Fallen Angel - Chapter 28

 

 

 

Jag öppnade sakta ögonen och stirrade rakt upp i det vita taket. Sommarens morgon ljus gjorde att rummet lös upp i en mysig färg och en och en annan fågel hördes utifrån. Platsen bredvid mig var tom, så jag antog att han redan gått upp. Mina tankar drogs tillbaka till gårdagen och jag kände hur hela min kropp var fylld av lycka. Jag satte mig långsamt upp i sängen och drog handen igenom mitt ljusbruna hår. Min blick for över rummet och jag höjde ironiskt på ögonbrynen när jag såg mina trosor ligga slängda tvärs över rummet. Kunde han inte bara lagt dom nedanför sängen? Jag ryckte åt mig en av Harry´s svarta t-shirtar som hängde över hans stol och grimaserade när jag kände smärtan sprida sig i kroppen. Jag samlade mig och reste mig upp ifrån hans bekväma säng. Med ett par snabba och ostabila steg tog jag mig över till mina trosor och drog smidigt på mig dom. Jag hörde röster och sträckte mig snabbt efter de gråa mysbyxorna jag använt tidigare innan jag lämnade rummet. Rösterna kom ifrån ett rum längre bort i huset, så jag gick försiktigt dit och stannade upp i dörröppningen. Harry stod med ryggen mot mig, fokuserad på något som värmdes på spisen. Elijah och Zac satt ner vid köksbordet med varsin kopp kaffe. Elijah var den första att se mig, han vickade retsamt på ögonbrynen och viskade något till Zac.

”Oh kitten” mumlade Elijah och strök Zac över armen.

Harry, faster Harry” stönade Zac och slöt ögonen. Jag kände rodnaden krypa upp över mina kinder men försökte ignorera faktumet att dom hört oss i går kväll. Det var visserligen inte så lätt. Harry vände sig förvånat om när killarna tystnat och sken upp i ett brett leende när han såg mig

”Hi babe” sa han och sträckte ut armarna. Jag gav Zac och Elijah en sista blick och gick in i Harry´s famn. Han virade armarna runt min midja och drog mig närmare hans kropp, hans mun begravd vid min hals.

”You okay?” viskade han tyst vid mitt öra och sände rysningar längs min kropp. Jag nickade och ställde mig på tå, för att kunna nå upp och ge honom en kyss i pannan. Han log gulligt mot mig och visade upp sina smilgropar. Jag vände mig om och slog mig ner vid köksbordet, framför Zac och Elijah. Jag sträckte mig efter Elijah´s kopp och förde den sakta mot läpparna. Han satt chockat kvar framför mig och förde handen till sitt hjärta.

”Oh my, how dare you?!” tjöt han, på skoj, och försökte få tillbaka sin kopp. ”oops” flinade jag och blinkade med ena ögat. Jag tog en sista klunk av det svarta kaffet, grimaserade och räckte tillbaka koppen. Harry stod med ett roat leende vid spisen och tittade på vårt lilla spel.

”So.. how was it?” sa Zac plötsligt.

”What?”

”Your foot” Jag knep ihop ögonbrynen och tittade förvånat på honom.

”Oh come on Keely! You know what i mean! How was the sex?” han himlade med ögonen åt min efterblivenhet och slängde en blick mot Harry.

”That, my friend, is none of your business” Han räckte ut tungan åt mig och reste sig ifrån bordet. Inte långt där efter kom Harry fram vid min sida och ställde fram en tallrik med omelett.

”Aw” suckade jag glatt när jag insåg att den konstiga formen på omeletten skulle likna ett hjärta.

”It´s not that good, but still” skrockade Harry och satte sig bredvid mig med sin tallrik framför sig.   ”What´s your plans for today?” frågade Harry. Jag tänkte efter en stund innan jag svarade.

”I think i need to go home and get some stuff. Including talk to my brother”

 

Zayn´s point of view

Det var dags för min och Keely´s andra dejt. Jag hade fortfarande svårt att tro på faktumet att hon hade sagt ja. Nervöst klev jag för femte gången in i badrummet efter min dusch och spottade ut tandkrämen jag hade i munnen. Jag placerade tandborsten i badrumsskåpet och sköljde ur min mun ordentligt. Louis satt på min säng och vart fullt upptagen med bilspelet han startat på min teve. Jag gick tvärs över rummet och råkade täcka för hans syn i några sekunder.

”Ey watch out!” sa han och höjde rösten.

”Shut up”Han blängde på mig och återgick sedan till sitt bilspel när jag ännu en gång gick in i badrummet. Jag tog upp min hårspray och sprejade en extra gång över mitt svarta hår innan jag bestämde mig för att jag var redo. Klockan var tio i åtta och det var dags för mig att hämta upp Keely.

”Good luck bro” mumlade Louis ointresserad ifrån sin plats i sängen.

”Thanks man. I see you in a bit”. Jag öppnade dörren till mitt rum och gick bort mot hallen, jag brukade aldrig vara så nervös. Vad var det för fel? Mina händer drog vant på mig jackan innan jag böjde mig ner för att ta på mig skorna. Jag skulle precis sträcka mig efter dörrhandtaget när dörren for upp. Ellinor stod andfådd i dörröppningen. Hon öppnade munnen för att säga något, men blev avbruten av sin bror. ”Where the hell have you been?!” röt han argt och gick hotande mot henne.

”None of your business” fräste hon tillbaka och det var då jag rusade ut ur huset. Om det var något jag inte ville var det att börja gräla innan jag ska försöka vara charmig framför nästa person. Jag styrde stegen mot bilen och öppnade kvickt dörren för att kunna slinka ner i sätet. Bilresan hem till Keely gick fort och det tog inte många sekunder innan jag stod utanför hennes dörr. Jag lät mina knogar slås mot ytterdörren och drog nervöst handen igenom mitt stylade hår. Ljud hördes ifrån insidan av huset och ytterdörren öppnades långsamt. Min haka låg och simmade någonstans under altanen och mina ögon var förmodligen halvvägs inne i kina. Men det som var mest konstigt och chockerande av allt, var den underligt underbara känslan som började svämma över i min mage. Vad är det som händer?

 

Keely´s point of view

Min blick föll återigen på klockan. Nervöst la jag ner locktången på marken igen och drog ut kontakten ur väggen. Mörkret började skymma utanför fönstret och solen hade bestämt sig för att försvinna helt. Jag hoppades att Zayn hade planerat någon dejt vilket innehöll under tak. Mina tankar avbröts när jag hörde hur någon knackade på ytterdörren. Med en sista blick i spegeln sköt jag fram mina lockar över axlarna, drog på lite extra läppglans och gick ner mot dörren. Min blick var suddig av nervositet, min kropp skakade och de varma fjärilarna i min mage blev vildare ju närmare jag kom dörren. Jag försökte gång på gång skjuta bort dom, men när jag väl fick upp dörren orkade jag inte hålla tillbaka dom längre. Zayn stod utanför med ett snett leende på läpparna. Han tittade upp ifrån golvet och lät sin blicka svepa över min kropp. Hans mun hängde på vid gavel och han såg så.. frånvarande ut att jag började rodna. Jag vände bort blicken ifrån honom och lät honom kliva in i den enorma hallen. Utan att ramla drog jag på mig mina skor och sträckte mig efter min jacka, men mina planer ändrades när Zayn lyckades få tag på den först. Han höll upp den och trädde försiktigt på jackan över min kropp. Jag rös till när hans läppar snuddade till vid mitt öra, och en hes röst tog över min kropp.

”You look gorgeous” mumlade han och placerade en lätt kyss strax under mitt öra innan han backade undan. Jag kom ur min dvala och rodnade djupare än någonsin.

”Thank you. You don´t look that bad yourself”. sa jag precis det där? Zayn flinade åt mig och greppade tag i min hand, redo för vår andra dejt. Vi gick tvärs över den fuktiga gräsmattan och kom närmare hans bil.

So.. where´re we going?” frågade jag nervöst och log mot honom när han höll upp bildörren. Han svarade inte utan gav mig bara ett charmigt leende innan han försvann bort till sin sida av bilen.

”That´s a secret babe” flinade han när han väl startat igång bilen och smällde igen bildörren. Jag tog försiktigt upp min mobil ur den svarta handväskan jag hade med mig och började skriva ett sms till Anna. Jag kände Zayn´s blick i sidan trots att han förmodligen trodde att han gjorde det diskret. Jag försökte att ignorera det och lät mina tummar svepa fram över den lena skärmen. Anna hade tidigare smsat och frågat om jag var okej, det kunde ju vara en bra ide att svara.

 

Zayn just came and picked me up, wish me good luck.. I´ll call u later!x

 

Jag la lika försiktigt ner mobilen i väskan igen och placerade väskan i knät, med händerna nervöst fumlande på materialet.

Nervous?” frågade Zayn och trummade på ratten. Vad svarar man på en sån fråga? Jag ryckte lätt på axlarna och släppte ut ett svagt skratt.

”I guess”. Vi körde inte längre än i tio minuter förrän Zayn saktade in och slutligen parkerade han bilen. Det hade börjat skymma ute och himlen hade öppnat sig för duggande regn. Zayn visade upp sin hjälte sida och sprang bort till närmaste tak så fort han klivit ur bilen. Jag höll väskan över huvudet och stängde bildörren bakom mig med höjda ögonbryn.

What a gentlemen!” skrek jag för att överrösta smattret som blivit ännu högre. Han insåg vad han hade gjort och började skratta åt sin egen handling. Det var första gången jag hörde honom skratta på riktigt. Det var också då jag insåg att jag själv skrattade på riktigt I hans närvaro. Jag skyndade mig över till hans sida och pustade ut medan jag försökte skaka av vattnet ifrån väskan jag bar på.

“Sorry” log han oskyldigt och nickade mot min väska.

“It´s okay. Actually, it was quite fun” skrattade jag och ställde mig framför honom. Hans blick mötte min och tiden stod still för några sekunder. Jag började rodna och vände generat ner blicken I marken medan Zayn rätade på sig.

“Shall we?” frågade han och höll ut sin arm för mig att greppa tag I.

“We shall”

 


Woho lyckades klämma in tre perspektiv i ett kapitel, är jag grym eller? ;D Tänkte bara uppdatera er lite kring novellen, jag har på ett ungefär skrivit hälften, så novellen är inte över än på ett tag. Sedan har jag börjat tänka kring nästa novell, och om ni är nyfikna får ni gärna gå in och titta till designen! http://ffonebandonedirectiondesign.blogg.se/ Ps, har du någon vän eller behöver du själv hjälp med novell design? Jag hjälper mer än gärna till, gratis! Puss oh kram på er! xoxo 



» Alva

Jättebra :D meeraa

2013-05-04 // 00:59:45

Awesome, skit grymt. Läääängtar tills nästa! xx

2013-05-04 // 09:23:12
» Anna

Du är GRYM

2013-05-04 // 10:01:22

meeer! kan vi kanske få ett till idag? :)

2013-05-04 // 10:57:09
» Emma

Mer om Zayn oh Keely kke? :)

2013-05-04 // 11:21:47
» Hanna

Mer så fort som möjligt!

2013-05-04 // 12:03:34
» Julia

As grymt!xx

2013-05-04 // 23:12:49
» Jenny

hahaha aww :') <3

2013-05-05 // 11:28:34

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback