Fallen Angel - Chapter Two

 

Tre hela månader hade passerat och jag var inte längre ”nykomlingen” i skolan. De flesta lärarna kunde mitt namn och visste vem jag var, lika så var det med de andra eleverna. Jag hade blivit en i ”gänget” hos Liam,Niall och tjejerna. Något jag var tacksam över.

Jag klev in i klassrummet och slog mig ner vid en av bänkarna som stod närmast katedern. Moalinn och Lovisa hade svenska som sista lektion, vad Liam och Anna hade har jag ingen aning om. Medan jag och Niall hade kemi, dock lyckades han alltid bli sen. Som sagt, tio minuter in på lektionen flög klassrumsdörren upp och blottade en charmig Niall med sitt breda leende. Vår lärare, Christofer, gav ifrån sig en hög suck och pekade menande på klockan som satt runt hans handled.  Niall sa ett snabbt ”sorry” och skyndade sig bort till sin plats bredvid mig. ”What is it with this lesson and you?” skrattade jag tröttsamt när jag ännu en gång fick be honom lägga ifrån sig sin iphone. ”Well, i just don´t like it” flinade han tillbaka och petade mig lätt i sidan. Han var upptagen med att smsa med Ali med andra ord.. Ett högt tjut lämnade mina läppar och i samma sekund vände sig Christofer mot mig och gav mig en sur blick. Jag vände mig snabbt mot Niall och gav honom en varnande blick innan jag vände min uppmärksamhet till kemiboken som orörd låg framför oss.

Vi gick bredvid varandra till våra skåp, båda två djupt uppslukade av våra mobiler. Det var först när jag höll på att gå in i någon som jag släppte min mobil med blicken och tittade upp. En främmande kille, kanske runt 20 år, stod framför mig med ett brett flin på läpparna. ”Hey sexy” sa han högt och fick flera elever att titta på vad som hände. Han lutade sig fram emot mig ,drog bort en hårslinga som fallit framför ansiktet och gav mig en öm kyss på kinden. Förvånat backade jag ett par steg och såg honom passera som om ingenting precis hade hänt. Eleverna runt omkring oss stirrade på mig med vidöppna ögon innan de, av någon anledning, nervöst började prata med varandra i ett helt annat samtalsämne. Niall grep tag i min arm och drog snabbt iväg oss mot skåpen där vi alla skulle mötas, och utan att förklara för mig vad som faktiskt hände började han irriterat prata med Liam,Moalinn,Lovisa och Anna om händelsen. ”This is not good” suckade Moalinn bekymrat och tittade på mig med sorgsna ögon. ”Can someone please explain to me what just happened a few minutes ago?” frågade jag en aning irriterat och tittade på mina vänner. ”Zayn Malik, the guy who kissed you, is the worst guy you´ll ever know. He´s nothing but trouble and pain..”. “So?” frågade jag, fortfarande med en irriterad ton I rösten. "By kissing you on the cheek he has basically said that he owns you"  hon mumlade tyst ut det sista och tittade nervöst på Liam för hjälp. ”Owns me?” upprepade jag skrattretande och öppnade mitt skåp. Vadå ägde mig? Men när jag såg deras oroliga blickar förstod jag att det hela inte var något påhittat skämt. Jag svalde ljudlöst och växlade blicken emellan alla fem. ”Should i be worried?” Liam ryckte lätt på axlarna och gav ifrån sig en djup suck. ”I don´t know really. I mean, he´s done that before and yeah..”. “And..?” fortsatte jag nyfiket och la in kemiboken tillsammans med resten av materialet. "There was once a guy who started to flirt with the girl Zayn had choosen. And that poor guy.. well, let´s say he can´t walk for the rest of his life”. Jag tittade chockat på honom med med höjda ögonbryn medan en orolig klump började bildas I min bröstkorg. ”Okey enough. It´s Friday, what about a movie night at my house?!” utbrast Anna uppspelt och försökte liva upp stämningen. Jag nickade leendes mot henne medan jag tog ut min väska ur skåpet och drog på mig min jeansjacka. Vi skiljdes åt för någon timma eller två för att senare mötas upp utanför ett stort shoppingcenter som närmast ingången innehöll en mataffär. Zayn cirkulerade runt i mina tankar gång på gång. 

 Jag kastade in min packning i Annas bil och smällde igen bil luckan innan jag började jogga efter resten av gänget. Liam såg mig komma springandes och böjde lätt på knäna för att ta emot mig. Jag tog sats och kastade mig upp på hans rygg medan ett högt stön for ur Liam´s mun när han stapplade omkring. När han väl återfått balansen gick han skrattandes efter de andra och svängde lite onödigt mycket på sig. ”If you don´t want me to throw up my lunch in your hair, you better stop” flinade jag och rufsade till hans hår som började synas allt mer och mer. Han gav ifrån sig ett divigt ”eeww” och tittade upp mot mig med ett busigt leende. Han tog fart och började springa åt samma riktning som mataffären låg åt medan han gav ifrån sig små tjut då och då. Vettskrämt klamrade jag mig fast på hans rygg och skrattade högt av folks sura miner när vi rusade förbi dom. Han släppte ner mig med en lätt pust och kliade sig i pannan när vi väntade på dom andra. ”You´re my good horse” sa jag med en fånig röst och tog lätt tag i hans kinder för att gnugga dom mot mina händer. Resten av gänget slöt upp vid vår sida och tillsammans klev vi skrattandes in i affären alla sex. Om det var någon som jag hade lärt mig att älska hos de här ungdomarna så var det hur lite de brydde sig om vad andra tyckte. ”I´ll go and find some candy with Anna and Niall!” sa Moalinn och drog med sig Anna och Niall emot godis avdelningen. Liam krokade fast sin arm i min och såg med ett leende på när Lovisa kastade sig upp på min rygg. Jag lät min andra arm greppa tag om Lovisas ben och svängde bort emot platsen där all dricka fanns. Liam tog tag i ett lock öl och bar det varsamt bort mot dom andra medan jag släpade med mig Lovisa. Konstigt nog fann vi inte Moallin,Anna och Niall framför godis hyllan, de stod istället bakom en hylla två rader bak och verkade lyssna på något, eller rättare sagt, någon.

 

 


Who can it be..? Mahaha..

Woop or poop? Kommentera!

Till Anna,Lovisa,Moalinn och Ellinor, om ni är där ute!  Rollerna som ni har kanske blev helt olika eran personlighet i verkligheten. Men så kan det gå ibland ;) Och till dig Ellinor, så kommer du komma in i novellen lite senare, så håll ut! 

 

 

 

 



Helt okej för mig, as grym hitilts enligt mig! xx

2013-03-13 // 23:26:56
» alva

jättebra! :D mera :D:D:D

2013-03-14 // 11:41:56

ÄLSKAR DET , MER IKVÄLL! :Dx

2013-03-14 // 16:10:20
» Jenny

faiärfnöcnsöo wooop :D

2013-03-14 // 17:45:20
» Jenny

faiärfnöcnsöo wooop :D

2013-03-14 // 17:45:21

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback