Fallen Angel - chapter three

 

 

Jag trängde mig in mellan Niall och Anna för att se på vad det var som hade tagit deras uppmärksamhet. När Moalinn hörde oss så vände hon sig tyst om och satte ena fingret över läpparna, ett tecken på att vi skulle vara tysta. Mina ögon vidgades till dubbel storlek när jag såg den svarta skinnjackan som tight sträckte sig över hans vältränade överkropp. Samma skor som han hade förra gången vi träffades, och hans allt för välbekanta frisyr. Efter ett tags stirrande så skakade jag frustrerat på huvudet och backade undan ifrån vårat gömställe. Niall grep tag i min arm och drog mig tillbaka med en allvarlig blick, men envis som jag var bände jag loss hans hand och gick fram till godishyllan. Jag tog ett par nervösa steg fram för att börja plocka ner de godisbitarna som låg varmast om våra hjärtan, alltså det mesta. Med ett halvt öra lyssnade jag smått på vad Zayn och hans kompis pratade om och svalde nervöst när deras röster dog ut. Om det hade varit fysiskt möjligt så hade mitt hjärta hoppat ur bröstet på mig, för så kändes det när jag hörde ett par steg närma sig ifrån sidan. Jag drog hastigt efter andan när ett par armar lades runt min midja och en fruktansvärt god parfym spred sig runt om mig och personen som stod bakom.                                                                                                                                                

”Hi babe” Jag rös ovilligt till när hans läppar snuddade vid min hals men kämpade emot och krånglade mig ur hans armar.

”Don´t you ´hi babe me´ fräste jag surt och fortsatte att lägga ner olika godissorter. Dock hade jag för länge sedan glömt vad jag egentligen höll på med. Zayn skrockade lågt i bakgrunden men väntade snällt tills jag vägt godiset och gått tillbaka för att möta mina vänner.

”It´s okay that you´re staying with your friends, for now…  But I want you to be alone tomorrow night. Okay?” muttrade han surt när jag passerade honom utan ett ord. Jag skulle precis svänga runt nästa hylla när han på något sätt lyckades ställa sig framför mig med ett smalt streck över läpparna. Alltså tyckte han inte att det var allt för kul när jag ignorerade honom. Luften for ur mig i samma sekund som han pressade upp min rygg emot kyldiskarna som stod uppradade längs väggen.

”Did you hear me? You´ll be alone tomorrow night. Got it?” fräste han irriterat och höll med ett hårt grepp sina händer runt mina handleder. Jag nickade skrämt åt hans plötsliga beteende och undvek hans mörka blick så gott som möjligt.

”That´s my girl” flinade han efter ett par sekunders intensiv kroppskontakt och släppte greppet om mig. Han vände sig leendes om, körde ner händerna i fickorna på sina jeans och gick bort till kassan utan några vidare bekymmer.

”Keely!” flämtade Moalinn och drog snabbt in mig i en kram och strax efter henne kom resten lunkandes.

”What the fuck did just happened?” Niall drog frustrerat ena handen igenom sitt blonda rufs till hår och tittade på mig. Jag skakade chockat på huvudet och gick igenom händelsen som precis utspelat sig. Vad i hela fridens namn är det som händer? Och vad är det som gör att Zayn är ute efter just mig?

Annas perspective 

Jag stod som förstenat vid Lovisas sida och såg när Moalinn,Niall och Liam rusade fram för att se hur det stod till med Keely. När verkligheten slog emot mig lämnade jag snabbt platsen jag stod på och skyndade mig bort till Keely för att se till att hon mådde bra. Lovisa hängde snabbt på och la nervöst ena armen om min midja när vi pratade med Keely.

”What´s wrong with that guy?!” utbrast Keely och räckte över godispåsen till Liam. Jag skakade hopplöst på huvudet och strök henne försiktigt över ryggen medan vi började gå bort emot kassan.

”Wait, i think it´s him and his gang” muttrade Lovisa när jag ställde mig i kön och började lägga upp varorna på bandet. Som sagt, Zayn stod en bit bort med resten av killarna som ingick i hans gäng och rökte. Jag drog äcklat på näsan när jag såg den gråa röken lämna läpparna på Zayn och en av killarna. Hoppas att de alla dör av lungcancer.  Keely stod med Liams armar tryggt draperade runt hennes midja och med sin haka lutandes mot hennes huvud. Smidigt och diskret vände jag blicken emot Lovisa och såg henne titta på figurerna ,som i detta fall föreställde Keely och Liam, med en svag sting av avundsjuka i hennes ögon. Med ett lätt skratt la jag upp varorna på bandet och gav en svag nick till kassörskan medan jag försökte få fram mitt kreditkort.

”I´ll pay you later” flinade Niall tröstande när jag för hundrade gången drog tillbaka mitt kort, ännu fattigare än vad jag var förut.

”Yeah and you want me to believe in that?” fnös jag på skoj och stoppade ner plånboken I jackfickan.

“I think so. For now at least” skrockade han tröstande och la ena armen om min midja innan han visslade till sig resten av folket. Niall´s grepp hårdnade runt min midja när vi närmade oss Zayn och han gav en snabb blick till Liam som om han sa ”Håll koll på Keely” eller något liknande. Jag tittade så diskret som möjligt framför Niall och såg hur en av Zayn´s kompisar nickade åt vårt håll och muttrade något ohörbart. Även om jag stod på långt håll så kunde jag se hur Zayn spände sig och sedan hur han sakta vred huvudet åt vårt håll. Jag drog häftigt efter andan när jag såg vem det var som gömde sig bakom Zayn. Hans perfekta leende, hans pigga ögon, hans bruna rufsiga hår som aldrig ville lägga sig till rätta, och för att inte tala om hela honom..  Niall reagerade på mitt beteende och gav mig en förvånad blick medan vi passerade killarna och klev ut i vårvärmen.  Det var inte långt kvar till sommarlovet, runt sex veckor om jag inte hade helt fel.. När vi kommit ut ur byggnaden så andades alla ut och tittade sig omkring för att se så att ingen var skakad eller saknad.

”Let´s go then” Jag nickade instämmande till Lovisas ord och drog med mig Niall mot min lägenhet när en mörk stämma skar sig igenom luften.

”Ey babe, get your sexy ass over here” hojtade Zayn medan steg började närma sig bakifrån.

”Just keep walking” uppmanade Liam stressat och längde på stegen en aning, så att alla automatiskt ökade takten. Jag vet inte vart det kom ifrån, men allt adrenalin rusade runt i min kropp ifrån händelserna under dagen och utan en vidare tanke tog jag tag i Niall´s hand och började springa. Liam tittade förvånat på oss båda när vi rusade förbi honom innan han hängde på och fick Lovisa och tjejerna att börja springa de med.

”What tha fuck” fräste Zayn och avslöjade att han var närmare än vad jag trodde och hoppades på.

”run!” tjöt jag glatt och kunde inte dämpa mitt vilda leende som trädde sig över mina läppar. Niall gav ifrån sig något omänskligt indiantjut och sprang ännu fortare ner för nästa gata som ledde mot min lägenhet. Andfådda stannade vi upp utanför porten till min lägenhet och jag fick kämpa för att inte trycka på fel knappar en tredje gång. Det välbekanta ”klickandet” ljöd lätt när jag skrivit in rätt kod och Moalinn tog tag i dörren för att hålla den uppe åt oss alla.

”Don´t you dare go in there Keely!” Zayn´s röst ekade nerför gatan och studsade hemskt emellan lägenheternas stenväggar. Keely gav mig ett snett flin innan hon lät mig gå in i lägenheten med henne strax efter mig. Just som dörren gled igen och låstes började ett förfärligt bankande eka i trapphuset, och skrämda skyndade vi oss upp emot min dörr.

”Just open the damn door Anna!” flämtade Niall stressat och stirrade på min nyckelknippa som hängde ifrån min hand. Jag nickade tröttsamt och vred om låset så att ungdomarna kunde göra sig bekväma för en lång,konstig och helt random natt.

Alltså en vanlig filmkväll för oss med andra ord..

~

Jag låg med fötterna utslängda över Moalinn och Keely´s ben och lutade mig emot armstödet på soffan medan Liam och Lovisa skojbråkade med varandra om vilken film vi skulle titta på först. Niall kom in ifrån köket med två enorma skålar i varsin hand.

”You know, i could need some help” muttrade han när han för tredje gången fick gå en vända in till köket för att hämta saker som skulle behövas.

”You know, i don´t really care, mofo” skrattade jag och gnuggade ena handen under ögat. Han kikade ut ifrån köksdörren och räckte retsamt ut tungan innan hans blonda rufs försvann bort emot kylskåpet igen. Inte långt efter att Lovisa och Liam kommit överens om en film så satt Lovisa i mellan Liam´s ben framför soffan, jag undrar förresten hur lång tid det tar innan de blir ett par, och Niall bredvid Moalinn, alltså så långt bort ifrån mig som möjligt. ”Aw i love you to” gnällde jag i en jobbig ton och plutade med läpparna åt den blonda irländaren som högt förklarat att han var rädd för att jag skulle skada honom under filmen. Något som förmodligen skulle varit rätt troligt…  Jag la mig till rätta i soffan och vände blicken emot teven där Taken 2 just skulle börja..

 


Tadum tada!  Jag är tillbaka i Sverige efter att ha spenderat en vecka i Norge med mina kusiner! Skönt med lite break, dock har jag skrivit som satan.. Uppdateringen kommer skötas bättre nu när jag har tillgång till internett oftare ;)

Är sättet som kapitlerna publiceras på okej? Är det krånligt att läsa? vad tycker ni än så länge? Kommentera!! XOXO



JAG ÄLSKAR DET , DEN ÄR VERKLIGEN BRA! :Dx

2013-03-16 // 23:52:58
» Jenny

Det funkar skitbra att läsa! Grym är du :D

2013-03-17 // 01:28:57

Jag började läsa din novell igår och jag är redan fast för den, det sättet du skriver på! Jag älskar din novell! :D

2013-03-17 // 09:56:05

Jag tycker inte att det är något krångel alls och jag älskar't hitilts, skit grymt! xx

2013-03-17 // 15:43:52
» alva

jättebra!! :D Meeeera :D:D

2013-03-17 // 17:36:11

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback