This Love Last Forever - Chapter 6

Niall´s point of view

Jag slängde av mig jackan och la ner mobilen i fickan på mina jeans. Harry kom gåendes med ett brett leende och hälsade på mig innan han slog sig ner i soffan bredvid Louis.

”Hey mate, slept well?” flinade han och rätade till sina lockar.

"Like a pig” skrattade jag och slog mig ner bredvid Zayn som satt djupt insjunken i sin mobil. Det var en kvart kvar innan vi egentligen skulle träffas så jag tog upp min mobil och gick in på twitter. Min nyfikenhet gick inte att hålla i styr när jag skrev in Melanies twitter namn och log när jag såg hennes profil. Hon var så vacker på ett alldeles unikt sätt, det var något med hennes leende som fick mig att bli helt tokig.

”Who´s that?” Jag klickade snabbt bort ifrån twitter och tittade upp på Zayn. ”uhm what are you talking about?” sa jag snabbt och kände min puls öka när Louis och Harry vände deras uppmärksamhet mot oss.

”you suck Niall, give me your phone” skrattade Zayn och tog mobilen ur handen på mig. Han gick smidigt in på twitter och tittade igenom Melanies profil. ”Who is she?” han återupprepade sin fråga och låste fast sin blick i min. ”A girl” svarade jag och försökte att släppa ämnet, men efter tre år med de här killarna visste jag innerst inne att jag inte skulle komma undan. ”Why were you looking at her profile?” Hans frågestund fortsatte och jag blev nervösare för varje sekund.

”Wait aren´t that the girl you bumbed in to?” utbrast han plötsligt och klickade på hennes profilbild. Han vred skärmen så att Harry och Louis kunde se bilden. ”That´s her” konstaterade Harry och började sedan flina. ”So that´s the reason to why you left my flat so early yesterday? I guess you were going to talk to her?” Jag harklade mig lätt och vände mig mot Harry.

”Actually, i went to her flat and stayed there for about.. yeah a lot of hours” svarade jag självsäkert och drog mina handflator längs mina jeans, i ett försök till att få bort svettet.

”Oh really? Did you get some? Her boobs, they were huge right? I mean you could see that they were huge through her shi..” ”Harry shut the fuck up!” utbrast jag och reste mig ifrån soffan. Det blev helt tyst i rummet innan Harry bröt ut i ett högt och gällt skratt. Zayn och Louis stämde snabbt in och låg dubbelvikta över min reaktion. ”I´m kidding with you Niall” flämtade Harry som numera var illröd i ansiktet och skrattade ännu mer. ”Yeah and you were so funny” muttrade jag och log smått innan jag tog upp min mobil igen. Fem minuter hade passerat och killarna skrattade fortfarande.

”Oh come on guys it wasn´t even that funny” sa jag och suckade överdrivet. Louis torkade sig runt ögonen och försökte att dämpa sitt enorma leendet. ”sorry man” skrattade Harry en aning lugnare och höll sig för magen. ”Yeah yeah what ever”.

Oh my god what happened in here?” Vi vände blickarna till dörren där Liam stod med en chockad blick. Zayn förklarade vad som nyss hänt och ett lätt leende kröp upp på hans läppar. Innan det förvandlades till ett djävulskt flin. ”So you´ve find yourself a girl, ey?” frågade han och la armen om mina axlar.

”I don´t know. I´ve only known her for like not even two days. But i like her, i really do” ”Aw a love story” suckade Louis och la romantiskt ihop händerna över hjärtar. Harry reagerade genast och pekade hotande med fingret mot Louis. ”That reminds us all of Taylor so don´t you dare say that again big boy” sa han lågt och hotfullt innan han började flina.

”Oops sorry, didn´t mean to hurt your feelings..” skrattade Louis retsamt och reste sig ifrån soffan. ”Taylor and Harry´s sitting in a three..” Han gav Harry en retfull blink med ögat och rusade sedan ut ur rummet. Harry var hack i häl på honom och försökte få tag i den något kortare pojken som skrek ut kärlekstexter om Harry och Taylor. Jag skrattade åt deras barnslighet och sneglade upp på klockan. I samma sekund öppnades dörren in till studion och John välkomnade oss in.

~

Jag hoppade in i den svarta range rovern som stod parkerad utanför studion och tog som vanligt min plats längst in. Louis,Liam, och Zayn fyllde snabbt på medan Harry gick runt för att sätta sig där fram. Regnet öste ner när vi körde bort ifrån studion och upp längs den vanliga gatan. Min blick åkte med trottoaren men stannade upp när en välbekant figur skyndade sig fram en bit framför bilen. Jag stirrade på personen medan vi åkte förbi och skrek sedan till. ”What?” frågade vår chaufför, Joe, och saktade in.

”Pull over”. ”Wha..” ”For gods sake just pull over!” utbrast jag och tryckte näsan mot rutan. Melanies gröna ögon spärrades upp när hon fick syn på bilen och hon ökade tydligt på stegen. Jag knuffade upp dörren och försökte så gott som möjligt överrösta regnet. ”Melanie!” ropade jag och kisade med ögonen. Melanie, som numera var en suddig skugga stannade och vände sig om. Hon kom närmare bilen med händerna över huvudet, som om det skulle skydda henne ifrån regnet.

”Get in the car!” ropade jag och försökte att överrösta regnet. ”But i´m soaked!” ropade hon tillbaka och gjorde en gest med blicken över sin kropp. Hennes kläder låg klistrade mot hennes kropp och tröjan var i stort sätt genomskinlig. Hennes vita jeans blev ljusare och man kunde tydligt se hennes chockrosa trosor, ett par chockrosa trosor som jag vill slita loss med tände.. ”Niall!” Louis knuffade mig frustrerat i sidan och jag vaknade till. En djup, röd rodnad spred sig över mina kinder när jag insåg att min blick hade varit fast vid hennes mer privata del. ”Just get in” muttrade jag och hoppade närmare Louis. Melanie ryckte lätt på axlarna och hoppade in i bilen. Hon la sin dyngsura väska på golvet och stängde bildörren. Harry vände sig om i framsätet och log på sitt speciella sätt.

”how come you´re always soaked in Niall´s company love?” Melanie stelnade till vid min sida och skrattade nervöst. Man måste vara van vid Harry´s snuskiga sida för att inte bli chockad varje gång han öppnar sin mun. ”Uh..no..i mean.. like.. um” Hon rodnade djupare och djupare efter varje sekund och Harry njöt av synen framför sig. ”Just ignore him” suckade jag och vred mig halvt om halvt om mot Melanie. ”okay” skrattade hon nervöst och lade en slinga av sitt hår bakom örat.

”would you like to stay at my place for a while? You can do your homework there if you want to” sa jag och tittade in i hennes gröna ögon. ”Uhm sure” sa hon och tog upp sin telefon, förmodligen en aning obekväm med att alla fem stirrade på henne. Bilresan till min lägenhet blev tack och lov inte stel, killarna var experter på att hålla samtalen igång. Melanie satt lutad mot bilrutan under resan till våran lägenhet och tittade förvånat upp när vi stannade. ”Thanks joe, i´ll see you tomorrow” sa jag när vi klättrade ur bilen och gav honom en lätt klapp på axeln.

”No worries man, yeah see yah” mumlade han och nickade lätt. Melanie klev ur bilen sist och sträckte på sin blöta kropp. Regnet hade tagit en paus men molnen låg fortfarande och tryckte över oss. ”oh man, you should take her with you inside” sa Zayn plötsligt och ställde sig bakom Melanie. Jag snurrade förvirrat runt och möttes av en syn jag inte tyckte om. Ett smått antal killar kom gåendes och pekade uppmanande på Melanies blöta kropp. Melanie upptäckte själv killarna och tittade äcklat bort ifrån dom.

”Come on love” sa jag bestämt och gav killarna en sista blick innan vi klev in i lägenheten. Fansen förväntade sig att vi skulle besöka våra familjer, och tack vare att vi faktiskt var i London så blev det inget kaos när fansen såg oss.

Melanie´s point of view

Jag svalde gång på gång och försökte att ignorera de brinnande blickarna över min kropp. Jag och Niall gick först upp i trappan medan killarna gick strax bakom oss. Niall verkade lägga märke till mitt obehagliga humör och såg sedan killarnas blickar. ”Oh come on guys” utbrast han och suckade. Liam skrattade ursäktande och gick i vägen för killarnas brännande blickar. Precis innan vi skulle gå in igenom Niall´s dörr stannade Louis till utanför.

”Sorry ´bout that , we´re guys after all” han blinkade med ena ögat och log. ”Have a good night, and try not to be too loud” Innan han han backa undan smällde Niall igen dörren och drog en hand igenom sitt hår. ”Sorry about that, they´re a bit.. weird” Jag skrattade lätt och tog av mig skorna.

”I know Niall, i´m a fan. Remember?” flinade jag och ställde ner väskan på marken. ”Do you want to borrow some clothes?” frågade Niall och gick bort mot vad jag antog var hans rum. Min blick flackade runt i lägenheten och jag trodde knappt mig själv när jag insåg att jag faktiskt var hemma i Niall Horan´s lägenhet.

 

 


Sugit kapitel, i knnooow, men jag var tvungen att dela på kapitel sex och sju någonstans, och det blev bäst här. Soo... sorry :(

17 kommentarer till nästa!! xx



» Fanny

Meeeraaa

2013-07-26 // 19:18:26
» Lucy

17? Kom igen alla läsare!!!!! =/
Vissa vill ju Harry hela fanficen direkt...! ;)
Det var väl inte sugit? :)
xxx

2013-07-26 // 19:23:05

jag tyckte att det var bra!!

2013-07-26 // 19:35:30
» Nelly

superbra! :D

2013-07-26 // 21:05:08
» L

Braaa! Längtar till nästa!

2013-07-26 // 21:28:33

jättebra :DDDD

2013-07-26 // 21:35:49
» Fia

Kom igeeeen dåå

2013-07-26 // 21:35:54
» lisa

Oh maj gadd meeer :)

2013-07-26 // 22:46:00
» alva

jättebra! :D meera! :)
har en liten fråga oxå, jag som vann en tävling om att vara melanies kusin, bor jag i england nånstans eller bor jag i svergie? haha du kanske inte har tänkt på det men ville bara veta ;) haha :)

Svar: Tack! Du bor i Sverige, men jag planerar på att lassa över dig till England inom kort. Behöver bara rätt tillfälle först ;)
Emilia Andersson

2013-07-27 // 00:35:40

superbra!

2013-07-27 // 00:43:42

Mer!

2013-07-27 // 01:29:03
» Helin

Så jävla bra längtar tills nästa!!!!!❤❤❤❤❤❤❤❤

2013-07-27 // 01:33:40

Superduperbra! Jag älskar den!

2013-07-27 // 09:15:50

SUPERBRAA

2013-07-27 // 09:47:27
» Emma!

Du vet redan vad jag tycker, hoppas jag....

Behöver jag ens skriva "mer, bäst, älskar det!"?

Mer! Bäst, älskar det!!!
Ska skrika jordnötssmör mot himmelen idag, ropar du tillbaka om du hör mig? ;)

2013-07-27 // 10:51:14

jätte braaa

2013-07-27 // 14:08:23
» E

Super bra längtar till nästa

2013-07-27 // 14:08:56

MER

2013-07-28 // 16:32:37

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback