Fallen Angel - Chapter 33

 

Ellinor´s point of view

Dörren smälldes igen bakom mig och avslöjade att Zayn hade smitit ut i kylan.

”Where is he going?” frågade jag irriterat och vände mig om mot min bror. Andrew stod med armarna i kors och stirrade på mig med en ilsken blick.

”a date with Keely” sa han stelt och tog sedan ett steg närmare mig. ”Where have you been Ellinor?” sa han hotande och hötte med ena handen mot mig.

”Like i said before. It´s none of your god damn business”

“Shut the fuck up and tell me where you have been. Or imma make you so tell me the truth” fräste han fram och blockerade min väg.

“Why do you fucking care anyway?!” utbrast jag argt och försökte ta mig förbi honom med hjälp av min axel. Han grep tag I mina axlar och knuffade upp mig mot väggen med ett hotande grepp runt min hals. Jag spärrade upp ögonen när jag kände den lilla doften av sprit sippra ur hans vidriga mun.

“You were with Harry. I know that you fucking bitch” spottade han fram och tittade äcklat över mig. “Did he fuck you good? Cause yah know that´s all you is to him. A fucking slut” Trots att mitt inre protesterade vandrade tankarna vidare bort mot Harry. Vi hade varit ifrån varandra ett bra tag innan vi träffades sist. Varför skulle han vänta på att jag skulle komma tillbaka när han kan ha vem som helst? Min blick började bli suddig av alla tårar som ville tränga fram men jag försökte desperat att inte visa min svaghet. Aldrig I mitt liv att jag skulle låta honom vinna, det kan han drömma om.

“You know nothing” viskade jag desperat och försökte låta så stark som möjligt, men svor åt mig själv när min röst svek mig I slutet av meningen. Andrew tittade på mig med seger i ögonen och närmade sig mitt öra.

"if that´s what you want to be. It´s fine with me, but i have a few friends that would like to fuck you. What do you think about that? Hm? You fucking hoe” fräste han och flinade åt synen han hade framför sig. Min hand reagerade först och for upp för att smälla till honom över kinden. När ljudet väl nådde mina öron insåg jag vad jag hade gjort och försökte skrämt ta mig ur hans grepp. Han höll sig för kinden med vidöppna ögon och stirrade på mig. Ilskan blixtrade till i hans ögon när han grep tag i min midja och tryckte upp mig mot väggen.

”How the fuck dare u touch me like that?!” röt han högt och dunkade min hjälplösa kropp i väggen. Vem gör så här mot sin syster? Det där med syskonkärlek.. pfft. Smärtan spred sig i min rygg när den återupprepade gånger drogs mot väggen och mitt huvud dunkade av alla kraftiga händelser. Jag bet tag i min underläpp för att inte skrika rakt ut och låta tårarna falla när en blodig smak spred sig i min mun. Det var när smärtan spred sig vid min käke som jag förstod att min egna bror hade slagit mig. Visst, jag slog honom förut också, men det var i självförsvar. Jag skakade patetiskt på huvudet när blodet ifrån min läpp, som jag bitit igenom på grund av hans slag, började sippra ur min mun. Jag knep ihop ögonen och gjorde mig så liten mot väggen som möjligt, i hop på att han skulle lunga ner sig.

”What the..” började en främmande röst och sekunden senare drogs Andrew´s kropp bort ifrån mig. Mina ben vek sig under mig och jag sjönk ner i en hög längs med väggen. Jag drog upp knäna till brösten och lät en ensam tår rinna ner längs min kind. I följd med ett par till. Min kropp började skaka och jag ville spy över de blodiga fläckarna som fanns över mina kläder, tack vare min bror.

”Ellinor, come on” mumlade rösten igen och när jag kikade upp stod Louis nerböjd över mig med utsträckta armar. Jag tog skakigt tag i hans muskulösa armar och reste mig ifrån min plats på golvet.

”I´m gonna do something now, even though i hate the idea” förklarade Louis och jag vred osäkert blicken mot honom igen. Han fångade upp min mobil i sin hand och drog med mig bort mot vardagsrummet. Jag tittade på när han förde mobilen till sitt öra och placerade andra handen vid sin höft.

It´s Louis Tomlinson.. No i haven´t raped her.. what kind of a question is that?.... No..what? Okay shut the fuck up or i´ll fucking kick your arse when I see you next time. Got it?.... yeah it´s about Ellinor.. Yep Andrew were drunk and they had this fight.. Calm down and listen, will yah? Okay just get your ass over here and pick her up.. good. See yah” Han låste min mobil och slängde den på den tomma soffplatsen bredvid mig.

Om jag var förvirrad förut var det ingenting emot vad jag var just nu. Louis märkte min underliga blick och ryckte lätt på axlarna.

”He´s here to pick you up soon i hope. I´ll go and get some stuff of yours” Jag satte mig förvirrat upp och andades in genom näsan, då min mun var för blodig. ”Harry” förklarade Louis sedan o och kastade en pappersrulle och en ispåse åt mitt håll. Jag fångade upp det behövande materialet och torkade bort så mycket blod som möjligt ifrån min haka, mitt bröst och la sedan isen vid min käke. Det lär ju bli ett snygg blåmärke sedan, tänkte jag ironiskt knep ihop ögonen igen. I ett tragiskt försök till att få mitt huvud att sluta bulta. Louis kom tillbaka några minuter senare med två plastpåsar fyllda med olika grejer. Jag log tacksamt mot honom när han ställde ner påsarna vid mina fötter och slog sig ner bredvid mig i soffan. ”thank you” mumlade jag och klappade honom löst på benet.

”you´re welcome. He´s a freak sometimes, i´m sorry for.. that” sa han och pekade mot min käke. Jag ryckte lätt på axlarna. ”It´s okay. How bad it may sound, i´m used to it” flinade jag och baddade försiktigt den ömma huden med ispåsen. En hög knackning ifrån dörren fick våra blickar att dra sig mot dörren. Louis reste sig ifrån sin plats i soffan och rätade till sina byxor innan han styrde stegen mot hallen. Jag lyssnade spänt på när två röster blandade sig och rös lätt när jag hörde Harry´s välbekanta röst. Ett krulligt huvud kikade ut ifrån hallen och ett svagt omsorgsfullt leende spred sig över hans gudomliga läppar.

”Hello kitten” viskade Harry försiktigt och gav Louis en menande blick, som genast fattade vinken. Han nickade förståeligt och vinkade åt mig.

”I´ll keep Andrew busy, take care of her Harry” det sista riktade han mot Harry och hötte med ena fingret. Harry släppte ifrån sig ett skrovligt skratt och nickade åt Louis. ”thanks Louis” svarade han och lutade sig ner över mig. Jag tittade förvånat på när han la ena armen under mina knäveck, och den andra vid min rygg. Han lät mig fånga upp påsarna som låg i soffan och förvånade mig över hans styrka. Utan några vidare problem tog han sig tillbaka till hallen, ut ur huset, vidare ner mot bilen och slutligen släppte han försiktigt ner mig i sätet. ”Thank you” log jag vänligt och sträckte mig mot honom för att kunna placera en lös puss på hans kind. ”everything for you my love” mumlade han leendes och stängde dörren.

 


Först och främst vill jag be om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Jag kom hem ifrån Krakow,Polen, i måndags och hade inte fått mycket sömn på sex dygn. Det blev inte bättre av att jag knappt kunde somna här hemma då mitt dygn var omvridet totalt. Jag försökte verkligen att sätta mig ner och skriva så fort jag får tid, tro mig, jag skäms över uppdateringen. MEN jag ska försöka skriva så mycket som möjligt i morgon och på söndag. Finns inte så mycket mer att säga, ha en fortsatt trevlig natt/morgon/Dag.

Jag älskar er x



Jätte bra!!

2013-05-18 // 01:27:36

så bra

2013-05-18 // 09:56:43

Det är lungt, ta den tid du behöver. Du är helt awesome som orkar skriva. AMAZING! Puss xx

2013-05-18 // 10:25:56
» Julia

Älskar det!xx

2013-05-18 // 11:39:30
» Alva

Asbra meeeraa

Svar: Tack! x
Emilia Andersson

2013-05-18 // 16:39:55
» Jenny

*_* Dead. Du vet lixsom bah POOW. BAJS DIN BAJS VAD BRA DU ÄR. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA

Svar: Aw taaaaack puuuuuuuussssss POOOP IN YOUR FACE
Emilia Andersson

2013-05-19 // 19:08:14

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback