Fallen Angel - Chapter five

 

Klockan var sex när en hög knackning ekade ifrån ytterdörren och en lång skugga visades utanför hallfönstret. Jag tog skrämt upp närmaste föremål för att skydda mig själv, och i det här fallet så blev det en stekspade. Knackningarna på dörren ökade och blev allt kraftigare och kraftigare när jag inte rörde mig ur fläcken.

”Keely, open the fucking door!” röt Zayn utifrån, och trots att det var en hel dörr emellan så hörde man att han inte tog det här på skoj. När dörren såg ut att börja ge vika och eftersom att Zayn inte verkade ha några planer på att ge sig rusade jag fram till dörren och drog skakigt i låset. Zayn vräkte upp dörren så fort att jag chockat stapplade ett par steg bakåt och tog stöd emot köksbänken för att inte tappa balansen helt.

”Do you think this is fun, or what?!” fräste han helt klart irriterat och knöt nävarna som tidigare hade hängt slappt vid hans sidor.  Hans blick mjuknade en aning när han såg att jag skrämt höll stekspaden i ett fast tag, redo för att skydda mig själv. Ett leende började sakta tränga sig upp på hans läppar och sekunden senare började han att skratta lite smått medan han skakade på huvudet.

”Really? You tried to protect yourself with that..thing?” flinade han och inspekterade stekspaden med höjda ögonbryn.

”Did you pack your stuff? And did you tell your mother that you´re gonna stay at your friends house?” frågade han nonchalant och gick vidare in mot vardagsrummet.  Jag svarade inte utan svalde bara lätt medan jag försiktigt tog fram min iphone och började slå in numret till polisstationen.

”I would not do that if i were you”

Jag hoppade skrämt till och vände mig irriterat om emot Zayn som smugit sig upp bakom mig.

”Just do as I told you” suckade han tillslut och nickade emot min mobiltelefon. Frustrerat och en aning rädd skrev jag motvilligt in ett sms till mamma där jag skrev att jag skulle sova hos Liam i ett par dagar. Jag drog in ett djupt andetag när meddelandet hade skickats iväg och låste mobilen för att kunna lägga ner den i fickan på mina mysbyxor.

”Good girl, i´ll wait for you over there” sa Zayn och pekade bort emot hallen. Jag nickade åt honom och skyndade mig upp för trappan till mitt rum. Jag kanske kunde smita ut igenom fönstret?

Under tiden som jag hafsigt slängde ner underkläder,jeans och ett par tröjor så gick jag gång på gång igenom olika flyktvägar i huvudet.  Jag drog ihop dragkedjan på väskan jag använt och gick fram till fönstret. Jag skulle förmodligen stuka ett ben eller två om jag hoppade, men det var det värt. Jag knuffade upp fönsterrutan och svalde ljudlöst när jag tittade ner på den gröna gräsmattan. Det var rätt högt..   Nåväl, here goes nothing. Jag tog sats och svingade ena benet över räcket samtidigt som jag höll fast i kanterna så att jag inte skulle falla. När jag satt med båda benen dinglandes utanför fönstret tog jag ett djupt andetag och tänkte precis släppa när en stark arm lades runt min midja och drog mig inåt igen.  Jag sparkade frustrerat med benen och försökte komma loss ifrån Zayns grepp, men istället hårdnade det och på något mirakulöst sätt lyckades han hålla mig i luften med en arm. Jag gav ifrån mig ett lågt stön när han oförsiktigt kastade upp mig över sin axel och greppade tag i min väska för att lämna huset.

”Put.me.down” morrade jag surt när han sparkade igen ytterdörren och började gå emot sin bil som stod parkerad en bit bort.

”So you can run away, again? Don´t think so , bitch”

Jag gav upp efter ett par slag I hans rygg och lät min kropp lealöst hänga över hans ena axel. Mitt huvud dunsade lätt emot hans rygg och han hade förmodligen min rumpa vid sitt ansikte, men något sa mig att han inte var så missnöjd.. Han drog upp bagageluckan på sin bil och slängde in min väska i baksätet och släppte ner mig på marken, fortfarande med ett hårt grepp runt min midja.

”Jump in” uppmanade han och öppnade dörren till framsätet. Lydigt tog jag ett stort kliv in i bilen och kröp ihop så gott jag kunde i sätet. Han joggade runt bilen och hoppade smidigt in i förarsätet, han satte in bilnyckeln i bilen och startade igång fordonet med ett svagt läte.

”So.. I´m going to stay at your house..?” frågade jag försiktigt, men till min stora förvåning så fick jag inget svar.

”You know, it would be easier to like you if you didn´t ignore people when they´re trying to be nice” muttrade jag surt och stirrade ut igenom fönsterrutan. Jag sträckte ner handen I fickan på mina mysbyxor och fiskade snabbt upp min iphone för att smsa Liam.

”What are you doing?” Zayn tittade på mina händer i ögonvrån och växlade blicken emellan mig och vägen. Om han bestämde sig för att ignorera mina frågor, så kan jag lika gärna ignorera hans.

”Fucking answer me!” morrade han igenom sammanbitna tänder och slog ena handen i ratten.

”I.. I´m going to text Li..Liam” stammade jag patetiskt och börjde skriva ett sms. Bilen tvärstannade och jag fick hålla hårt i min mobil för att inte tappa kontrollen om den.

”Call him, and put the speaker on” Jag nickade sammanbitet och slog in Liams nummer innan jag klickade på “högtalare” och hörde signalerna gå.

Hi babe” skrattade Liam trött när han svarade och reaktionen hos Zayn var som väntad, han spände alla sina muskler och stirrade surt ner på min mobil.

”Hey Liam, could you do me a favour?” frågade jag snabbt och hoppades innerligt på att han inte skulle fråga allt för mycket.

”Yeah sure, what do you want me to do?”

“Uhm.. I told my mother that I was going to stay at your apartment for a few nights..  So if she wonder where I am, i´m with you. Okay?” Orden rullade ut ifrån min mun som på ett rullande band, och Zayn nickade lätt vid min sida.

”Okay… can I ask why?” Jag skulle precis svara när Zayn hann först.

”None of your buisniess” muttrade han surt och vred igång motorn. Jag knep ihop ögonen när Liam drog efter andan och fortsatte sedan.

”You´re with Zayn?!” Jag mumlade tyst och generat ut ett ”mhm” och fick ta emot en kall blick av Zayn.

”Are you okay? Did he hurt you? Should I call the co..”  Jag avbröt honom snabbt och hoppades på att Zayn inte skulle ha lyssnat på det han sa. ”No Liam, i´m fine.. i think. I´ll see you in a few days.  Bye” mumlade jag snabbt och la på innan Liam hann svara eller oroa sig mer.

”That´s my girl” skrockade Zayn ifrån förarsätet och gav mig en lätt klapp på benet. Jag tittade äcklat upp på honom och vände mig sedan emot fönsterrutan för att försöka få en lugn stund i min egen kropp.

 

”We´re here” sa Zayn efter ett tag och svängde in i något som jag skulle kalla för en gränd. Han parkerade bilen in till kanten av den smutsiga trottoaren och klev ur bilen strax innan mig.

Jag tog emot min väska ifrån zayn och följde tyst efter honom när han började gå längre in i den mörka gränden. Jag stannade tveksamt upp och kikade in i mörkret med en gnutta oro i magen. Jag har aldrig varit ett särskilt stort fan av mörker och läskiga platser. Zayn insåg att jag inte följde efter honom och vände sig om med ett förvånat ansiktsuttryck. Förmodligen för att han trodde att jag skulle springa iväg, men jag stod kvar och vägde lätt på fötterna. Utan att bry mig vidare mycket om att Zayn inspekterade mig tog jag försiktigt ett steg bort ifrån bilen och tittade mig hela tiden runt omkring. Man vet aldrig vad som kan komma krypandes ifrån en soptunna. Jag tog tre små steg till och skrek till när jag råkade snudda vid en tom ölburk. Zayn tittade på mig med höjda ögonbryn och gick sakta fram emot mig med en road glimt i ögonen. Jag stannade upp och tittade nervöst på honom när han la sin breda arm runt min midja och gick med mig längre in i gränden.

”Scared?” flinade han efter ett par meter när jag hela tiden var tvungen att vända mig om så att ingen förföljde mig.

”Well,  i´ve never been a big fan of the dark” flinade jag och kom strax där efter på mig själv med att känna mig trygg med Zayn vid min sida. Jag ruskade snabbt bort tankarna och försökte att inte titta åt sidorna där skuggorna kunde gömma vad som helst vid det här laget.

Mörkret skingrade sig och månens ljus fick det trä-målade huset att lysa vackert i natten.

”Wait, you live here?” frågade jag förvånat när han klev innanför grinden och började gå upp emot dörren.

”Uhm, yeah?” . Det var inte direkt någon plats man förväntade sig att en kille som Zayn skulle spendera sin tid på. Jag hängde väskan över axeln och skyndade mig efter Zayn som redan öppnat dörren. Ett par röster spred sig ut i mörkret och avslöjade att Zayn inte alls levde själv.

Jag sparkade av mig skorna i hallen och följde efter Zayn som svängde in i köket. Fem killar stod runt omkring i köket och hälsade med handslag på Zayn innan de vände blickarna åt mitt håll.  Jag log svagt emot Louis när han skickade iväg ett brett flin och gick fram emot mig. Efter vårt senaste möte så trodde jag att Louis var en rätt schyst kille, men man kan ju som sagt inte döma folk i förväg. Han ställde sig bredvid mig och placerade sin hand vid min svank medan han presenterade mig för de andra killarna. Hans hand gled längre och längre ner för varje sekund innan den fann sin plats vid min rumpa. Jag drog obehagligt in luft igenom lungorna och försökte vara så lugn som möjligt, jag hade ingen vidare stor lust att skapa problem nu. Zayn kom gåendes in i köket igen och hans ögon blixtrade till av ilska när han såg var Louis hand låg, och med det gick han fram och knuffade till Louis i bröstet så att han stapplade ett par steg tillbaka. Louis muttrade något om ´överreaktion´ och gick bort till kylen för att ta sig en till öl.

Jag sträckte osäkert fram handen till den första killen, och sa mitt namn i väntan på att han skulle presentera sig själv.

”I´m Andrew, and this is Chad,Mike and Blake” flinade han och nickade emot killarna som nonchalant nickade emot mig.

”We´re going to bed. I´ll see yah tomorrow guys” mumlade Zayn efter att killarna snackat en stund och de alla nickade emot oss med breda flin. Jag tittade förvånat och oroligt på dom innan jag vände mig om och följde med Zayn längre in i huset. Min väska stod redan placerad på hans golv så det enda jag behövde göra var att ta min pyjamas och leta reda på badrummet.

”Where´s the bathroom?” Zayn tittade upp ifrån sin mobil och slängde sig ner på sängen med en duns.

”You´ll change in here love” flinade han brett och la sig till rätta med händerna bakom huvudet.

”No, seriously where´s the bathroom?” frågade jag ännu en gång fast mer irriterat.

”Next door to the left” Jag nickade åt hans mening och skyndade mig bort till badrummet och hoppade snabbt i min t-shirt, men behöll mina mysbyxor på. Zayn låg nerbäddad under sitt täcke när jag kom tillbaka till rummet och verkade vara djupt inne i sina egna tankar.

”Um,Zayn?” Han vände sig om i sängen och stirrade på mig. Jag skyggade lätt tillbaka av hans mörka blick och harklade mig.

”Where am i gonna sleep?” jag hackade lätt på orden och gav mig själv en mental spark för att jag lät så ängslig.  Han lyfte upp en bit av sitt täcke och klappade lätt på platsen bredvid honom. Mina ögon vidgades samtidigt som min puls ökade. Aldrig i hela mitt liv att jag skulle dela säng med en främling, som dessutom verkar vara sinnessjuk och farlig. Jag skakade frustrerat på huvudet och satte mig ner på mattan nedanför hans säng. Jag kröp ihop till en liten boll och försökte göra mig så liten som möjligt i ena hörnet medan jag slöt ögonen och hoppades på att kunna sova ändå.

 


Woop or loop or poop or... foop? Blir så jäkla glad av alla fina kommentarer :') XoXo



» Jenny

omg Emilia :3 köfipahfnagjo

2013-03-19 // 21:09:16
» alva

jättebra!! meraa

2013-03-19 // 21:19:21

ÄLSKAR DET SÅ JÄVLA BRA! :') x

2013-03-19 // 21:26:10
» Hanna

Du är otroligt bra på att skriva måste jag säga. mer Mer MER!! Love it!

2013-03-19 // 22:14:28
» Anna

AH!! mer! hihi

2013-03-19 // 23:38:49

oh my fucking shit god seriously. I have no worlds. goooosh vad bra!

2013-03-20 // 00:26:16

mer

2013-03-20 // 18:41:30
» Ida

Mmmmmeeeeerrrrr

2013-03-21 // 00:04:42

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback