Fallen Angel - Chapter 35

 

 

Anna´s point of view

Jag stängde dörren till min lägenhet bakom mig och Moalinn och greppade tag i hennes hand.

”So i talked to Lovisa and we decided to have a movie night. Wanna join?” frågade hon glatt och placerade sina glasögon på rätt plats.

”I´d love to. Should we ask the others?” sa jag och kisade mot solen som strålade över gatorna i Bradford.

Yeah I haven´t seen Niall in.. ” hon höll upp sina fingrar och räknade med tungan hängandes ur munnen, som en hund.”Three days”. Jag nickade med ett smått leende och lät vädret värma upp min tunnklädda kropp. Vi båda bar shorts men jag hade en tunn långärmad istället för ett linne som Moalinn valde att bära. Vi gick i tystnad och tittade på trafiken som var en aning lugnare så här tidigt på dagen. Efter en promenad på tio minuter stod vi utanför det starbucks vi skulle mötas vid och väntade på Keely. Min blick cirkulerade runt längs med de höga byggnaderna tills den slog ner på en figur som kom gåendes längs vägen. Ett leende formade sig över hennes läppar när hon fick syn på mig och vinkade tillbaka. Jag vände mig om och visslade till mig Moalinn.

”what?” frågade hon förvånat och stod med vikten på ena foten. När jag tittade tillbaka på Keely hade hon närmat sig och var inte mer än fem meter ifrån oss. Så fort hon var inom räckhåll slog jag armarna om henne och gav henne en lätt puss på kinden. Hon skrattade åt min gest och kramade sedan om Moalinn. ”so.. coffee?” flinade hon och Keely nickade.

”sounds like a plan”. Vi klev in i byggnaden och såg oss omkring.

”Take that table” sa jag och pekade bort mot ett bord längs med fönstret. ”The usual?” la jag sedan till och fick ett ”yep” som svar ifrån de två tjejerna. Kön var inte särskilt lång och det dröjde inte länge innan jag stod längst fram, redo för att beställa.

Two coffee macchiato and a frappuccino please” sa jag och tog fram mitt kort ur min svarta plånbok. Jag sneglade bort mot Keely och Moalinn som vid det här laget satt avslappnade vid vårt bord. Med ett lätt leende tackade jag för kaffet och tog emot de tre muggarna. Jag gick bort till vårt bord och placerade ut muggarna framför oss.

”Here you go girls” skrattade jag och satte mig ner med en suck. ”So we´re planning on having this movie night tonight. Wanna come?” frågade Moalinn och förde sin mugg till läpparna. ”Of course i want to! When and where?” svarade Keely och blåste på sitt kaffe.

”At my place, i don´t know. Come when you want to” Moalinn flinade och la sitt hår över ena axeln. Keely nickade och vände ut blicken mot gatan. Hennes blick fastnade vid något och både jag och Moalinn försökte se vad det var som pågick. Innan vi såg tre välbekanta figurer komma gåendes i riktning mot starbucks.

”Should we leave?” frågade jag osäkert och lät blicken hänga kvar vid Louis. ”I need to tell you something..” började Keely säga och en svag rodnad klädde hennes kinder. ”What?” frågade jag spänt och vred mig om så att jag satt med ansiktet mot henne. ”As you may know Zayn asked me out again.. He was kinda broken. He apologised and told me that he was a dick and so on.. It was very romantic and we kissed, I liked it actually. So I think that we´re daiting and i´m like.. his girlfriend now.” förklarade hon oroligt medan killarna närmade sig. Jag satte mitt kaffe i halsen och började hosta frenetiskt. När jag fick luft i lungorna igen smällde jag till Keely över armen. Hon tittade förvånat på mig och rodnaden på hennes kinder blev rödare. ”I can´t belive you didn´t tell me..” tjurade jag och korsade armarna över bröstet. Moalinn skrattade åt mitt beteende och log mot Keely.

”I´m happy for you, as long as he´s not hurting you” hon sa det sista med en allvarlig ton på rösten och tog upp sin kopp ännu en gång. Keely´s ögon vidgades i samma sekund som dörren slogs upp. Jag knuffade henne retsamt i midjan och drog bak ett par hårslingor bakom örat. Moalinn tog upp sin mobil och slog in något nummer innan hon förde mobilen till örat. ”Niall” mimade hon som en förklaring till min skeptiska blick och jag nickade.

Hi babe, nah i´m at starbucks with Anna and Keely. Yep. you´re free tonight? Good, we´re gonna have a movie night and you´ll come. Take the lovebirds with you. I love you too” hon la på samtalet med ett extremt mycket bredare leende än vad hon haft tidigare. Jag lutade hakan i handen men flämtade till när någon andades strax bakom mig. Jag vände mig kvickt om och insåg att jag stod öga mot öga med Louis. ”Hello Love” flinade han och drog till sig en stol.

”H..Hi” stammade jag patetiskt fram och tog ett djupt andetag. ”It´s been a while” sa han med ett snällare leende och kikade bak mot Zayn och Andrew som stod i kassan. Zayn hade fortfarande inte märkt att vi var här, inte heller faktumet att Louis numera satt vid vårt bord.

”So, you´re free saturday?” frågade han och tog upp en bit av mitt hår för att lirka det runt sitt finger. ”Uhm yeah i guess” svarade jag nonchalant och kände hur han spände sig vid sidan av mig. ”Good. I´ll pick u up at seven pm then”

”as a date?” jag svalde ljudlöst och försökte strypa fjärilarna i min mage mentalt. ”if you want it to be, then yes” flinade han och tog emot sin mugg ifrån Andrew som kom gåendes.

”Hello girls” hälsade han artigt och drog till sig närmaste stol, precis som Louis gjort tidigare. ”Louis?” Zayn´s djupa röst hördes ifrån kassans håll när han kom gåendes och ett leende började tränga sig fram över Keely´s läppar.

”Oi Zayn get your ass over here” skojade Andrew och nickade mot platsen bredvid honom. ”Keely?” frågade Zayn förvånat när han insåg vem det var som satt längst in vid fönstret.

”Hi Zayn” sa hon och log. Zayn gav stolen bredvid Andrew en äcklad blick och drog sig runt bordet mot Keely. Hennes blick var som fastklistrad vid den mörkhåriga pojken när han bad henne att ställa sig upp. Han slog sig ner på stolen hon nyss suttit på och la händerna runt hennes midja.

”I´ve missed you” mumlade han i takt med att hon satte sig ner i hans knä. ”I´ve missed you too” fnittrade Keely och la ena armen om hans nacke, för att kunna sno en snabb kyss ifrån hans läppar. ”Aw” skrattade Moalinn och höll blicken fäst vid det nykära paret.

”So girls, what´s the plans for today?” frågade Zayn när hans läppar lämnat Keely och tittade runt på oss. Jag ryckte på axlarna. ”The ususal, a movie night”. ”Oh okay”

 

Louis Point of View

(innan de gick till Starbucks)

Jag drog diskret upp min mobil och läste igenom Ellinor´s meddelande. Ett sms där hon berättade att hon mådde mycket bättre, och att hon och Harry snart skulle mysa och se ännu mer film. Trots att vi inte känt varandra så länge så känns det som om hon var min syster, och jag skulle kunna göra allt för henne. När jag kom hem och såg Andrew stå med Ellinor pressad mot väggen vaknade mitt intre till liv. Jag blev rasande. Ingen ska göra så mot någon, speciellt inte mot sin egen syster. Visst, Andrew var väl inte den mest normala storebrodern med tanke på vad han dragit in henne i, men hon var fortfarande hans syster. ”Who are you texting?” Andrew kom gåendes ifrån köket med en bitter min.

”none of your business” muttrade jag och skrev in ett svar till Ellinor. Några sekunder senare plingade min mobil till och ännu ett sms trillade in i inkorgen.

From: Ellinor I almost forgot, you know that girl Anna? She´s a sweet girl and she likes you, a lot. Talk to her? She told me that she´s at Starbucks right now! ;) x

To: Ellinor Yeah I know who she is. Sure, I mean she´s fit, and she seems to be nice.. Starbucks here we come! ;D x

Jag lät mobilen slinka ner I fickan på mina jeans och reste mig ifrån soffan. “Guys, i´m going to starbucks. Someone who wants a coffee?!” Min fina plan som innehöll mig, Anna och en kaffe gick genast I spillror när jag nu gick på väg mot Starbucks. Med två hungriga huliganer bredvid mig.  


Vad tycker ni? x



» Julia

Älskar det.xx

2013-05-21 // 21:27:55

Jag tycker att det är helt awesome och att du skriver bäst och att jag inte kan sluta läsa och jag är helt fast och ohhh. Helt underbart!!!!!11! xx

2013-05-21 // 22:06:02

Jätte bra!! :D

2013-05-21 // 22:08:00
» Hanna

Helt jävla UNDERBART!!!

2013-05-21 // 22:35:03
» Anna

ÅÅÅÅH jätte bra!!!!! :DDDDDDDDDD hahah... du skriver snabbare än vad jag har tid att läsa ;) xx

2013-05-22 // 03:30:24
» Alva

Asbra :D meera

2013-05-22 // 11:01:10
» Jenny

HUBBA BUBBA PÅ BENNYS KLUBBA. NEJ. HAHAHAH MISSTOLK... OKEJ SKA SLUTA. FÖRLÅT. HUR MÅR DU NU? BAJSBRA SOM VANLIGT. :3

2013-05-23 // 20:33:37

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback