Fallen Angel - Chapter 8

 

 

 

 

2013-06-07

Jag satte upp mitt våta hår i en bulle och virade handduken tätare kring min kropp. Det var fredag eftermiddag och dags för min och Zayns första dejt. Något jag absolut inte såg fram emot. Jag öppnade dörren till mitt rum och stängde den smidigt efter mig när mina fötter tassade fram på det kalla golvet. Jag höll tag i handduken med ena handen samtidigt som jag öppnade min garderobsdörr med den andra. Mina ögon skannade igenom klädesplaggen innan jag tog tag i ett par svarta stuprörsjeans, en vit tunika och en blå/grön skjorta och la kläderna på sängen. Jag vände mig snabbt om igen och klev i ett par matchande underkläder med svart spets. Sekunden senare ryckte jag åt mig mina slitna mysbyxor och lät handduken slängas på stolen bredvid. Jag tog tag i min iphone och kopplade in de vita hörlurarna i vardera öra. Med ett par snabba tryck emot skärmen så började musik strömma in i mina öron och jag tog hummandes på texten tag i min sminkväska. Jag slog mig ner framför sminkbordet och tog fram mascaran för att fylla ut mina svarta ögonfransar. Klockan tickade vidare och en halvtimma senare stod jag framför min helkroppsspegel och krånglade på mig kläderna. Slutligen drog jag den turkos liknande skjortan över tunikan jag bar och släppte ut håret ifrån bullen. Mitt mörka hår föll i långa vågor över min rygg och jag gav mig själv en sista blick i spegeln innan jag lämnade rummet med mobilen i handen. Mamma satt djupt försjunken i sina egna tankar och smuttade på sitt te när jag klev in i köket.

You look beautiful honey” Hon ställde ner te koppen på köksbordet och reste sig upp för att dra in mig I sin famn.

Even though you look like a hot model, you will always be my little princess” viskade hon I mitt öra och gav mig ett snett leende.

Have fun tonight love” Jag nickade åt hennes mening och gav henne en kindpuss innan jag gick ut till hallen. Zayn skulle vara här om några ynka minuter. Mitt hjärta gjorde något konstigt lycko-skutt innan det sakta sjönk till botten av min mage. Jag tog ner ett par svarta skor ifrån skohyllan. Jag drog lätt på mig skorna och reste mig ifrån min hukade position. Jag tittade mig själv I spegeln och puffade upp håret en aning när jag hörde en lätt knackning på ytterdörren. Mamma stod lutad emot köksdörren och tittade på mig med höjda ögonbryn när jag med en lätt skakig hand tryckte ner handtaget och sköt upp dörren. Jag lät min blick ta in hans skönhet I smyg innan jag vände mig om till mamma.

bye” Jag gick ut på terassen och stängde dörren bakom mig när Zayn placerade sin arm runt om min midja.

You look incredible sexy by the way” väste han odiskret och jag kände mig en aning obekväm vid hans sida.

Thanks, I guess” muttrade jag och fokuserade på att inte ramla med mina höga klackar. Trots längden på klackarna så var jag inte längre än till hakan på Zayn och hans sexiga skäggstubb. Radera det där sista jag sa, hans skäggstubb är inte det minsta sexig.

So, where are we going?” frågade jag för att försöka få bort den spända stämningen I luften, även om det bara var jag som kände av den.

It´s a secret babe” flinade Zayn och ledde mig till sidan av hans svarta bil. Hade det inte varit för Zayn så hade kvällen varit en av de få kvällar man fantiserar om. Personen du är hemligt kär I hämtar upp dig I sin svin dyra bil, och kör dig till en plats där du inte har den blekaste aning om vart den är. Men vid Zayn´s sida så kunde jag helt enkelt inte känna mig trygg. Mamma stod förmodligen I köket just nu och trodde att hennes dotter var överlycklig och ute på dejt med en super kille. Ack så fel hon hade. Zayns hade ett fast grepp kring ratten när han saktade in vid ett trafikljus. Hans mungipar rycktes lätt uppåt när han kände av att jag stirrade på honom. Jag vek en aning generat undan blicken och riktade den utåt där skymningen började lägga sig över Bradford. Gatorna var lagom tomma och ett par enstaka människor vandrade omkring.

Efter att vi hade åkt ett rätt bra tag så saktade Zayn in bilen och svängde in på en infart som ledde till en liten parkering. Zayn vred om bilnyckeln och bilen stängdes av med ett svagt läte. Jag tog tag i handtaget för att öppna dörren men släppte den sekunden senare när jag insåg att dörren av låst. Zayn gav mig ett brett flin och klev ur bilen innan han joggade runt fordonet och öppnade min dörr.

Thank you” Zayn gav mig en kort nick och la armen runt min midja för att leda mig bort emot en liten restaurang.

It may not be the best restaurant in town. But it´s the first one i´ve ever been to” Jag tittade med höjda ögonbryn på Zayn och förvånades över hans seriösa ton.

Oh okay” var allt jag svarade. Jag gick tyst vid hans sida fram till ingången av restaurangen och väntade på att han skulle öppna dörren. Jag gav honom ett lätt leende när han höll upp dörren och bad mig att gå in. Värmen slog emot mig med en pust och en servitris gjorde sin väg fram till oss.

Welcome to reastaurant Stroom. How many?” Han log ett vänligt leende som avslöjade hans vita tänder, men det försvann lika snabbt som han såg Zayn stå bakom mig. Jag vände mig frågandes om och förstod med ens varför hans leende försvann. Zayn´s blick var inte något man lekte med. Jag gav honom en menande knuff i sidan och vred tillbaka blicken till servitrisen.

Yeah, a table for two” muttrade Zayn och la beskyddande en arm över mina axlar. Jag himlade lätt med ögonen och gick efter servitrisen bort till vårt bord. Han lämnade oss ensamma och gick tillbaka till köket.

Son of a bitch” Jag vände ilsket upp blicken emot Zayn och korsade armarna över bröstet.

He didn´t do anything Zayn. He just talked to us. So stop being a dick” fräste jag irriterat.

För första gången på evigheter så svarade inte Zayn. Han lät istället sin blick svepa över menyn han höll upp och ignorerade min replik. Några minuter senare så kom samma servitris tillbaka med ett mer osäkert leende samtidigt som han vek upp sitt anteckningsblock.

Something to drink?”

A beer” Jag gav Zayn en irriterad blick på grund av hans attityd innan jag själv tog ton.

I would like a glass of water, please” Han log emot mig och skrev upp våra beställningar.

And something to eat?”

Jag kikade igenom menyn ännu en gång och bestämde mig för varmrökt lax, kokt potatis och sallad.

Uhm, number three please” bad jag och pekade emot beställningen jag ville ha och lyssnade knappt på vad Zayn skulle ha.

So Keely. I would like to talk with you about last Sunday”

Jag frös till av hans mening och kände hur min puls steg för varje sekund.

Care to tell me why you run away?”

Really? You don´t know why?” fnös jag, fortfarande en aning skrämd, och skrapade på min ena nagel som blivit så mycket mer intressant den senaste minuten.

No I don´t know why. And as I said, care to tell me?”

You came in to my house. Scared the heck out of me and forced me to go with you. Then you expected me to sleep in the same bed as you, but I ended up at the floor. I didn´t want to go with you, I didn´t like the idea of sleeping in the same bed as you, all I wanted to do was to go home. And that´s what I did” Han tittade på mig med höjda ögonbryn drog ena handen längs sin käke. Ett lätt leende lekte över hans läppar samtidigt som han släppte ut ett lätt skratt. Nu var det min tur att höja mina ögonbryn.

You could have said no”

And you would let me?”

Nope” Han uttalade det sista med ett ploppande läte över ´p:et´och flinade mot mig. Jag kunde inte låta bli att släppa ut ett litet skratt, även om min hjärna bad mig att hålla tyst.

 

Middagen gick fort och jag och Zayn lämnade restaurangen med mätta magar. Jag var en aning orolig för Zayn då han hade druckit ett par öl och var lite extra flummig. Han skulle precis öppna dörren åt sig själv för att hoppa in när jag stoppade honom.

Zayn, you´ve been drinking. I´ll drive” Suckade jag tröttsamt och tog tag I hans axel. Han vände sig bryskt om och stirrade på mig, ryckte på axlarna och gick hopplöst över till andra sidan. Jag klev nervöst in I bilen och satte mig tillrätta I det enorma svarta sätet. Zayn hjälpte mig att justera sätet så att jag nådde pedalerna innan han lutade sig tillbaka I sitt säte och tittade på mig.

What? Are you just gonna sit there like a mofo, or help me with this.. thing?”

Thing? Love, this is a car” flinade Zayn roat och sträckte sig över för att stoppa in bilnyckeln.

It´s not that hard. Just try and you´ll be fine” Jag drog in ett andetag I mellan sammanbitna tänder och kikade försiktigt I backspegeln medan jag backade ut ifrån vår parkering.

Breath. Jesus” skrattade Zayn när vi äntligen kommit ut på vägen. Jag gasade på och kände hur ett smått segrande leende spred sig över mina läppar. Zayn hjälpte mig att styra så att vi skulle hitta hem, och när jag äntligen kände igen vägen vi åkte på så släppte en stor klump I mitt bröst. Bokstavligt.

 

Jag stannade bilen och knäppte loss mitt bälte för att gå ur bilen, men Zayn hade andra planer. Han klev ur bilen och kom över till min sida innan jag ens hann kliva ur bilen ordentligt. Jag skulle precis stänga den bakom mig när han tryckte upp mig emot dörren så att den smälldes igen av min rumpa. Ett chockat läte for ur mina läppar när Zayns händer drogs upp längs mina lår.

Zayn, stop it” väste jag nervöst och försökte knuffa bort hans enorma kropp.

Relax” Jag kände paniken välla över mig när hans händer gick upp mot mina höfter och följde min kropp tills de stannade vid min hals. Innan jag hann reagera så var hans läppar hårt pressade emot mina och hans andetag hade blivit tungre. Jag kved ynkligt till när han bet tag I min underläpp och försökte ännu en gång knuffa honom ifrån mig. Han grep tag I min handled och tryckte fast den emot bilrutan samtdigt som han gned sitt kön I ren desperation mot mig.

Zayn. Stop it. Now” fräste jag och försökte blinka bort tårarna som byggdes upp I mina ögon.

Shut up bitch” Mina ögon vidgades till dubbel storlek när hans händer slank in under min vita tunika och drogs längs min blottade mage. Jag ryckte snabbt bort hans händer och tog all min kraft för att knuffa honom I bröstet. En smäll ljöd I närheten och det var först när smärtan kom som jag insåg att han faktiskt hade slagit till mig. Min hand for upp för att skydda det ömma stället över min kind samtidigt som ett par tårar trängde sig ur mina ögon.

Zayn please” bad jag. Hans läppar hade vandrat ner ifrån mina läppar och var upptagna med att lämna sliskiga kyssar längs min käke. När jag insåg att han inte hade några planer på att sluta så brast jag totalt. Jag knöt mina nävar och bankade honom hårt I bröstkorgen så att han förvånat stapplade ett steg bakåt. Sekunden senare så kände jag något hårt träffa benet precis under ögat. Han hade slagit mig. Zayn Malik hade slagit mig.

 


DUDUD DRAMA!
Så allt fint folk, what do yah think ´bout it? ;-) x 
Och snälla, påpeka inte bilden... Jag hade ingen ork eller lust kvar.. 
7 kommentarer till nästa kapitel? :)

 



helt grymt!!!!! mer

2013-03-24 // 21:18:16

Omg.... JAG ÄLSKAR DET! :Dxx

2013-03-24 // 21:29:14

Så grymt bra :D meeeera

2013-03-24 // 21:33:41

Så sjukt bra, vill ha meer!!

2013-03-24 // 21:47:20
» Jenny

Sjuka människa! Mer :DDD<3

2013-03-24 // 22:18:21

MORE BABE!! En fråga, har du läst/läser Dark? xx

2013-03-24 // 23:04:27
» Hanna

Superbra!

2013-03-25 // 07:11:57
» Anna

ASSÅ SERIÖST GRYM!!

2013-03-25 // 08:14:47

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback