Fallen Angel - chapter 29

 

 

 

Efter att vi hade promenerat, under tak, längs med en mängd av restauranger stannade Zayn upp utanför ett par glasdörrar. Han knuffade upp dörren med sin rygg och ledde in mig i den lilla restaurangen.

”It´s not much, but I hope it´s good enough” mumlade Zayn en aning osäkert för andra gången den här kvällen och tittade på mig. ”It´s perfect” sa jag och lät blicken svepa fram över de mysigt dekorerade väggarna, personalen som i väntan på order satt och pratade. Över ett gammalt par som satt längst in i restaurangen med händerna sammanknutna. Mina ögon vidgades när Zayn placerade sin breda hand vid min svank och sköt mig fram mot disken.

”Hello, may i help you?”

”yes please a table for two” bad Zayn och log mot servitrisen. Hon i sin tur nickade och bad oss att följa med bort till ett av de uppradade borden. ”Thank you” sa jag med ett leende och slog mig ner mitt emot Zayn. ”What to eat..” mumlade han för sig själv och höll upp menyn framför sig. Jag log lite åt synen, det var något som hade förändrats med Zayn. Han brukade aldrig vara trevlig, mot någon. Han kände att jag stirrade på honom och kikade upp ifrån sin meny med ett höjt ögonbryn.

”what?”

”You´re staring” förklarade han med ett svagt flin och dök ner i sin meny igen. Jag försökte att inte tänka på rodnaden som trädde fram över mina kinder och kollade igenom menyn, det var alltid lika svårt att beställa mat.

”I have no idea!” utbrast jag efter att ha grubblat över tre maträtter i en evighet.

”Then i´ll help you. What about.. that chicken thing?” föreslog han och pekade på en rätt som innehöll kyckling och massvis med sallad. Jag tänkte över maten i några sekunder och bestämde mig för att det förmodligen skulle sitta fint.

”Yep, that´s the one” skrattade jag och nickade bestämt. Servitrisen kom tillbaka med våra drickor som vi bett om när vi kom in och tog emot våra menyer. ”How did you met Harry?” frågade Zayn plötsligt och tog en klunk av sin coola. Jag blev en aning ställd av frågan och skiftade obehagligt plats i stolen.

”we were on the same party” jag förkortade historien, och skippade delen där Austin varit för påträngande och där Harry i stort sätt hade räddat mig ifrån honom. Zayn nickade förstående och snurrade runt på sitt glas.

”And you decided to go out with him ´cause..?” fortsatte han nyfiket och försökte att gömma sin irritation. “He was nice,kind and it felt right” sa jag enkelt och ryckte på axlarna.

“Why did you split up then?” frågade han med en ton av ilska I rösten.

“We both changed our mind I think..” mumlade jag och rätade till mina bestick.

“Why is that?”

“Why do you even care Zayn?” fräste jag och chockades av min egna röst. Det var inte meningen att låta så arg, men han hade faktiskt ingen rätt att rota I mitt privatliv.

“sorry, I didn´t mean to sound so harsh” ursäktade jag mig och gjorde mig beredd på en utskällning, men ingenting hände. Jag kikade upp på Zayn och såg honom sitta med huvudet nerböjt I sina handflator. “Zayn..?” försökte jag och sträckte mig försiktigt till hans sida. Osäkert la jag min hand över hans axel och strök försiktigt min handflata längs hans arm.

“I´m just so fucking stupid” skrattade han plötsligt och slog upp blicken. Det fanns ingen humor I hans skratt, det var kallt och oäkta. “I mean, look at you. You don´t want to be here, you´re afraid of me for fucks sake!” utbrast han ännu högre och fick några I personalen att vända sina blickar åt vårt håll.

“Sch, Zayn please be quiet” viskade jag och försökte lugna ner honom.

“Why should I ? I ruined my chance on you, and now you´re with Harry” han lät faktiskt näst intill förstörd, vilket chockade mig en aning.

“Zayn what are you talking about?” frågade jag förvirrat och reste mig ifrån min stol för att slinka över till hans sida. Jag satte mig ner på knä bredvid hans stol och strök honom sakta över ryggen.

“Uh, never mind” muttrade han och tittade upp ifrån sina händer. “Come on” försökte jag och tittade menande på honom.

“I´m afraid to loose you. I don´t want you to be afraid of me. I like you okay? there! I said it!” hans röst höjdes igen och gjorde att jag både blev rädd samtidigt som fjärilarna blev vilda I magen. “Zayn, look at me” mumlade jag och försökte hålla mig själv lugn. Han tittade uppgivet upp ifrån sina händer och tog gång på gång djupa andetag.

“I´m not Harry´s, i´ll never be. Okay?” övertygade jag honom och såg hur han slappnade av en aning och nickade. Jag visste inte om det var fel tillfälle, men det kändes som om det var något som behövde göras. Jag öppnade försiktigt armarna och lät honom dra in mig I sin famn. Han lyfte smidigt upp mig I sitt knä och la armarna om min midja för att dra min kropp närmare hans.

“I´m sorry Keely” mumlade han mot mitt hår och drog in ett skakigt andetag. Det här var en helt ny sida av Zayn, och det gjorde mig extremt nyfiken.

“I don´t want to destroy your moment, but your food is here” servitrisen hade en svag rodnad över kinderna samtidigt som hon snabbt lämnade maten vid vårt bord och försvann. Jag skulle precis resa mig ifrån Zayn´s knä när han höll kvar mig. “I like this position” mumlade han mot min rygg. Jag skrattade lätt och krånglade mig ur hans grepp. Vi log mot varandra och jag kände hur hela jag ville skrika ut av lycka när jag ansträngde mig för att inte visa hur skakig jag var när jag tog upp besticken.

Middagen led tragiskt mot till sitt slut och Zayn ledde mig ut ur restaurangen. Jag var på väg att gå bort mot bilen när Zayn snabbt fångade upp min arm, bara för att ge mig ett snett leende.

Walk with me?” frågande han lugnt och nickade bort mot stigen som upplyst ledde bort i mörkret. Jag nickade och gick fram till honom igen. Vi började gå, sakta sida vid sida och lät nattens tystnad sprida sig runt oss. Jag sneglade försiktigt ner på våra händer som råkat snudda vid varandra och log. Zayn tog försiktigt tag i min hand och smekte översidan av min hand med sin tumme. Mitt leende blev bredare när jag insåg att han hållit vad han lovade, och att jag inte känt av rädsla under hela dejten. Stigen vi gått på byttes ut mot gräs och marken började slutta neråt mot en sjö. Vattnet lystes upp av månen och lät ett glittrande skimmer lysa upp gräsbiten vi stod på.

”Thank you Zayn” mumlade jag tyst och kikade upp på honom. Han vred huvudet och blickade ner på mig under luvan han dragit upp. ”What?” frågade han förvirrat och stannade upp.

”Thank you for being so nice, and thank you for asking me out” sa jag och log smått. Han verkade inte förstå vad jag menade förrän ett brett leende klädde hans ansikte och han ryckte lätt på axlarna. ”What can i say, you bring out the best of me” han stod nu framför mig och höll båda mina händer i vardera hand.

”I know this is weird, believe me when i say that i´m not used to this. i´ve never been on a date before I met you actually. I´m not the same guy when I am with you. You make me feel.. happy and a bit self coincident actually.. what I meant to say is that.. uh I like you Keely. A lot” hans blick var fäst vid våra fötter när jag kände lyckan rusa igenom min kropp. Utan att tveka slog jag armarna om honom och kände doften av hans aftershave, blandat med cigarettlukt. Han stod förvånat kvar på samma plats I några sekunder innan han snabbt slog armarna om mig och borrade ner huvudet vid min nacke.

“I think.. I think I like you too Zayn” mumlade jag mot hans bröstkorg och tittade på honom genom mina ögonfransar. Hans ögon vidgades vid mina ord, som om han inte trodde att det jag sagt var sant, och sken sedan upp I ett leende. Han lutade sig försiktigt ner mot mitt ansikte och jag svalde ljudlöst när han närmade sig mina läppar. Hans blick var djupt nerborrad I min när han stannade upp då det bara var några millimeter mellan våra läppar. Jag ställde mig bestämt på tårna och minskade utrymmet, hans läppar var så mjuka mot mina. Jag la upp armarna om hans nacke för att få bättre balans samtidigt som han la sina breda armar runt min midja. Han mumlade något ohörbart I kyssen och backade sedan undan, bara nåra få centimeter med huvudet.

“That was the best kiss ever” flinade han och gosade ner huvudet vid min nacke ännu en gång. Jag nickade stumt och lät min hand diskret röra vid mina läppar, där jag precis fått en av de bästa kyssarna I mitt liv.

 


Aw lite gulligull sådär, vad tycker ni om kapitlet? Kommentera! x



AAAAA! MER!!!

2013-05-05 // 23:27:13

THATS SO DAMN CUTE. I LOVE IT! xx

2013-05-06 // 10:04:08
» Anna

ÅÅÅÅÅH HKSJGKSJDHFKSHKDJ :')

2013-05-06 // 16:23:58
» Julia

LOOVE IT!x

2013-05-06 // 17:27:57

love it! <3

2013-05-06 // 21:18:33

Åhh så bra! Älskar när den goa Zayn kommer fram!

2013-05-06 // 22:39:36
» Alva

Åh så bra! Meera :D

2013-05-07 // 10:33:51
» Ida

Goodi good good!!

2013-05-08 // 20:41:55
» Jenny

Hej Emilia ;R

2013-05-13 // 16:22:06

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback