Fallen Angel - Chapter 32

 

 

Känseln kom tillbaka till min kropp, mina fingrar drog försiktigt tag i kudden. Jag var vaken.

En hög knackning fick mig att irriterat dra kudden över huvudet och försöka krypa så långt ner i sängen som möjligt. Det var då paniken slog till mig, Zayn. Jag satte mig snabbt upp i sängen och grimaserade illa när huvudvärken kom krypandes.

”Keely open this door now” Mammas röst ljöd från utsidan av dörren och fick mitt huvud att bulta ännu mer.

”One minute” mumlade jag och släpade mig fram mot den ljusa dörren. Jag vred om nyckeln och lät dörren glida upp innan jag vände mig om och gick tillbaka till sängen.

”What?” fräste jag irriterat åt mamma när hon lutade sig mot dörrkanten.

”Don´t talk to me like that Keely” varnade hon surt och gick in för att ta plats på min skrivbordsstol. Jag korsade envist armarna och la mig ner i sängen.

”I thought we could talk about yesterday” förklarade hon i en mjukare ton och inspekterade sina naglar. ”There´s nothing to talk about” sa jag uppgivet och la mig ner på mage.

”How old are you? Five?” frågade mamma bittert och blängde på mig. När jag och min mamma bråkade kunde det se ut som om vi var två envisa tonåringar. Jag himlade med ögonen och tog upp min mobil ifrån sängbordet.

”Tell me, wh..” började hon men jag avbröt abrupt. ”Why can´t i be with Zayn?” Henne blick flög upp ifrån sitt knä och sände en förvånad min åt mitt håll. Den ersattes strax mot en djup suck och ett veck bildades i hennes panna.

”Keely, he.. he hit you. You came home from the policestation, you cried and you were broken. But still you want to be with him?” frågade hon mig och la ena benet över det andra.

”I don´t get why i can´t decide that my self. He didn´t hit you, now did he?” sa jag surt och lutade mig mot kuddarna som var uppstaplade mot väggen.

”No he didn´t, but he did hit my daughter and as a mother it´s my duty to look after you. Even keep you safe from people like him. He´s a bad guy Keely, he´s trouble” förklarade hon och log smått mot mig. Jag stönade uppgivet och drog en hand igenom mitt hår. Det var första gången vi klarade av att diskutera saker utan att tredje världskriget skulle uppstå.

”what if you´ll be like him? I don´t want my daughter to become some alcoholic freak who steal stuff and hit people” muttrade hon irriterat. ”I know who Zayn is. But i know who i am, and i´m not gonna forget that just cause i am with him” sa jag och försökte få henne att förstå att jag inte skulle förändras, vad Zayn än gjorde. Hon tittade på mig länge innan hon reste sig ifrån sängen.

”Bad things will follow if you´re with him Keely. You know that” och med den meningen sagd gick hon fram mot dörren och tog tag i dörrhandtaget. Hon skulle precis stänga dörren när henne blick vidgades och hon tog några snabba steg in i rummet igen. Jag tittade förvånat på när hon lutade sig fram över mitt skrivbord och höll upp en vit lapp. Hennes blick flög ilsket fram över pappret innan hon argt vände blicken mot mig.

”What. Is. This?” frågade hon och tog djupa andetag mellan varje ord. Jag kisade upp mot lappen och ryckte nonchalant på axlarna. Hon tog tre långa kliv fram till sängen och tryckte fast lappen i min hand. Jag höll ointresserat upp lappen framför mig och försökte få ihop de svarta bokstäverna till en mening. Jag var för trött för att läsa så här tidigt på morgonen. När min blick vant sig och jag kunde tyda vad det stod vidgades även mina ögon och en skär rodnad gjorde sin väg upp över mina kinder.

 You were so beautiful asleep, i just coulnd´t wake you up. But next time, don´t use that sexy tshirt of yours. It was kinda hard this morning.. if you know what i mean.. ;) I´ll see yah soon babe xoxo”

Jag drog upp handen för att täcka för min mun och började av någon anledning se det hela som ett stort skämt. Skrattet bubblade upp inom mig av både lycka, oro och komplimangen jag precis fått. Tyckte Zayn att jag var sexig? Ett brett leende trädde fram på mina läppar medan jag släppte ut ett svagt skratt. Det svaga skrattet blev strax till mycket mer än så och jag knep ihop ögonen för att försöka hålla inne skratten som ville upp.

”This is not funny” utbrast min mamma och slog ut med armarna. ”sorry” fnissade jag och tryckte handen hårdare runt min mun.

”So you mean that Zayn was here yesteraday? He saw you in that?” frågade hon äcklat och nickade mot den svarta t-shirten jag hade på mig. Hon tog min tystnad som svar och höll sig för pannan.

”What if he planned on raping you? What if touched you when you were alseep?!” paniken syntes helt klart i hennes ögon när hon byggde upp historia efter historia i sitt eget huvud.

”Mom, breath” uppmanade jag och tittade på henne med höjda ögonbryn.

”He didin´t touch me, okay? He apologised on our date and he was kinda broken after all the thing he had done to me. And trust me when i say, he would never ever rape me. I feel safe with him, even though he´s a bad guy as you wanted to call it” förklarade jag och drog upp täcket till min midja. ”Safe” fnös mamma och gick bort mot dörren igen.

”If i see him near this house again i will call the police. Do you understand me?” frågade hon och stirrade på mig. Jag bet tag i min underläpp och nickade sakta. ”Good” Hon skakade besviket på huvudet och stängde dörren bakom sig. Jag tog upp min kudde och skrek frustrerat ut mina känslor i det mjuka föremålet. Jag tog upp min mobil och gick in på tumblr för att upptäcka att jag fått tre nya följare. Uttråkat backade jag bort ifrån appen och klickade mig in på twitter.

 TheKeely: Tired and sick of my mother.. someone who has a place for me? -.-

 Även om jag inte hade något känt twitterkonto hade jag en hel del följare och fick ofta många som svarade, retweetade och gjorde mina tweets till sina favoriter. Så det dröjde inte mycket längre än fem minuter innan jag hade fått tre svar.

@I´mbatman: You can live with me! My mother´s gone for a month ;D

@Meaow: Aw poor you! I know the feeling though..

@Kissforyou: pack your stuff and leave a note. I´ll be picking u up in an hour..

Jag log de söta människorna som brytt sig om att svara och skrev in ett svar till var och en av dom.

Efter att ha legat raklång i sängen i en timma och gjort absolut ingenting reste jag mig trött upp och placerade fötterna på det kalla trägolvet. En rysning for fram i min kropp när jag med en suck sträckte ut handen för att fånga upp min tröja som låg slängd över sängkanten. Jag drog det svarta plagget över min kropp och sträckte upp armarna för att kunna sätta upp mitt långa hår i en bulle. När jag var hyfsat nöjd med mitt hår drog jag kvickt på mig ett par tjockare strumpor och ett par pyjamas shorts. Om det var något jag älskade med min stil var det min ”myssida”. De flesta tar förmodligen på sig mysbyxor och någon mysig kofta. Medan jag hellre har på mig ett par mjuka shorts, en tjock tröja och höga strumpor som lätt håller värmen. Jag gick fram till mitt skrivbord och tog upp mitt skrivhäfte. Med pennan i handen förde jag spetsen mot pappret och lät bläcket ifrån pennan bilda bokstäver som senare blev till ord på det vita pappret. När jag var tretton så var jag beroende av att skriva i min dagbok, men när jag senare tappade intresset för det började jag skriva brev. Vad är meningen med att skriva i en dagbok om ingen läser det ändå? Jag fann mer intresse i att skriva brev till mig själv i framtiden. Jag lutade huvudet mot ena handen medan jag tuggade på min underläpp.

Hello again future Keely..”

 


Lite drama in i bilden igen, jisses ni ska veta hur trött jag är... Kan också lova er en del action nu framöver, men nu vill jag veta. Vad tycker ni om Keely'S mamma? ;D x



» Julia

Älskar det x

2013-05-15 // 07:02:26

Jätte bra!!! Mer!!! Zayn's mamma menar du inte Keelys mamma;)

2013-05-15 // 07:26:24

Det är lika bra som vanligt, keep it going giiiirl! xx

2013-05-15 // 09:34:29
» Jenny

Zayn´s mamma? Hahaha :')
Bajsbra som vanligt xxxxxxx

2013-05-15 // 18:14:46
» Sofia

Gryyyymt

2013-05-15 // 20:26:50

Verkligen jättebra serie! :) Keep it going! Haha

2013-05-17 // 08:01:13
» Alva

Så bra :D meeera

2013-05-17 // 10:11:20

kan du inte börja uppdatera lite bättre?

2013-05-17 // 22:20:33

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback