He´s Back ~ Chapter 2

 
 
 
 

Jag svalde ner den enorma klumpen i min hals och försökte få mina händer att sluta skaka. Zayn´s andedräkt fläktade vid mitt öra och jag bet skrämt tag i min läpp.

”Turn around” morrade han bestämt och jag vände mig sakta om. Min blick var fastklistrad på hans skor och jag svalde ännu en gång ljudlöst när jag såg hans sönderrivna jeans.

”Look at you, prettier than you were before” skrockade han, fortfarande med en dämpad röst. Jag tog mod till mig och kikade försiktigt upp på hans ansikte. Vad jag såg chockade mig. Den unga pojken som jag fick avstängd var borta, det gick knappt att känna igen honom. Hans hår var längre, det korta skägget prydde hans starkt markerande käke och hans ögon var brunare än någonsin. Hans läppar var spruckna, hans andredräkt stank rök och en blandning av alkohol. ”Wh..what do you want?” frågade jag och försökte innerligt att lugna ner mig själv.

”What i want?” flinade han retsamt i samma stund som två skuggor klev ut i bakgrunden. ”I want you baby. You got me suspended and just as i told you one year ago, i´m here to make your life a living hell”. Hans ord fick min kropp att frysa till is. ”What do you mean?” frågade jag osäkert, rädd för vad som skulle kunna hända. ”You´ll find out, i promise you” skrockade han och lät ett elakt flin pryda hans ansikte. De två skuggorna skrattade med honom innan en av dom tog upp en cigarett och började röka. Jag rynkade oförberett på näsan och tittade återigen på Zayn. Han snurrade runt mig så att min rygg var pressad mot hans bröst. Mitt hjärta slog fortare än vad det någonsin gjort förut när han lutade sig närmare. Hans läppar snuddade huden under mitt öra innan han nafsade på min öronsnibb.

”I´ll see you tomorrow..” viskade han med sin hesa röst och backade undan. Jag vågade inte titta bakåt utan drog snabbt upp dörren till min bil och hoppade in i framsätet. Zayn stod lutad mot bilen bredvid min och skrattade högt åt något som den rökande killen sa. Jag stoppade i växeln och backade snabbt ut ur parkeringsrutan innan jag satte gasen i botten och körde hemåt.

Min puls var fortfarande hög och chocken satt fortfarande kvar i mig när jag klev ut ur bilen på vår uppfart. Det lös välkomnande i alla fönster och jag bad mig själv att hålla masken tills jag kom upp till mitt rum. Mamma öppnade ytterdörren och log varmt mot mig.

”How was your day?” frågade hon glatt och stängde dörren efter oss. Jag hängde av mig jackan och tvingade på ett leende. ”Good, a bit boring as usual but hey, it´s school”. Lättnaden vällde över min kropp när mamma skrattade och försvann sedan in i köket. Jag hängde väskan över axeln och skyndade mig upp för trappan till mitt rum. Ljudet ifrån när dörren stängdes fick min mask att spricka. Jag slog mig skakandes ner på sängen och höll snabbt en hand ifrån munnen. Den senaste halvtimmen kändes som ett stort suddigt moln, men mitt ibland allt såg jag Zayn´s breda flin. Den elaka glimten i hans ögon och makten som cirkulerade runt honom. Jag blängde på den stora klockan som tickade på väggen och såg samtidigt att den var strax efter halv sex. Med trötta och en aning skakiga ben reste jag mig ifrån sängen igen och gick bort till det lilla badrummet i mitt rum. Jag låste noga dörren efter mig och klev snabbt ur kläderna som täckt min kropp under dagen. Gåshuden spred sig över min kropp när jag klev in i duschen och jag skyndade mig med att höja värmen på vattnet. Ångan spred sig runt omkring mig och den lilla spegeln som satt över handfatet blev snabbt immig. Jag slöt ögonen och lät det varma vattnet sippra ner längs med min kropp, allt för att försöka lugna ner mig själv igen.

Jag drog handduken tätare kring min kropp och gick bort till byron med alla mina kläder. Mina händer famlade vant efter ett par underkläder och min pappas t-shirt, samt mina gråa mysbyxor. Så fort jag hade klädesplaggen i handen bytte jag osmidigt om och hängde slutligen upp handduken på kroken inne i badrummet. Jag satte upp mitt blöta hår i något som skulle föreställa en knut och drog händerna under ögonen. Mitt smink var borttvättat och jag kände mig ren och fräsch. Med en djup suck gick jag över till min säng igen och drog med mig min macbook ifrån skrivbordet. Mina fingrar skrev vant in mitt lösenord innan jag gick in på tumblr, sidan som mer eller mindre tagit över mitt liv. När ingeting intressant hade fångat mitt intresse på över tio minuter stängde jag ner datorn igen och la mig raklång på sängen. Jag slöt ögonen och knöt händerna över magen, lika bra att sova bort tiden innan middagen är klar..

Jag satte mig upp med ett ryck och hörde det höga mullrande ljud min mage gav ifrån sig. Hur länge hade jag sovit egentligen? Jag drog en hand igenom mitt hår och gnuggade bort sömnen ifrån ögonen. Min blick gled upp mot klockan på väggen och jag drog förvånat efter andan. Den var fem på morgonen, hade jag sovit sedan klockan fem igår? Varför väckte inte mina föräldrar mig när middagen var klar? Jag var alldeles för pigg för att kunna somna om och satte mig därför upp i sängen. Jag drog datorn närmare mig och placerade det varma föremålet i mitt knä.

yay for waking up early... Ugh”, tweetade jag  innan jag övergav twitter för att återigen gå in på tumblr.

Honey? It´s time to get u... oh”, mamma stod i dörröppningen och tittade på mig med höjda ögonbryn. Jag log mot henne och drog en hand igenom mitt mörkröda hår.

”you´re never up this early, who are you and what have you done to my daughter?” skrattade hon skämtsamt och jag himlade med ögonen. ”I woke up at five, since someone, not to mention any names but i´m ppretty sure it was mum, forgot to wake me yesterday. So here i am, full of energy”. Nu var det hennes tur att himla med ögonen. ”I tried to get you up, but you ignored me so I let you sleep” , hon log snabbt innan hon sköt igen dörren och gick ner för trappan. Jag blängde på klockan ännu en gång som sakta tog sig framåt. Det var en hel timma kvar innan jag började och jag var uttråkad till döds. Det fanns bara en sak kvar att göra och jag kunde knappt tro att jag var på väg att göra det här. Jag skulle åka till skolan tidigt för att plugga. Ugh.

Mamma tittade upp på mig när jag klev ut i hallen och passerade vardagsrummet. ”Where are you going? Your first lesson doesn´t start yet” frågade hon misstänksamt och reste sig ifrån soffan. ”Woah stalker much?” flinade jag och tog på mig den något tjockare höst jackan. Mamma höjde på ena ögonbrynet och lutade sig mot väggen. ”I´m going to study before i start, i have nothing to do anyway” muttrade jag och hängde väskan över axeln. ”Okay, drive safe and try to not do anything stupid”, mamma gav mig en lätt klapp på rumpan medan jag gick ut på trappen. Jag blängde retfullt på henne innan jag skyndade mig över den frostiga gräsmattan och bort till min lilla bil. Det var aldrig någon elev på skolan vid den här tiden, så borträknat från lärarna så var den helt öde. Motorn drog igång med sitt skrovliga mullrande och jag backade stolt ut från vår uppfart. Asfalten var hal på vissa ställen ifrån den kalla natten och jag höll ett bestämt grepp om ratten. Solen tittade fram bakom trätopparna och bortsett från det kyliga vädret var det rätt fint ute. Jag parkerade bilen utanför skolan och stängde av motorn. Marken knastrade lätt under mina fötter och jag drog fruset händerna mot varandra för att få upp någon sorts värme.

Skolan var knäpptyst förutom skrapandet från stolarna uppe i lärarrummen. Jag skyndade mig bort till mitt skåp och hängde av mig ytterkläderna, för att enkelt ta ut min dator ur väskan. What to do, what to do..” muttrade jag tyst för mig själv medan jag begav mig bort mot det tomma bordet vid sofforna. Det var oftast ockuperat av de ´populära´ personerna i skolan, så för en gångs skull får jag lov att sätta mig där. Mitt anteckningsblock gav ifrån sig ett poffande ljud när jag släppte ner föremålet på bordet. Jag slog upp sidan jag sist använde i historia klassen och läste igenom det sista vi gick igenom.

What brings you here, this early?”. Jag tittade förvånat upp ifrån anteckningsblocket och mötte Marcel´s gröna ögon. ”Marcel! Well i had nothing to do, why are you here so early?”, Marcel gav mig en varm kram innan han satte sig ner bredvid mig. ”Harry had some detention to do, so he asked me if i wanted a drive earlier” sa han och ryckte lätt på axlarna. ”He had detention this early?” frågade jag förvånat och lät stiftet på min penna studsa mot pappret.

”Yeah he said something about a party and refused to stay over after school, so he´s here earlier”. Jag nickade fundersamt och tuggade lätt på min underläpp. ”Why?” fortsatte Marcel och tog upp sin väska i knät. Jag ryckte ännu en gång på axlarna.

”Just wondering”.

 


Inte ett jätte bra inlägg men jag hoppas att ni tycker om det endå (:



» Julia

Omg JÄTTEBRA

2013-11-20 // 17:28:46

Åhh sjuuuukt bra, vill ha nästa redan nu juuu!!

2013-11-20 // 18:41:08

snälla ett till!!!

2013-11-20 // 18:54:49

oh my here god. Jag är beroende redan och detta är min nya FAVORIT FAVORIT novell blogg. :)

2013-11-20 // 20:08:04

oh my here god. Jag är beroende redan och detta är min nya FAVORIT FAVORIT novell blogg. :)

2013-11-20 // 20:08:05

Suuuuper bra!!!

2013-11-20 // 20:58:40
» Emma!

Min dag kan inte bli bättre... typ.
Först fett chill lektioner, god lunch hahah, idrott, Glee, sen Catching fire och sedan ett inlägg här. Fan vad bra alltså, ååååh du ääääggggeeeeer, Det enda som skulle varit pricken över i:et skulle vara dansen men men.

You made my day girl!

2013-11-20 // 21:59:14

Så himla bra OMG mer

2013-11-21 // 07:39:17

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback