Fallen Angel - Chapter 30

Vi gick hand i hand tillbaka mot Zayn´s bil. Det fanns inte mycket att säga, men jag tror att vi båda kände av lyckan som sprudlade ifrån våra kroppar. Jag kunde knappt inse att det som hade hänt hade hänt, jag menar. Zayn var en helt annan person och det var en sida jag lätt kunde vänja mig vid. Jag släppte ovilligt hans hand och gick runt till min sida av bilen för att slinka ner i sätet. Zayn stängde dörren efter sig och placerade fötterna på gaspedalen. Bilen startade och vi lämnade den mysiga kvällen bakom oss. Utan att säga ett ord parkerade han utanför mitt hus. Vi satt tysta i några sekunder innan vi båda vände oss mot varandra.

”I had a lot of fun tonight” sa han och borrade in sin blick i min.

”Me too”.

”Can i call you tomorrow?” frågade han nyfiket och drog sin hand längs mitt lår, inte provocerande utan mer som om han gjorde det med omtanke. Jag bet försiktigt tag i min läpp och nickade. Han lutade sig långsamt framåt och snuddade mina läppar med sina. Den blandade smaken av cigarett och mint lämnades kvar runt mig.

”Bye Zayn” viskade jag och knäppte upp mitt bilbälte för att kliva ur bilen. Mitt hjärta dunkade vid varje steg jag tog och jag fick fokusera extra noga för att inte ramla. Ljudet av en bil avslöjade att Zayn hade kört iväg och jag kunde börja andas normalt igen. Leendet på mina läppar blev allt bredare ju mer jag återgick till kvällens händelser, och det var med ett fnittrigt läte som jag drog upp dörren. Mamma kom gåendes ifrån köket med ett förkläde slarvigt hängandes runt höften. Hon torkade av sina mjöliga händer på plagget och tittade på mig med ett höjt ögonbryn.

”Someone´s happy” flinade hon och lutade sig mot väggen.

”Where have you been?” frågade hon sen och satte ena handen på höften. Jag försökte i ren desperation hitta på en någorlunda bra lögn medan jag drog av mig skorna.

”Uh, i.. i was with”

”Keely where have you been?” hon återupprepade samma fråga ännu en gång och tittade på mig med ännu strängare blick. Det fanns ingen anledning till att ljuga för min mamma, hon genomsåg det med en gång.

”Iwaswithzayn” mumlade jag tyst och en aning för fort.

”Humpf?” ”I was withzayn”

”You were with who?!” utbrast hon surt och tog snabbt ett steg mot mig.

”i was with zayn, okay?” fräste jag surt över att hon fått mitt glada humör att försvinna.

”Are you out of your mind?!” skrek hon och jag ryckte skrämt till vid hennes höga röst. Jag svarade inte utan gick bestämt förbi henne och klampade in i köket. Mamma kom gåendes bakom mig och följde mig med blicken när jag hällde upp ett glas vatten.

”Want something?” muttrade jag och förde upp glaset mot läpparna. Tystnaden spred sig i huset innan mamma tog ton igen och började prata.

”You´re not allowed to see him anymore” Vattnet fastnade i min hals och jag hostade desperat efter luft. ”What?!” skrek jag och fortsatte hosta av den plötsliga händelsen.

” You heard me, you´re not allowed to see him anymore. What´s wrong with you? He hit you Keely! And he almost raped you!” tjöt hon förfärat och slog ut med armarna.

”He didn´t rape me” mumlade jag tyst och försökte gå bort mot mitt rum, men mamma ställde sig i vägen. ”What did you say?” frågade hon sammanbitet och stirrade mig utmanande i ögonen.

”He did not rape me” uttalade jag övertydligt och gestikulerade med armarna.

”No he didn´t. And thank god for that, but he did slap you, he scared you Keely. I don´t even understand how you can look that guy in the eyes anymore” mumlade mamma slutligen och lät mig slinka förbi henne.

“You´re not allowed to see him!” ropade hon surt efter mig när jag rusade in på mitt rum och smällde igen dörren bakom mig. Fuck, min mobil ligger kvar nere I köket. Jag tvekade I några sekunder innan jag gick ner och försökte leta rätt på min mobil. Till min fasa höll mamma bestämt I min vita iphone och skrev in något på den blanka ytan.

“What are you doing?” frågade jag panikartat och ryckte mobilen ur händerna på henne. Hon gav mig bara en tyst nickning och lämnade mig förvirrad kvar I köket. Jag tittade snabbt igenom mobilen utan att finna något svar på vad hon gjort, tills jag gick in I min inkorg. Ett sms ifrån ett okänt nummer stod skrivet och svaret var defenitift inte ifrån mig.

Unknown number:

Hi Keely, thank you for tonight.. You made me realize that it´s a lot more fun to be nice and stuff. Thank you, can´t wait until I can see that beautiful face of yours again.. /Zayn x

 

To unknown number:

Hello. This is Chrisa Ceverlyn, Keely´s mother. I don´t want you to contact my daughter ever again, do you understand me? If I see one text, or a simple call from you i´ll drive straight to the police station and you don´t want that. Do you? So just do as I told you. Stay away from my daughter.

 

Min mun hängde på halv gavel när jag läste igenom smset min mamma skrivit och rusade upp på mitt rum. Zayn´s nummer var blockerat, därför var det omöjligt för mig att varken se numret, få ett sms av honom eller kunna ringa tillbaka och förklara allt. Jag kände tårarna byggas upp i ögonen när jag såg allt framför mig. Vi hade precis lyckats få kontakt, det här kommer förstöra allt. Han kommer gå tillbaka till sitt vanliga jag, allt vi byggt upp under dejten vi var på kommer vara som bortblåst och den nya Zayn kommer ha försvunnit med det. Jag slängde mig utmattat på sängen och lät små salta tårar tränga sig ur ögonvrån för att sakta men säkert rinna ner för min kind. Jag skrek frustrerat ut i den vita kudden jag låg över och torkade irriterat ögonen.

 

~ifyoucanreadthisthenwriteunipotatoinyourcomment~

 

Klockan hade blivit halv ett, alltså långt över midnatt när jag för tredje gången tog upp min mobil. Jag lät tummen svepa fram över skärmen och låste upp min iphone. Min blick drogs mot spotify appen och med ett svagt stön reste jag mig upp i sängen och sträckte mig efter hörlurarna som låg slängda på sängbordet. Jag kopplade in hörlurarna i mobilen och stoppade in vardera hörlur i vardera öra. Med en fundersam min klickade jag mig fram till topplistan och bläddrade bland låtarna. När en någorlunda lugn låt började spelas lade jag mig ner i sängen igen och blundade. Enda sen jag varit liten har jag spelat musik när jag hade haft svårt att somna, det fick tankarna att skingra sig och hjärnan kändes på ett mystiskt sätt tom när man drev in bland drömmarna. Det enda otäcka är när man vaknar upp med dundrande musik i öronen, tro mig det är inte trevligt för fem öre. Jag vände mig om i sängen så att jag låg med ansiktet mot väggen och nickade svagt i takt till låten, som jag aldrig tidigare hade hört. Just som jag var på väg att somna var det någon som drogs längs min överarm. Mina andetag stockade fast sig i halsen medan jag knep ihop ögonen och hoppades på att jag inbillat mig det hela. När något sekunden senare drogs längs min arm igen vände jag mig kvickt om för att se vad det var som stod på tok. Mitt rum låg i totalt mörker och min puls hördes förmodligen flera mil härifrån. Jag drog sakta ut hörlurarna ur öronen och satte mig upp i sängen.

”mu..mum?” viskade jag panikartart och drog täcket närmare min kropp när jag hörde djupa andetag ifrån andra sidan rummet.

”he..hello?” viskade jag ännu en gång och sträckte mig efter sänglampan. Mina ögon vidgades när jag såg en skepnad ställa sig upp och jag var på väg att skrika för mitt liv. Något stoppade mig, eller någon. En bred hans lades över min mun medan ett grovt skratt spred sig i rummet. Jag insåg vem det var och sparkade frustrerat ut med benen mot honom. ”You should have seen your face!”

 


Face face... nja det finns inget som rimmar på face i mitt huvud just nu. Jag ber om ursäkt för stavlfel, obildade meningar osv. Det är bara en halvtimma, knappt det, kvar innan jag ska åka så jag hinner inte direkt rätta vad jag skrivit. Fast när ni läser det här är jag strax framme i Krakow.. mahah mindfuck. Okay kommentera! x 



» Julia

POTATO! LOVE IT!x

2013-05-09 // 17:06:48

meeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2013-05-09 // 22:45:34

Gryyyymt

2013-05-10 // 13:23:41

As grymt! xx

2013-05-10 // 14:13:07

kan vi få ett idag? SNÄLLA!!!!!!

2013-05-10 // 23:37:48
» Emma

Meer! Fast mer action! :)

2013-05-11 // 00:57:37

potatooooooo
lol

as grymt!

2013-05-15 // 16:21:31

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback