This Love Last Forever - Chapter 4

 

uhm hello?”

Jag rycktes tillbaka ur min trans och stirrade på killarna framför mig. Jag insåg hur dumt det måste ha sett ut och skakade på huvudet.

”I didn´t mean to snap at you..” sa jag försiktigt och mötte den blonda irländarens blick. Pojken som fått mitt hjärta att slå extra volter, pojken som fått mig att gråta av alla sorters anledningar, pojken som just kört in i mig med en skateboard. Han nickade och såg forskande på mig. ”Do i have something on my face?” frågade jag nervöst och placerade en lös slinga hår bakom örat. ”No, no sorry” skrockade han ljuvligt. Louis viskade något i Liam´s öra och de båda började fnissa helt hysteriskt. Allting kändes så overkligt, de var inte längre på min dator, de stod faktiskt framför mig. ”Uhm love, you should probably go home and change” sa Harry plötsligt och klev fram från platsen bakom Zayn. Hans långa,smala,sexiga kropp var ännu längre än vad jag föreställt mig och jag krympte när killarna kom närmare. Jag var inte särskilt lång om man tänker på min 1.66 centimeter korta kropp. Jag tittade oförstående upp och mötte hans blick. Hans blick svepte fram över min kropp och jag tittade nyfiket ner, något jag inte skulle ha gjort. Min tröja hade blivit totalt genomskinlig tack vare kaffet.

”Oh uh... It was nice meeting you guys” sa jag snabbt. Jag drog armarna runt min kropp och skyndade mig vidare upp för asfaltsbacken. Killarnas skratt hördes bakom mig när jag skrev in koden till min lägenhet, knuffade upp dörren med höften och rusade upp till min lägenhet. Mina kinder var fortfarande blossande röda när jag tog av mig tröjan så fort jag var inne i hallen och gick vidare in till badrummet. Jag slängde den kaffedränkta tröjan i smutsen tillsammans med resten av kläderna och klev in i duschen. Jag tvättade av min kaffeluktande kropp och gjorde sedan mina vanliga badrumssysslor, för att kunna inse att min mens var två dagar för tidig. Ett högt stön av avsmak for ur min mun när jag var tvungen att spendera ytterligare tio minuter inne i badrummet. Jag trippade in i mitt sovrum och började leta efter mina svarta favorit tights, mina höga knästrumpor och min på tok förstora musse pigg tröja. Jag greppade tag i klädesplaggen och drog upp det svarta tyget längs mina ben. Min hud knottrade sig när min turkosa favorit tröja föll ner över min kropp. När jag var fullt på klädd tittade jag mig snabbt i spegeln och letade upp min hår donut för att kunna fixa upp mitt hår i en hög och slarvig bulle. Jag vred mig om framför spegeln och satte fast det hår som inte fastnat med en hårnål. Mina ben tog mig ut till köket där jag satte på en kopp te. Te kokaren gav ifrån sig ett mysigt mullrande ljud medan jag tog fram min favorit te kopp. Jag hällde upp det kokande vattnet i min kopp och lät mint maken ifrån te påsen sprida sig runt mig. Jag tog med mig min te kopp ut till vardagsrummet och kröp upp i ena hörnet av soffan. En fruktansvärd kramp spred sig i min mage och jag skyndade mig med att ställa tillbaka koppen på bordet. Mina armar virade sig runt min ömma mage medan jag la mig på rygg och morrade frustrerat till. Det fanns inget värre än mens värk, och självklart skulle jag få den under min första vecka i London.

 

Jag måste ha slumrat till för jag rycktes upp ur soffan på grund av porttelefonen. Min blick fastnade på klockan och visade att den redan hunnit bli kvart i åtta, jag hade alltså sovit i nästan fyra timmar. Jag fnös irriterat till och reste mig motvilligt ur soffan, gick ut till hallen och lyfte på den svarta luren. ”Yes?” fräste jag kallt men ångrade mig sekunden senare. ”Uhm.. this may sound weird cause i don´t know your name. But is this uhm, miss brown?” Orden slog emot mig som en smäll och rösten gjorde mig knäsvag. ”Uh yes that´s me, how can i help you?” okej spela cool Melanie, ta ett djupt andetag och fokuserea. ”This is Niall, i kinda bumped in to you a few hours ago.. Can you i come in?” Hans irländska röst lät som en vacker melodi men jag drogs tillbaka till verkligheten när han harklade till. ”Oh i remember you, my leg does too.. ” skrattade jag men insåg sedan att han stod utanför och väntade. ”Oh and yes, i´ll let you in” Jag klickade på knappen bredvid telefonen och hörde hur porten låstes upp på andra sidan luren. ”great see yah in a minute then. What floor do you live in?” Hans röst lät lite annorlunda, som om han vore nervös.

”Just take the stairs to the second floor and you´ll see my name on my door” förklarade jag och la sedan på luren. Var det här verkligen sant? Jag kom och tänka på hur jag såg ut och tänkte i ren panik fly till mitt sovrum när det ringde på dörren. Jag skakade bort tankarna ur huvudet och samlade mig för att för tredje gången möta killen som räddat mitt liv. Jag tog tag i dörrhandtaget och tryckte upp dörren för att mötas av ett bländade leende och ett par fantastiskt blåa ögon.

”Uhm Hi” sa jag nervöst och placerade en av slingorna som hängde ner ifrån min bulle bakom mitt öra. ”Excuse my look but i´m tired and i thought i were going to spend the night alone” förklarade jag och bet försiktigt tag i min läpp. ”I think you look kinda cute, so don´t worry” flinade han och blinkade med ena ögat. Jag rodnade och vände mig om för att hämta min te kopp ifrån vardagsrummet. ”Uhm, do you want some?” frågade jag och nickade menande mot mitt te som nu hade kallnat. ”Yes please” Hans blick flög runt inne i köket medan jag gjorde i ordning en kopp med te åt honom och en ny åt mig själv. ”come on, i don´t wanna sit in the kitchen” skrattade jag när han ställde ner sin kopp på det lilla köksbordet. Jag gick i förväg runt väggen och slog mig ner på samma plats i soffan som jag suttit på förut.

”So.. what brings you here, Niall?” frågade jag nyfiket och tittade på honom när han slog sig ner. Han satte sig med ryggen mot ryggstödet mitt i mot mig, så att vi satt mot varandra. Jag hade mina ben i kors medan han sträckte ut sina enormt långa ben, som för den delen nästan nuddade mig.

”I wanted to see that you were fine, i couldn´t stop thinking about you, you know” Hans irländska accent fyllde mina öron och jag rodnade smått åt hans mening. ”Well that´s nice of you, my legs hurts a little but otherwise it´s fine” Han nickade och drack lite av sitt te. ”Tell me about you, like, your name?” han skrockade åt det sista och blinkade ännu en gång med ögat. ”Oh shit sorry i forgot to tell you that, i´m Melanie” sa jag ursäktande och log mot honom. ”No worries, i like your name by the way. Beautiful name for a beautiful girl” Om jag trodde att mitt ansikte inte kunde bli rödare förut så var det här definitivt rekord. Jag såg i princip ut som en tomat, en övermogen tomat, en sån där som exploderar om du petar på den. Precis som min mage kommer att explodera om min mens värk kommer och jag tror inte att Niall skulle uppskatta de.. ”Melanie?” Jag tittade chockat upp ifrån mitt knä och stönade oförberett till när ännu en våg av kramper slog till mig. ”Are you okay?” frågade Niall oroligt och ställde sin kopp te på bordet, precis det jag gjort sekunden tidigare. Jag ville fräsa åt honom, be honom att hålla käften och att lämna min lägenhet, trots att jag det var det sista jag ville. I stället tog jag ett djupt andetag och log falskt.

”I´m fine”

”Don´t believe you” konstaterade han snabbt och vred på sitt huvud. Hans ögon stirrade forskande in i mina som om han sökte efter ett svar innan han drog en hand igenom sitt ljusa hår.

”Just mother nature who fucks with me” Jag kunde inte sitta och stöna helt oförberett utan att han fick veta anledningen, han skulle tro att jag var mentalt galen och kåt i allt jag tänkte på annars. Gud vet vad som skulle åka omkring i hans tankar.

”Oh i see, it must hurt like hell. I know Eleanor, my friend Louis girlfriend, use to say a lot of horrible things when she´s on her week of the month and stuff” skrockade han och drog sin munkjacka närmare kring sig. ”Okay well i feel her, it sucks” suckade jag och flinade lätt. ”Do you want anything?” frågade han sedan mer seriöst och jag skakade på huvudet. ”Nope i´m fine”.

”okay, but tell me Melanie, why did you move from sweden, it´s a nice land and stuff” Jag ryckte lätt på axlarna. ”I´ve always wanted to live in london, so when i had the chance i took it” Han nickade förstående och förde sin kopp te till läpparna.

När te kopparna stod tomma på bordet och klockan slagit strax över tio bestämde sig Niall för att gå hem, och jag behövde sova.

”Can i have your number? And do you have twitter?” frågade han snabbt när han fått på sig sina skor. ”Sure give me your phone” mumlade jag och tog emot hans mobil. Jag skrev in mitt nummer och gav sedan tillbaka till mobilen till Niall. Han skrev in mitt namn och tittade upp på mig. ”And what about twitter?”

”i don´t have twitter” svarade jag snabbt, för snabbt.

”I don´t believe you, what´s your twitter name?” Jag suckade och bestämde mig för att låta honom veta sanningen, så länge jag höll mitt tumblr konto utanför för honom.

”Uhm don´t judge me okay? UpOnNarry´s my twitter name” sa jag generat och såg hur hans ögonbryn höjdes. ”Wait so you´re a directioner?” frågade han chockat men hans mungipor sakta drogs sig uppåt.

”I thought that was obvious this morning” log jag och ryckte lätt på axlarna. Han skrev in mitt twitternamn och följde mig. Trots att han stod framför mig satte jag andan I halsen när jag såg “Niall Horan is now following you” komma upp på min skärm.

“So you ship me and my bandmate Harry?” skrockade han och jag ville just I denna sekund sjunka igenom marken.

“Maybe, but no need to discuss that now. Bye” skrattade jag och knuffade honom mot dörren. ”i´ll see you soon i hope, but can i at least have a hug before i go?” frågade han tveksamt och sträckte ut armarna. ”I look forward to it, and of course” log jag och kände fjärilarna bli helt vilda i magen. Jag klev in i hans famn och njöt av varenda sekund när hans armar lirkade sig runt min midja. Wow, ryktena om hans berömda kramar var verkligen sanna. Jag lutade mitt huvud mot hans axel och kände mig lite besviken när kramen tog slut alldeles för fort.

”Bye Melanie”

”Bye Niall”

 


Aw vad gulligt! LÄGG MÄRKE TILL MIN AWESOMEA MUSSE PIGG TSHIRT PÅ BILDEN!

Vad tycker ni än så länge? Verkar det kunna leda till något bra? Har funderat lite, kan inte bestämma mig om "Miall" eller "Nelanie" är det bästa ship-namnet, vad tycker ni? (Jag hade feber och världens kraftigaste mensvärk igår, anledningen till att jag inte kunde uppdatera! :/) 15 kommentarer till kapitel 5! (Tänk på att destu mer kommentarer jag får, desto roligare blir det för mig att skriva, desto fortare får ni nya kapitel)  

Love you! x



Jätte bra!! Har längtat!

2013-07-21 // 02:54:22
» L

Asbra!!! Längtar till nästa! 😃

2013-07-21 // 09:31:39

Åååååååh så bra!!

2013-07-21 // 10:57:57
» Julia

NELANIE! Jättebra! xx

2013-07-21 // 12:35:19

Gahh så bra!! Mera:)

2013-07-21 // 14:04:16
» Cassy

Nelanie helt klart! :)
Dumma människor kommentera nu så vi får nästa!
Jättebra kapitel, jag har haft turen att inte få mensvärk... Stackars dig, min kompis är inte heller så rolig... <3

2013-07-21 // 14:22:19

Nelanie helt helt klart!!! Sjukt bra kapitel verkar som alla jag känner har mens värk idag i går!!:( jag har idag:/ Vill ha mer!!!! :D

2013-07-21 // 14:56:24

GRYYYMT SKRIVET!

2013-07-21 // 15:50:25
» Emma!

Wooah.
Älskar det!!!!

Är inte heller så rolig med mensvärk.... 😒
Iaf, älskar det! Komigennusåkommenterarvi!
Älskar redan den här novellen! ❤❤

Svar: Tack! Nej mensvärk suger rumpa >.< <3 <3
Emilia Andersson

2013-07-21 // 19:43:40

Sjukt bra LÄNGTAR tills nästa!!!! Kommer få min mens snart så LÅNGTAR att läsa dina kapitlar!!😘❤😘❤❤❤❤

2013-07-21 // 20:34:12

verkligen bra!! :D

2013-07-21 // 21:10:50
» Lucy

BRAAA!
Och nu delar alla mensvärks historier, trevligt ='D
Är som 'Cassy', har aldrig haft mensvärk! Det verkar vara en väääldigt bra sak...!
Och nu är det inte så många kommentarer kvar tills nästa, please små directioners, help?
Nelanie tycker jag! <3 =)
Lucy xx

2013-07-21 // 22:59:25
» Lucy

BRAAA!
Och nu delar alla mensvärks historier, trevligt ='D
Är som 'Cassy', har aldrig haft mensvärk! Det verkar vara en väääldigt bra sak...!
Och nu är det inte så många kommentarer kvar tills nästa, please små directioners, help?
Nelanie tycker jag! <3 =)
Lucy xx

Och min dator är helknäpp så ofta kommer mina kommentarer upp dubbelt, eller fler, förlåt i förväg för det!

2013-07-21 // 23:02:03
» alva

åh så himla bra! :D meeera!!
Nelanie tycker jag :))

2013-07-22 // 00:37:39
» alva

åh så himla bra! :D meeera!!
Nelanie tycker jag :))

2013-07-22 // 00:37:39
» Hanna

Sjukt bra! mer :)

2013-07-22 // 13:02:31

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback