He´s Back ~ Chapter 5

Jag slängde argt av mig väskan i hallen och sparkade av mig mina skor. Ilskan bubblade inom mig och jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Jag slog in mammas nummer på mobilen samtidigt som jag stampade upp mot mitt rum.

Hello?”

Hi mum, uhm i had to go home from school earlier today. Some guy spilled his water on me and i´m soaked, so i went home. Just thought you should know” muttrade jag och klev in i mitt rum.

Oh, are you okay? You´re not bullied, right?”

No mom i´m not bullied, it was an acident” ljög jag och bet ihop tänderna för att inte slänga ur mig någon dum kommentar.

It´s good of you to call me, i´ll see you home in a bit”

Okay bye”

Jag slängde mobilen på sängen och drog av mig den blöta t-shirten tillsammans med koftan jag fick låna av Emmie. Efter ett snabbt klädbyte drog jag en hand igenom mitt hår och stirrade på klockan. Vad skulle jag syssla med i över tre timmar? Det var lika bra att göra något nyttigt när man hade tid över. Jag letade fram en varm hoodie och log åt synen i spegeln. Mina ben var klädda i ett par svarta tights, en grå stor hoodie hängde över min kropp och en halsduk gjorde mig också sällskap. Jag tog upp mobilen ifrån min säng tillsammans med hörlurarna innan jag gick ner mot hallen. Mitt humör hade lättats en aning då jag lyckats förtränga den vidriga varelsen, ingen mindre än Zayn. Jag sträckte mig efter min svarta mössa och klev snabbt i mina något varmare skor. För en gångs skull så var jag redo att möta kylan. Mina tummar klickade sig vant in på spotify och jag log smått när musiken drog igång. Jag lät min mobil glida ner i fickan på min hoodie innan jag greppade tag i vantarna och gick ut. Rökmoln bildades efter varje andetag jag tog och marken knastrade lätt under mina fötter. För att vara i början av November så var det helt okej kallt ute. Jag körde ner händerna i fickan på min hoodie och nynnade till musiken. Det var den enda avkopplingen som funkade när det kom till mig. Den enda gången jag kunde koppla bort mig själv helt var när jag var ute, ensam med musik.

~~

Jag lade ner mobilen i fickan igen efter att ha svarat på mammas sms. Precis som vilken förälder som helst blev hon orolig när jag inte var hemma, då jag tidigare ringt och sagt att jag skulle vara det. Hemma, alltså. Min blick gled upp mot den numera mörka himlen och en rysning for igenom min kropp när mörka moln seglade sig in över London. Jag ville helst undvika att bli genomblöt två gånger under samma dag, förkylningen jag skulle få lär ju inte bli kul. Jag tittade mig omkring i området jag promenerat in i och såg en gata mellan två av husbyggnaderna. Om jag tog den här vägen så skulle jag vara hemma mycket fortare, och i sådana fall slippa att bli dyngsur. Jag knöt mina nävar, höjde musiken och satte raskt av in mot den mörka gränden. Den var mycket längre än vad jag trodde att den var, men vad var det för vits med att vända tillbaka nu? Jag ökade på stegen ytterligare när jag såg lyktstolparna som lös på andra sidan av gränden, där den breda vägen skulle befinna sig. Mina fötter klapprade ivrigt mot stengolvet och min puls var uppe i varv. En svart skugga rörde sig plötsligt vid sidan av mig och jag fick panik. Jag lät mig själv börja springa, men hann inte långt förrän en främmande arm fångade upp mig i sin famn. Ett högt och gällt skrik for ur mina läppar i samma sekund som främlingen ryckte ur hörlurarna ur mina öron.

”Now now, what are a pretty girl like you doing in an alley like this, at this time?” viskade han hest och hans andedräkt var något utav det värsta jag stött på. Jag skakade förtvivlat på huvudet, alldeles för rädd för att röra en muskel. Mannen släppte sakta ner mig på marken igen, men höll fortfarande ett järngrepp runt min midja. Jag försökte att bända upp hans arm samtidigt som jag försökte att hålla tillbaka tårarna, som plötsligt tryckte på under min ögonlock. Mannen grymtade argt och greppade tag i mig igen, för att den här gången drämma in mig i stenväggen bakom oss. Mitt bakhuvud slog i väggen med en hög smäll och jag såg sakta hur svarta stjärnor bildades runt omkring mig. Mina tänder skakade och jag försökte att trampa mig själv på tårna för att hålla mig vaken. Det var fortfarande suddigt framför mina ögon. Mannen lutade sig närmare och lät sina läppar snudda vid den lilla bit hud som syntes ovanför hoodien. ”Let´s take this off, yeah?” mumlade han sluddrigt och tog tag i kanten av min hoodie. Paniken tog ännu en gång över mig och jag slog bort hans händer. ”Don´t you dare!” fräste han och sekunden senare såg jag ännu en gång svarta stjärnor. Min käke värkte något fruktansvärt och först nu insåg jag vad som hade hänt. Han hade slagit mig.

Min kropp skakade allt mer och mer och det blev inte bättre när han slet loss hoodien ifrån min kropp. ”No, please” viskade jag hest och försökte ännu en gång att få bort honom ifrån mig, vilket ledde till att jag fick en till smäll. ”Shut up” muttrade han och fortsatte att kyssa min hud, som om det var sista gången han någonsin skulle vara nära en kvinna. Tårarna började tyst sippra ner för mina kinder medan mannens händer fann mina höfter. ”No!” skrek jag hysteriskt och drog impulsivt upp knät. Ett förfärligt plågsamt läte kom ifrån mannens håll och jag såg det som min chans. Mina spagetti svaga ben lyckades få upp farten, skulle jag klara mig ifrån honom? Just som hoppet började byggas upp inom mig grep samma främmande hand tag i min arm.

”You son of a bitch, you´ll regret that baby, oh my you will regret that”, hans arga min gick över till ett äckligt flin och jag rös. Han snurrade runt oss och knuffade mig in mot väggen, och en hög smäll ljöd igenom området. En tjock vätska rann ner längs mitt ögonbryn och jag förde yrt upp handen till min panna, som vid det här laget var iskall. Smärtan kom först efteråt. Jag skrek rakt ut i samma sekund som mina fingrar nuddade det djupa jacket där min lugg vanligtvis brukade hänga. Den tjocka vätskan var ingen vätska, det var blod. Mannen fick plötsligt ett avlångt ansikte medan jag försökte att hålla mig på benen.

”Aw baby, gonna faint for me? Let me have some fun with you when you´re not awake, yeah?” skrockade han och tog ett hotfullt steg mot mig. Jag sjönk ihop mot den kalla väggen och kände hur jag skrapade upp både armar och rygg genom den tunna tröjan jag burit under hoodien. Just nu brydde jag mig inte. Världen snurrade runt omkring mig och smärtan ifrån min panna gjorde att jag inte kunde tänka ordentligt. Mannen grep tag i mig igen och försökte att lirka upp tröjan ifrån min kropp, men hans grepp lossnade några sekunder senare. Ännu en skugga kom emot oss och den främmande mannen röt argt. Skuggan rörde sig i snabbare tempo och började sakta smälta ihop till en svart massa. Mannen och skuggan gick ihop till en och innan jag hann tänka ett steg längre så blev allting svart.

 

Zayn´s point of view

Jag slängde iväg cigaretten och blåste ut den vita röken i mörkret. Gatorna låg som vanligt i en dödlig tystnad, vilket de brukade göra vid den här tiden. Patetiska idioter som inte vågar vara ute så här sent. Jag sparkade till den frusna asfalten och körde ner händerna i fickorna på mina jeans. Mina fötter var på väg att svänga höger, bort mot min och Niall´s lägenhet när ett gällt skrik skar igenom natten. Jag svängde runt på stället och satte av i motsatta riktningen, bort mot ljudets källa. Det var inte så att jag brydde mig om att någon blev skadad, tro mig jag var oftast den som brukade skada människor. Det som störde mig var att någon hade kommit in i vårat område för att stöka till det, något vi alltid får skulden för. Jag kikade runt hörnet in mot den mörka gränden, där jag trodde att ljudet hade kommit ifrån. Just som jag var på väg att gå tillbaka ljöd en pipig röst en bit in i mörkret.

”No please”, följt av något som lät som ett slag. Jag klev försiktigt närmare gestalterna som stod i mörkret och kände ilskan stiga inom mig. Det här var vårt område, och det borde alla sådana här typer veta om. Personen som var intryckt mot väggen gled ner till marken och mannen verkade nöjd med vad han gjort. Han sträckte sig efter hennes tröja och försökte på något klumpigt vis få av den. ”Get off her” muttrade jag grinigt, i hopp om att slippa bråka. Mannen vände sig förvånat om och klev ut ur mörkret, så att månens ljus träffades hans kropp. Han såg ut som en typisk alkoholist, desperat efter någon att ha sex med. ”and who the hell are you?” flinade han, alldeles för berusad för att kunna stå rakt.

”Just get the fuck away from here” röt jag argt och tog ett hotfullt steg mot honom. Han skakade irriterat på huvudet och höjde sin knytnäve, men alldeles för långsamt. Jag grep enkelt tag i hans hand och vred runt honom, så att han stod med ryggen mot mig i ett låst grepp. ”Listen to me and nobody will get hurt, okay?” morrade jag och kände hur mannen sakta krympte framför mig. Jag släppte greppet och såg honom rusa ut ur den mörka gränden, förhoppningsvis för att aldrig komma tillbaka. Ett gnyende ljud lät ifrån mörkret och det var inte förrän då jag kom ihåg att det faktiskt fanns en till person med. Med en trött suck gick jag in i mörkret och kisade med ögonen. En skugga låg livlöst på marken och ju närmare jag kom, desto mer kände jag igen henne. Samantha. Hur i halva världen hamnade hon här? Jag fångade upp hennes livlösa kropp i min famn och bar henne ut ur gränden. ”Samantha? Samantha are you with me?” frågade jag högt och skakade lätt på hennes kropp. Ett jack blödde öppet ifrån hennes panna och hon var täckt i smuts och blod. Hade jag inte känt hennes hjärtslag så skulle jag gissat på att hon var död. Jag ökade på stegen och skyndade mig tillbaka till min lägenhet.

Utan några armar tillgängliga var jag tvungen att dra upp knät för att klicka på knappen som ringde upp till lägenheten jag bodde i. ”Yeah?”, Niall´s hesa röst tydde på att han förmodligen hade somnat. ”Open up and get down here, i need your help” grymtade jag tröttsamt och tog ner knät igen. Det tog inte längre än fem minuter innan en sömndrucken Niall stod på andra sidan dörren i bara mysbyxor. Hans ögon blev större när han såg vad jag hade med mig och i ett snabbt svep öppnade han dörren till yttervärlden.

”What the fuck did you do?”.

 


ahmygooooood LIKE DID THAT JUST HAPPEN O.O

 

14 kommentarer till nästa! ( Torsdag )

 

 

 



moremoremore <33333333333333

2013-11-26 // 18:43:25

mer!!! :D

2013-11-26 // 18:45:01
» Elin

Meer! Omg vad bra :')

2013-11-26 // 18:51:30
» HJ

MEERRRRRRRRRRRRRR

2013-11-26 // 18:59:10
» hanna

Så jäkla bra! Mer :D

2013-11-26 // 19:04:06
» Karro

o mera ska de va!

2013-11-26 // 19:05:10

Meeer OMG vad bra!

2013-11-26 // 19:50:57
» Alice

Meeer

2013-11-26 // 19:51:09

Shit vad bra!
Meeer meer

2013-11-26 // 19:51:41
» Hanna

Så sjukt bra! :D

2013-11-26 // 19:53:22

OMG!!!!!!! MER!!!

2013-11-26 // 20:02:40

Åh så bra! Mer

2013-11-26 // 20:22:17

OMG GUD SÅ BRA MERA!!!!

2013-11-26 // 20:35:21

OMG SÅ BRA!!!

2013-11-26 // 21:04:20
» Ebba

MEEEEER

2013-11-26 // 21:58:41
» Emma!

Amaaaaaziiiiiing!

ÅÅÅÅH blev så glad när jag såg att du lagt upp ett kapitel och att vad heter det..... Just det, att det var 14 kommentarer, för då blir jag den feeeeemtondeeeeee!
Hehe..
You rock girl

2013-11-27 // 06:55:08
» Julia

OHSHIT HELP.

GRYMT

2013-11-27 // 11:42:42
» Elin

Shit vad du e braaa!!

2013-11-27 // 11:53:25

Zayn är värsta heron nu, I love it! hakdfjnibakdsjfvjhfsbngkläsdhcbhu fshdbuv det är ord jag inte kan beskriva. you go girl.

2013-11-27 // 12:12:41
» Sara

lika bra som vanligt,jag meljar dej snart angående länkebyte :) kram

2013-11-27 // 17:21:16
» Emma!

Alltså jag klarar inte av det här meeeerrrr! Du är för begåvad för att mitt hjärta ska orka, girl.
Du dödar mig, okej?! Fan också, det är för braaaaaaaa!

Går runt och trånar nu efter att det ska bli torsdag, värsta lyxen jue! Först chill dag och sen kapitel o sen dans o sen typ film ossåå en massa bananer! Äh, ja venne, är så trött att jag yrar just nu men guuuud du ääääger.
Det var typ det jag ville få fram.

2013-11-27 // 20:08:01
» Elin

Jätte bra! Men skulle du vilja köra ett länkbyte med mig? Kommentera på min blogg då!:) - E

2013-11-28 // 13:45:10

åh, nästa kapitel! kan knappt bärga mig ;) vad i all sin dar kommer Niall göra?
Kika gärna in min blogg och kasta in lite feedback vetta :)

2013-11-30 // 18:03:24

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback