Jag drog frustrerat en hand igenom mitt hår och vände mig sedan om i dörröppningen till rummet. ”You´re fucking crazy” spottade jag ilsket fram och ville praktiskt taget ge mig själv en spark mellan benen när jag såg hur extremt sårad hon blev. Hennes ögon tårades och hennes andetag blev tyngre.

”I´m crazy?” snyftade hon och försökte få fram ett skratt. Hon reste sig upp ifrån sängen, noga med att hålla täcket över sin nakna kropp. Jag bet så hårt i min underläpp att blodsmaken inte var långt borta. Hur kunde jag såra en sådan fantastisk tjej? I ett snabbt svep lyckades hon ta på sig ett par mysbyxor och en hoodie, och innan jag hann förstå vad som hände skyndade hon sig förbi mig och ut i hallen. Jag vände mig förvånat om och såg på när hon drog på sig sina skor och sin jacka. Mina ben styrde mig ut till hallen och jag tänkte precis ta tag i hennes arm när hon smällde upp dörren och rusade ut. Snön låg som ett tjockt lager runt omkring stugan och både hon och jag visste att det var omöjligt att ta sig härifrån, om man inte var mig. Dörren stod på vid gavel och jag stirrade stumt efter tjejen som sprang tvärs över den igenvuxna gräsmattan. Mina tankar for omkring som pistolskott i mitt huvud och jag kunde inte tänka klart. Plötsligt bröts den tidigare stämda tystnaden och ett skrämt skrik ekade bland träden. Samantha.

 
 
Jag kunde inte förstå att jag faktiskt sa det. Vad hade jag förväntat mig?! Ett ”I love you too”? Knappast, varför skulle Zayn någonsin få riktiga känslor för mig? Jag sparkade till den närmsta stenen och drog ännu en gång handen under ögonen. Tårarna blev till isbitar på mina rödflammiga kinder. Varför jag var tvungen att alltid förstöra saker och ting? Mina upprörda och ledsamma tankar skingrades när jag såg rörelser bakom träden en bit bort. Var det ett stort djur, eller inbillade jag mig bara? Jag kisade försiktigt med ögonen och såg en svart gestalt smyga närmare, träd för träd. Mina andetag fastnade i min hals och jag vände mig snabbt om för att springa tillbaka till Zayn, men rusade i stället in i en stenhård bröstkorg. Jag skrek förskräckt till när jag såg att det var samma kille som stått lutad mot skåpen i skolan, klädd i samma dystra munkjacka och med samma mörka luva över huvudet. ”Hello there pretty thing” flinade han lågt med en röst som knappt var hållbar. Jag backade skrämt ifrån honom men insåg att jag var fast när jag stötte emot mannen som tidigare gömt bland träden.
”I´m afraid you have to come with us” skrockade den svartklädda mannen och fångade upp något ifrån sin ficka. Han vecklade ut föremålet och visade att det var en påse, men innan jag hann fråga vad han skulle göra placerade han den över mitt huvud. Mina händer togs i ett järngrepp bakom min rygg och jag kände hur min underläpp började darra. Vad är det som händer? Jag förvånades när jag kände något blött på mina kinder och insåg inte förrän då att jag grät. Zayn´s namn lämnade gång på gång mina läppar i små tysta gnyende läten.
”Oh shut up whore” fräste mannen som höll mina armar barskt och gav mig en lätt knuff. Tårarna rann ännu vildare ner för mina kinder och jag fick svårt att andas. Vilka var dessa män, hur visste de ens att det låg en stuga här uppe och varför i hela fridens namn ville de ha mig? Marken under våra fötter ändrades och det knastrande ljudet avslöjade att vi gick på grus. Den enda grusiga platsen jag visste häromkring var Zayns parkering. Snabba steg närmade sig från andra sidan planen och ett sting av lättnad for igenom mig när jag hörde Zayn´s röst.
”Stay where you are or we´ll shoot her” hotade den svartklädda mannen som gått en bit framför mig. ”You wouldn´t dare” morrade Zayn surt och jag grät genast ännu mer. Kunde inte någon ta mig härifrån, köra hem mig till min mamma och låta mig vara ifred?
”Just let her go and we´ll talk, okay?” frågade Zayn och det ilskna i hans röst var inte lika tydligt, men det låg och gömde sig bakom hans mening.
”Why would we? You own us a lot of shit man, so we´ll just keep her until you give us what you promised. I can´t promise you our boss will keep his hands off her though...”, jag rös skrämt av meningen i hans ord. Vad menade han?
”You can´t be serious..” fräste rösten som tillhörde Zayn. ”Oh mate I am very serious, so say goodbye to your whore”. Hetsiga steg kom farandes över gruset och sekunder senare hördes ett slag, förmodligen mot någons käke. Jag pep skrämt till när min kropp kastades åt sidan. Jag tog snabbt upp händerna och drog av det svarta tyget jag hade över huvudet. Slag efter slag, hotande svordomar och andra otäckheter utspelade sig en bit framför mig. Plötsligt hördes ett pistolskott, och Zayns mjuka röst gav ifrån sig ett smärtsamt stön. Han föll med ett plågsamt ljud till marken och min blick vidgades. Jag reste mig snabbt på fötter och tänkte rusa fram till honom, men blev tillbaka dragen utav en av männen. Mina ben for omkring hej vilt och jag försökte gång på gång rycka mig loss från hans famn, men han var för stark. Han släpade mig åt det motsatta hållet och stannade inte förrän vi stod framför en bil. Tårarna rann hejdlöst nerför mina kinder, vilket gjorde att jag knappt såg någonting. Mannen lyfte snabbt in mig i bagagesätet på bilen och smällde sedan igen bakluckan med en grymtning. Jag satte snabbt händerna på den suddiga fönsterrutan och såg Zayn ligga orörlig på marken. Han var inte död..eller hur? Mina ögon tårades ännu mer och jag grät hejdlöst när bilen började rulla och Zayns figur kom allt längre och längre bort.

:O :O :O :O :O :O :O
Förlåt för den pinsamt dåliga uppdateringen, men jag är extremt trött nu när skolan nyligen har dragit igång och som sagt min dator har krånglat en del. Ska försöka att skärpa mig och uppdatera på Söndag (: En del kommentarer skulle hjälpa på vägen ;) xx 


Jfkdgrjhykttufkdldndngnnhkfldkgloslldlgögögppgpgokfbfbjfjidjhfbbcngnfjxnfjjcnkckkcncnkvfngkkfkdk!!!!! Gråter :'((((((( MER!

2014-01-17 // 19:39:52
» HJ

mermermermer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

2014-01-17 // 19:54:40

BSNKDNDKSKABABSDJZBZSBAHHAHHSHSHSAHHAHHAAHSHSHSHHSSKDKDKZNNS OMFG SÅÅÅÅÅÅÅ BRAAAAAAAAA

2014-01-17 // 19:56:19

Ooolmg meeer

2014-01-17 // 21:08:28

DU KAN INTE GÖRA SÅHÄR MOT MIG! JAG ÄR INTE MENTALT STABIL FÖR DET HÄÄÄÄÄÄR!!!!!! :'(

2014-01-17 // 21:24:27

MEN BSJSJAJAHACSJJSVSJSBDDVDB MEEEEER

2014-01-17 // 21:35:07
» Emma

meeeeeeeeeeeeeeeeRa

2014-01-17 // 21:45:59

FIDKDBBEKSKDBFKKJAXZKSKZN OMG! MER! SÅ! BRA!

2014-01-17 // 23:45:41
» Julia

DHEIWBDUWMNFIR MER

2014-01-18 // 00:06:20

shit meeeer

2014-01-18 // 00:33:19
» Emma!

Ett ord: dethäärolagligtdumördarmigslutaslutaduäger.


Så. Typ.

<333 om det är någon som skriver som en Gud så är det då. Det sved seriöst i bröstet när Zayn dissade henne och när han blev skjuten. Du Ä.G.E.R

2014-01-18 // 12:04:41
» Emma!

Så är det du*

2014-01-18 // 12:05:43

Assdfhhkljdsaaaa KAN INTE VÄNTA TILLS IMORGON!!!! MEEEER! ilysm <3

2014-01-18 // 23:57:31
» Karro

NONONONON DU GJORDE INTE PRECIS SÅ MOT MIG NEJ GE MIG MER HEEERRREEGUUD MER

2014-01-19 // 17:10:38

👏👏👏👏👏👏

2014-01-19 // 17:40:09

Mer nu!!!

2014-01-19 // 18:16:55

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback