He´s Back ~ Chapter 3

Jag vinkade hejdå till Felicia och Emmie innan jag vände mig om mot Alexandra.

”So, what´s your plans for the weekend?” frågade jag och gav henne ett finurligt leende. ”I don´t really have any plans, besides buying Ben&Jerry, i haven´t bought a single one for like two months, and that´s bad” stönade hon och släppte fram ett högt skratt. Jag lutade mig mot skåpet bredvid henne och höjde på ögonbrynen.

”Want to sleep at my place? I heard mum and dad talk yesterday, they´re going out of town this weekend so i have the whole house for myself. You know that i´m afraid of the dark so i´m basically forcing you to sleep at my house. In my room. In my bed even”, jag vickade retsamt på ögonbrynen innan vi båda bröt ut i ett högt skratt.

”I´d love to sleep at your place, but we need to go by my house, i have to pick up a few things of mine”. Jag nickade och krokade arm henne så fort hon var klar. Korridoren var inte lika full men det var fortfarande massor av elever kvar på skolan. Ena sekunden så gick jag skrattandes bredvid Alexandra, och sekunden senare stod jag upptryckt mot ett skåp. Jag öppnade mina ögon som automatiskt hade stängts och greppade i panik tag i händerna som hade ett dödsgrepp runt min hals. Omänskliga ljud for ur min kropp och jag kämpade för livet för att komma ner på marken, då jag konstigt nog svävade några centimeter över den. Mitt hjärta slog fortare än det någonsin gjort förut och chocken tog över min kropp. Zayn tonade upp sig framför mig med sitt äckliga leende. Han släppte greppet om min hals och jag föll handlöst ner på marken. Eleverna i korridoren och likaså Alexandra var chockade över scenen framför dom, men inte lika chockade som jag själv var. Jag hostade frenetiskt och kippade efter luft. Vad var det precis som hände? Zayn tog tag i min arm och lyfte upp mig på fötter innan han ännu en gång pressade min kropp mot skåpen. Han höll fast mig genom att trycka sin kropp mot min och böjde ner huvudet mot min hals.

”St..stop” fräste jag skrämt men hissnade samma sekund som hans tänder tog kontakt med min hud. Jag grep tag i hans hoodieklädda kropp och försökte trycka honom ifrån mig, ett dåligt försök från min sida. Han tryckte sina höfter mot mina upprepade gånger och torterade min hud med sina numera sylvassa tänder. Efter ett par minuter av tystnad från alla elever, skrämda läten från mig och morrande ifrån Zayn släppte han taget och såg mig falla ner till marken. ”I´ll see you around baby”, han blinkade med ena ögat innan han vände sig om och gick där ifrån. ”Freak” muttrade jag surt och tog tag i Alexandras hand.

”Better watch that mouth of yours, and as long as you don´t offer anything it might as well stay shut” hojtade han överlägset och smällde upp dörren till kvarsittnings salen. Ett ilsket läte lämnade min kropp och jag drog frustrerat en hand igenom mitt hår. Hennes ögon var uppspärrade och hon drog snabbt in mig i sin famn. ”What the fuck did just happen?” fräste jag, fortfarande helt rasande.”I think he just tried to choke you, and then give you a hickey..” mumlade hon och jag fnös. ”I know what happened, but i mean who the hell does he think he is?!”. Jag backade undan ifrån Alexandras famn och blängde bort mot klassrummet Zayn försvunnit in i. Ilskan vräkte sig fram igenom min kropp och jag var så arg att jag skakade. Vem gör så här? Alexandra böjde sig ner för att plocka upp min väska, som tidigare åkt i golvet, och tog tag i min hand. Hon drog mig ut genom korridoren.

Oh comon don´t you have anything to do nowdays?!” muttrade hon åt eleverna som fortfarande stirrade på oss. De flesta valde att ignorera henne och fortsatte att slänga alla sorters blickar åt vårt håll, bara en del återgick till det dom gjorde förut. Vi skyndade oss ut över skolgården och bort mot parkeringen.

Jag vred om nyckeln i motorn och kände hur bilen vaknade till liv under oss. ”Let me see your neck” sa Alexandra innan jag hann backa ut ur parkeringsplatsen och sträckte sig över till mig. Jag lade bak mitt hår och lät henne utforska den misshandlade huden på min nacke. ”You better wish that´s gone when your mum´s home. She would freak out, and not to mention your dad..” muttrade hon och lät sedan mitt hår falla tillbaka på rätt plats. ”It´s that bad?” mumlade jag och backade ut från parkeringsrutan. Alexandra hummade till svars och lutade sig tillbaka i sätet. ”But what i don´t understand is why he did it”, sa hon och satte sig upp igen. ”I met him yesterday, just before i drove home..”

”You met him?!” ”Shuch and listen, he came up behind me and told me that he would make my life a living hell. But if he meant that he´s going to attack me in the corridors every now and then, I guess I just have to tell a teacher and then hope that he´ll give up” sa jag och ryckte på axlarna. ”He´s not the type who gives up Sam” skrockade Alexandra och sträckte sig fram efter att sätta på radion.

 

~~~

 

So what, he pushed you against the lockers and kissed you? Oh god that´s so hot” skrattade Felicia överlyckligt och klappade ihop händerna på andra sidan skärmen.

”Hot? He almost choked me and then gave me a hickey, against my own will! That´s not hot!” fnös jag och rullade över så att jag låg på rygg. Jag böjde huvudet i en konstig riktning så att jag såg skärmen upp och ner. ”Say what you want, i think it´s hot” flinade Felicia. Jag lät ett tröttsamt stön flyga ur min mun innan jag skrattade. ”You´re crazy Felicia” mumlade jag och satte mig upp i sängen. ”We need to go know, i´m going to force Sam here to watch The Bodyguard, so wish us good luck!” tjöt Alexandra glatt och stängde dörren efter sig. I famnen hade hon en skål med chips, och i skålen var det även två Ben&Jerry glassar. Jag smackade längtansfullt med läpparna och sa hejdå till Felicia.

If i start crying then it´s your fault, and i will never ever and i mean never watch a movie with you again. Okay?” sa jag retsamt och knuffade lätt Alexandra i sidan. Hon lutade sig tillbaka mot väggen och tog upp sin glass. ”Who knows... ” hon såg min blick och fnittrade ”Okay i promise, you won´t cry”.

 ~

You´re a liar!” tjöt jag gråtandes och vred tillbaka blicken till teven där eftertexterna nu rullade. Alexandra skrattade hysteriskt vid min sida, något som smittade av sig super fort. Jag la armarna runt min mage och föll dubbelvikt framlänges i sängen.

”You know i get hysterical when i cry to movies, why would you do that to me?” grät jag och kippade efter andan. Alexandra släppte fram ett högt tjut innan hon försvann ner över sängkanten. Jag tittade förvånat efter henne i några sekunder innan hennes glada skratt ekade i rummet. ”Oh my god are you okay?”, skratten dämpade sig inte och jag höll själv på att ramla över kanten. Hon låg på rygg med tårar forsandes ner för hennes kinder. Hon höll sig själv för magen och försökte att lugna ner sina hysteriska skratt. ”Take a deep breath” fnissade jag och uppmanade mig själv till att göra lika dant. Slutligen lyckades vi lugna ner oss och jag hjälpte henne upp i sängen igen. ”Oh god you´re crazy girl” fnittrade hon och drog händerna över sina numera blöta kinder.

”Me? Crazy? What about you?” flinade jag och dök ner under det varma täcket. Alexandra fnissade i mörkret och kröp ner under täcket bredvid mig. ”goodnight girl” viskade jag, ur trött efter skrattattacken vi precis haft och vände mig om. ”Goodnight Sam..”

Jag njöt av värmen som tog över min kropp och slöt ögonen. Det sista jag såg innan sömnen tog över var Zayn´s mörka ögon.

 


Det blev ett dramatiskt/fördröja tiden kapitel haha. Snart drar dramatiken igång på riktigt så håll fast i stolarna! 

10 kommentarer till nästa kapitel (: x



» Emma!

Jag tycker att du är helt fantastisk. Det behövs inget mer än så. ❤️❤️💗

2013-11-22 // 17:13:59

SNÄLLA ETT KAPITEL TILL IKVÄLL!! PLEASE!! <33

2013-11-22 // 17:51:45

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer c:

2013-11-22 // 18:24:30
» J

Gaah vad spännande! Mer Mer Mer! ;)

2013-11-22 // 18:33:31

MERA C:

2013-11-22 // 18:35:53

Åhh så sjukt bra, meeera! <3

2013-11-22 // 18:39:59
» Hanna

MER :D

2013-11-22 // 21:07:10
» Elma

AHH SÅ JÄVLA BRAAA SNÄLLA ETT TILL SNART

2013-11-22 // 22:49:43

Så bra, mer !

2013-11-22 // 23:11:13
» Julia

GRYYYMT

2013-11-23 // 00:49:56

Gryym

2013-11-23 // 12:15:55
» Emma!

Alltså jag kan nog kommentera tusen gånger och ändå inte få ut vad jag tycker om dig. Du skriver som en gud och verkar helt fantastisk som person, rakt igenom. Om folk har sårat dig kommer de till helvetet mahhwahaha.

Du är bara så otrolig och jag typ älskar dig! <<33333

2013-11-23 // 15:31:42

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback