He´s Back ~ Chapter 20

Tidigare i He´s Back : 

”Fuck this, I want to kiss you”. Jag tittade på honom med vida ögon men hann inte reagera mycket mer innan jag kände hans mjuka läppar mot mina. Hans händer fann sin väg till min svank medan han drog oss närmare varandra. Våra kroppar stod pressade mot varandra och jag lät mina händer låsa fast sig runt hans nacke. När hans tunga gled över min underläpp backade jag blygt undan ifrån kyssen och gav honom ett osäkert leende. ”I have to go, see you at school tomorrow babe!”  

 

Tröttheten hade ännu inte lämnat min kropp och varje steg jag tog kändes som flera mil. Det var praktiskt taget omöjligt att sova efter att Zayn lämnat mig i Fredags, jag hade så många frågor. Vid flera tillfällen har jag funderat på att smsa, men bestämt mig för att han är den som får kontakta mig. Efter att jag missat över halva So lektionen, genom att somna så var jag tvungen att gå på kvarsittning. Skolan var nästan tom, bara ett par enstaka elever och lärare var kvar.

Jag rätade till min väska som hängde över axeln och svarade på mammas upprörda sms. Ett par välbekanta röster tog min uppmärksamhet och jag lade nyfiket ner telefonen i väskan igen. Jag tittade runt hörnet av skåpen, in i nästan korridor och höjde på ögonbrynen när jag såg dom. Liam stod mer korsade armar och skakade på huvudet åt det Zayn sa, medan Zayn gestikulerade vilt och höjde rösten allt mer och mer.

”Don´t you dare tell her!” röt Zayn argt medan jag gjorde min väg över till dom. ”Tell who what?”. Båda två vände sina huvuden mot mig. Liam log tröttsamt medan Zayn drog en hand igenom sitt hår. ”How much did you hear?” frågade han upprört och slängde en ilsken blick åt Liam´s håll. Jag vände ryggen åt honom och tittade upp i Liam´s mjuka ögon.

”I said, how much did you hear?” frågade Zayn igen, argare den här gången och tog tag i min axel för att vända mig om. ”Don´t touch me” fräste jag surt och skakade av mig hans hand. Blicken jag fick förklarade att han inte hade någon aning om vad som pågick.

”You told Liam that he couldn´t tell ´her´, that´s all I heard” sa jag snabbt innan jag vände mig mot Liam igen. ”Are you ready to lea-” ”Samantha?”. Zayns sammetslena röst fick mig att vända mig om. ”Why are you acting so weird?” frågade han med ögon fulla av oro.

”Are you kidding me? Zayn you left my house in the middle of the night without telling me where you were going or why you had to leave. You were the one who acted weird, you were the one who.. you just.. Do you know how confused I was?” frågade jag irriterat och försökte få ner min puls som igen. ”I wish I could tell you bu-” började han trevande men tystnade när han såg min ilskna blick. För första gången någonsin så var det jag som hade makten över honom. ”Just like last time then? When the mysterious man watched us and then dissapeared? And the time before that? When a man appeared out of nowhere and you told me to leave? Zayn you´ve been acting really strange and I-” ”Just shut the fuck up Samantha, you don´t know what you´re talking about!”.

Jag stängde stumt munnen och tittade på Zayn´s nävar som var hårt knutna vid hans sidor. ”So i´m just gonna accept the fact that you´re hiding something from me? I´ll never know what it is?” frågade jag trotsigt och kände hur Liam rörde sig bakom mig, förmodligen inte jätte bekväm i situationen.

”Yes cause it´s none of your damn buisness, so stop poking around in stuff that´s not yours to take care off!” spottade Zayn fram. Jag försökte att inte visa någon rädsla, men den här sidan av Zayn skrämde mig. Zayn har varit arg vid flera tillfällen men aldrig så här rasande. Jag tog försiktigt ett steg bakåt och lade en hårslinga bakom örat, ”Okay”.

”Okay?” fnös Zayn, fortfarande arg efter vårt tjafsade. ”You have to understand that it´s hard for me to not care about the way you act, sometimes you´re so nice and sometimes I don´t even recognize you. It´s scary” erkände jag och bet osäkert tag i min underläpp. Övertaget som jag tidigare haft var som bortblåst.

”Then stay the fuck away from me”.

Jag tittade häpet på Zayn men ryggade tillbaka när jag mötte hans blick. Hans ögon var inte längre bruna utan praktiskt tagna svarta av hat. Någonstans fanns det en del inom mig som hoppades på att hatet inte var riktat mot mig, men resten försökte intala mig att jag inte brydde mig.

Problemet var bara det att det var det jag gjorde. Jag brydde mig alldeles för mycket. 

Utan att säga något mer vände jag på klacken och stampade iväg. Jag behövde luft. Att tjafsa var aldrig något jag varit bra på, det gjorde mig så upprörd och frustrerad att jag oftast bröt ihop. Jag slog upp dörrarna ut till parkeringen och andades in den kalla luften. Det var bara tre dagar kvar i skolan innan jullovet och då slipper jag vara i närheten av Zayn på tre veckor. Snabba steg klickade mot korridors golvet bakom mig men jag vägrade att vända mig om. ”He´s a dick” suckade den ljuva stämman som tillhörde ingen mindre än Liam.

”Tell me something I don´t know” skrattade jag humorlöst och lät Liam ställa sig bredvid mig. Han lade tröstande armen om min midja och drog in mig i sin trygga famn. ”I feel bad, I treated you like shit after I disappeared and you´re still here to take care of me” muttrade jag mot hans bröst och njöt av värmen som hans kropp utstrålade.

”You forgot about it, that´s not your fault. Even though I got pretty pissed at you, you´re forgiven a long time ago” skrockade han och strök sin hand upp och ner för min rygg. Jag log som svar.

Efter att vi stått i tystnad en stund backade jag undan ifrån hans varma famn och sökte efter hans blick. ”Can I ask you something?” frågade jag tyst och tog bort lite smuts ifrån mina naglar. ”Shoot, what do you want to ask?”.

”Do you know what it is with Zayn? You´ve been arguing quite a lot and last time it sounded like you knew something he wish you didn´t, if you get my point” förklarade jag och såg på när Liam´s blick fylldes av nervositet. ”I really do wish I could tell you, but Zayn will kill me if I do”, nu var det hans tur att muttra. Mina axlar sjönk ihop och jag kände hur nyfikenheten sakta men säkert åt upp mig inifrån. ”But I want to know” suckade jag och putade barnsligt med underläppen. ”I know I know, and I wish you knew but promise me one thing.." han tog tag i min haka och vände upp mitt ansikte mot hans "..promise me that you´ll take it easy with Zayn, okay? You really don´t know what you´re dealing with”


Jag tycker att vi alla applåderar åt min vän, dramatiken. Nu är draman igång igen och det dröjer ett tag innan den lugnar ner sig... 

I hope you like it ;) 

18 kommentarer till nästa och för att vara lite elak så laddar jag inte upp ett nytt kapitel innan dess ;) ;) ;) ;)  Love you guys! xx



» Karro

*Apploder* huehue
MORE! :D

2014-01-04 // 21:07:20

THIS IS DAMN GOOOOOOOD!

2014-01-04 // 21:24:09
» Elin

kan inte sluta läsa!!! meeeer !!

2014-01-04 // 21:31:28

DFGHJKL MER!

2014-01-04 // 21:36:05

SÅÅÅÅÅÅ BRAAAAA MEEEEEERAAAAA!!!!

2014-01-04 // 21:54:00

Sjukt bra!

2014-01-04 // 22:00:16

Sjukt bra!

2014-01-04 // 22:00:16

seriously, grymt bra!!!!!!!!

2014-01-04 // 22:32:01

SÅ BRA! MEEER!

2014-01-04 // 23:16:12

OMG.. Mer jag vill ha mer fuck detta :((((

2014-01-04 // 23:36:41
» Steff

Omg så grymt!! Meeer!!

2014-01-04 // 23:54:19

Omg!! Kan inte hon och Liam bli tillsammans

2014-01-05 // 00:34:25

Kan inte Zayn och hon ha sex snaaaart

2014-01-05 // 00:35:03

O M F G kan inte vänta på nästa

2014-01-05 // 00:35:39

Shiiiiiiiiiit uppdatera snabbt är sjukt nyfiken

2014-01-05 // 00:36:12

Men lägg av va bra!!! Kan inte vänta

2014-01-05 // 00:36:43

Älskar att niall fortfarande är sitt gulliga ja under all tuffhet

2014-01-05 // 00:37:23

Asså kan inte niall och hon ha sex snart dom är ju för söta

2014-01-05 // 00:38:02
» Julia

GUD VAD BRA

2014-01-05 // 00:41:52
» Emma!

Ibland kan det vara jävligt störande att vara i ett land som går flera timmar före, för jag somnade när klockan var sju hemma i Sverige. Yeeey! Aja, aaappplllåååååddddddeeeeeerrrrr herregud!

Draman är igång, oh yes. Jag känner vibbarna darra i luften, och jag blir GALEN! Vad. Döljer. Zayn???!!!!! Det kan vara din och min lilla hemlighet? ;)

2014-01-05 // 06:34:56

OH MY GOOOOSH! jag är så nyfiken!!!!
VAD DÖLJER ZAYN? Du skriver ju som en gudinna typ! 😂 puss,puss älskar detta! ❤️

2014-01-05 // 08:01:41
» Emma

MeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeRa

2014-01-05 // 10:46:47

Nneeeeej! Fan! MEEER!

2014-01-05 // 17:25:20
» HJ

MERMERMERMEMREMEMRMRMEMEMERMEER

2014-01-05 // 18:46:17

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback