He´s Back ~ Chapter 34

Zayn´s point of view

Jag saktade in bilen en bit ifrån Samantha´s hus och stängde av motorn. Vi visste båda vad som skulle hända om Samantha´s mamma såg oss. Samantha lutade sig över till mig och gav mig något som skulle vara en snabb kyss, men som övergick till att våra tungor utforskade varandras munnar. Plötsligt bankade det hårt på Samanthas ruta och hon höll på att bita av våra tungor av rädsla. I ett försökt att se så lugn ut som möjligt vände hon sig om, men i samma sekund som vi båda tittade dit stannade tiden. Fuck. Samantha´s mamma var röd i ansiktet av ilska och om jag inte visste bättre skulle jag tro att hon var på väg att krossa rutan med sin blick.

”What do we do” viskade Samantha i ren panik och vände sig om mot mig. ”Let´s just get out of the car and talk to her” föreslog jag självsäkert trots att jag var minst lika nervös som Samantha. ”Okay” pustade hon hest ut innan vi båda två klev ur bilen. ”I thought I made it fucking clear to the both of you, you´re not allowed to see each other!” skrek Samantha´s mamma, Michelle och viftade med armarna. ”Who are you to decide that?” frågade plötsligt Samantha argt och jag undrade vart hon fått självsäkerheten ifrån. ”Excuse me?” fnös Michelle och stirrade argt Samantha i ögonen. Att säga att det här var obehagligt skulle inte vara en lögn.

”I said, who are you to decide that? I´ll see him if I want to and nothing you say can change that” fräste Samantha lika ilsket tillbaka och jag tog försiktigt tag i hennes hand. Hon skakade, hennes hand var så liten i min och jag önskade så gärna att jag kunde ta med henne hem igen, bort ifrån hennes ilskna och rasande mamma. ”Michelle.. Maybe we should sit do-” började jag att föreslå men blev genast avbruten. ”Don´t you dare Zayn! You know I really liked you at the start, even though I got bad vibes when you first entered our house. But when Liam told me about what you did to my daughter...” sa hon hårt och skakade nästan osynligt på huvudet.

”You meant saving me? you´re mad at Zayn for saving your daughter from getting raped and abused? That´s why you´re mad? You wanted me to get raped and abused?” tjöt Samantha bredvid mig och jag tittade med nervös blick mellan de båda. Michelle var på väg att fräsa något tillbaka men lugnade sedan ned sig. Åtminstone var det det jag trodde. ”Well that´s nice to know, I mean I never thought you wanted me to get beaten up, they could have killed me and I´m sure you wouldn´t even car-” Smack. Jag tittade chockat på Samantha, som vid det här lagret täckte för sin röda kind med tårar i ögonen.

”How could you? Fuck” spottade jag argt fram och sket fullständigt i att det var min flickväns mamma jag svor åt, kvinnan var ju mentalt sjuk. I ögonvrån såg jag hur Michelle chockat täckte över sin mun, men jag kunde inte bry mig mindre. Jag drog snabbt Samantha till mig och pussade hennes panna.

”Shall we go back to my place?” viskade jag och strök en hand över hennes rygg. Hon nickade mot min axel och jag kunde enkelt förstå att det inte skulle dröja länge innan hon bröt ihop. Halvt om halvt diskret vände jag mig mot bilen och öppnade dörren så att Samantha kunde hoppa in. ”Where do you think you´re doing? Let go off my daughter you sick bastard!” skrek hon argt och tog några snabba steg fram mot oss. Jag var på väg att försvara Samantha när hon själv vände sig om.

”Can you stop with blaming Zayn for everything? I´m the one who wants to leave, I don´t want to be near you” suckade hon uppgivet och höll ett stenhårt tag om min hand. ”I don´t care Samantha, you´re staying with me. I´m your mum and if you don´t listen then I won´t hesitate to call the cops, or even get our gun” hotade Michelle och höll upp sitt finger i ett varnande tecken. ”Maybe I should stay, not to be with her of course but you know... I can always call you tonight?” sa sedan Samantha och jag chockades faktiskt över hur lätt hon gav upp. Men å andra sidan så hade hon kanske inget val, vem vet vad hennes mamma skulle ta sig till om hon åkte med mig hem igen. ”Yeah maybe that´s the best, for now” suckade jag besviket och lade armarna om hennes lilla figur.

”I love you” viskade hon i mitt öra och gav mig en snabb puss på läpparna. ”And I love you more” sa jag högt, medveten om att hennes mamma hörde det jag sa. ”Come on Samantha, I want him to leave” röt hennes mamma argt och jag gav henne en sista mörk blick innan jag gick runt bilen.

”Call me?” mimade jag till Samantha och fick en sista nickning till svar och hoppade sedan in i bilen. Motorn drog igång med ett högt läte och jag körde fort ut ifrån området hon bodde i. Samantha´s mamma var inte alls den jag trodde att hon var när vi först träffades. Jag förstår att hon ville skydda sin dotter, jag menar titta på mig. Det är inte direkt såhär en mamma hoppas att sin dotter ska träffa, men jag tycker ändå att Michelle borde respektera valet vi gjort. Av ilskan mot både mig själv och Michelle fick mig att lägga i ännu en växel och trycka ner spaken. Jag bråkade med mig själv i en tjugotredjedels sekund innan jag körde in på vägen som ledde in till stan. Den här ilskan skulle inte försvinna om jag inte fick åtminstone lite alkohol i kroppen..

 

 

Jag korsade armarna över mitt bröst och gick surt före mamma in i huset. ”Samanth-” ”I don´t wanna talk to you” fräste jag argt innan hon hann säga det hon tänkt att säga. ”But you have to unde-” ”I said, I don´t want to talk to you” fräste jag ännu en gång och gjorde min mening extra tydlig genom att säga varje ord extra långsamt. Jag gick upp för trappen och såg Felicia´s ögon enorma ögon.

”Hi” muttrade jag grinigt och drog en hand igenom mitt hår. ”Hi, I´ll wait for you in your room” sa hon snabbt, gav min mamma en dyster blick och försvann sedan bort mot mitt rum. I ett snabbt ryck sparkade jag av mig skorna och gick efter Felicia. Jag hörde mamma mumla något bakom sig och förstod rätt snabbt att hon pratade i telefon, förmodligen för att söka tröst hos sina väninnor. När jag väl klev in i mitt rum smällde jag igen dörren extra högt och sjönk sedan ihop på min säng med ett argt vrål.

”That was... quite unexpected. I mean you´re mum has always been so calm and understanding.. I´ve never seen her like this before” pustade Felicia ut, antagligen osäker på om jag tänkte svara henne eller inte. ”She´s so mean” muttrade jag och satte mig sedan till rätta i sängen. Felicia gjorde mig snabbt sällskap och vi drog båda upp knäna till hakan. ”So your mum realized that you´re still seeing Zayn huh?” frågade hon fundersamt och trummade med fingrarna mot sina jeansklädda ben.

”Yup, and as you probably saw she didn´t like the idea too much..” flinade jag och strök försiktigt handen över min kind som fortfarande ömmade.

”Yeah I saw that... You know I can go if you want to be alone? Maybe we should meet tomorrow or something instead? I mean I´d want to be alone if I were in your clothes” sa Felicia förstående och ställde sig upp ifrån sängen. ”I think I need to clear my thoughts.. you know? But i´ll call you tomorrow, oka- what´s that? Is that a promise ring?” frågade jag mitt i min egen mening och grep tag I Felicias hand.

”Yes, Harry gave it to me..” fnissade hon lyckligt och såg på när jag beskådade ringen. ”it´s beautiful” mumlade jag avundsjukt och log upp mot min bästa vän. ”Oh and congratulations” sa jag sedan och ställde mig upp för att krama om henne.

”Thank you Samantha, I really do hope you and your mum can work this out” suckade hon sedan och gav mig en snabb puss på kinden. Jag nickade tacksamt och följde Felicia ut till hallen. Mamma stod i dörröppningen till köket med händerna på midjan medan Felicia drog på sig sin jacka.

”Tell Harry I said hi” mumlade jag med ett snett leende och vinkade hejdå samtidigt som hon försvann ut igenom dörren.

Can we talk?”. Mammas ljusa stämma ljöd bakom mig och jag knep både plågsamt och argt ihop ögonen. Det var förmodligen det bästa, att prata ut om det, men allt jag egentligen ville var att springa tillbaka in i Zayn´s armar.

”I´m sorry love, I don´t know what happened to me. I just couldn´t get the image of you getting abused out of my head, and somehow I blamed it all on Zayn. I feel so mean and bad” suckade mamma nedstämt och jag vände mig mot henne. Våra blickar möttes och hennes ögon vattnades på direkten. Jag antar att det var för att min kind var illröd av hennes handflata.

”Oh my baby, I´m so sorry” snyftade hon plötsligt och skyndade sig om för att omfamna mig. Först tvekade jag på om jag skulle krama tillbaka, men när jag kände hur hennes kropp började skaka fick jag för dåligt samvete. Jag lade armarna om henne och lutade min panna mot hennes axel. ”You know what, I´ve acted like a pig. Let´s call Zayn and ask him to come over, I really need to apologize” suckade hon skamset och drog händerna under sina ögon. ”You´ve been acting like a pig to be honest, but I´ll call Zayn right away” skrattade jag lättat och skyndade mig bort till min mobil. Jag slog snabbt in Zayn´s nummer och förde luren till örat. Ton efter ton gick fram utan någon kontakt ifrån honom. Jag lade surt ifrån mig telefonen och hörde samtidigt mammas upprörda ton ifrån vardagsrummet,”Samantha, you need to see this”. Jag joggade ut till vardagsrummet och kände hur min haka höll på att åka ner till golvet när min blick fastnade på teveskärmen.

Zayn syntes på skärmen, men han var inte ensam. Två polismän drog och slet i honom i ett försök till att få in honom i polisbilen. En kvinnas röst tog över ljudet och jag lyssnade spänt på vad det var som hade hänt.

The use of drugs and alcohol only grows bigger,recently this evening a young boy got arrested for beating a guy unconscious and driving while he was affected by far too many things. The consequences for the boy aren´t decided yet but from what i´ve heard he´s going to stay in jail for a while. The man who got beaten up is in the hospital and he´s getting the help he needs. We´ll come back later when we know more about the consequences that´s waiting for the young boy” och innehållet på skärmen byttes till något helt annat.

 

Vad hade hänt?


Hängde ni med på vad som hade hänt? ^_^ Om ni vill ha svar på kommentarerna ni skickar så är det super smart att lämna eran mail, på så sätt kommer det ett mail till er när jag har svarat. Annars är det bara att gå in på bloggen och titta om jag har svarat bland kommentarerna! :D Som sagt, kommentera om ni inte förstår och kommentera gärna även om ni förstod vad som hände ;) 

SISTA KAPITLET AV HE`S BACK KOMMER UPP OM CA 2 DAGAR JESUS

 



OMG så grym du är! Synd att det bara är ett kapitel kvar..:(

2014-02-19 // 22:49:25

Kan inte fatta att den snart är slut :,(
Bästa jag någonsin läst på riktigt! <3

2014-02-19 // 22:56:28
» Emma!

Jag skrek rätt ut när jag såg detta.

Sedan höll jag andan när jag läste.

Och sedan skrek jag när det tog slut.

2014-02-19 // 23:00:51
» Karro

Oh gaaaad o:

2014-02-19 // 23:26:06

Vad är det som man inte skulle förstå isf?

meeeeeeeer

2014-02-19 // 23:41:35
» Lisa

Can't handle it, omg, mer nuu

2014-02-20 // 00:08:17

Im doneokejkejkksboebks

2014-02-20 // 08:07:42

OMG... Lägg av stackars Zayn :(

2014-02-20 // 09:56:26
» Emma

Jätte bra del!!!!!!!! MeeeeeeeeeeeeeeeeRA :)

2014-02-20 // 19:22:07
» Julia

DÖR

2014-02-20 // 23:19:24
» Agnes

Va? Hur? VA!? Vad hände just? VAD HÄNDE JUST!? JAG TROR JAG DÖR.

2014-02-21 // 01:22:54

har du några ideer till din nya ff kanske...?

Svar: Jajamensan ;)
Emilia Andersson

2014-02-21 // 16:14:43
» Emma

Omfg mer!!!!!!

2014-02-21 // 18:14:22

omg mer!!

2014-02-22 // 00:11:22
» Fanny

Asfggdaakdfkf. No words. Kommer gråta sönder till sista kapitlet, oh god.

2014-02-22 // 23:31:37
» Steff

OMG ZAYN!! Noo!!! :o asdfghjkkkk!!!!! MER<3

2014-02-23 // 12:11:16

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback