Fallen Angel - Epilog

 
 

Författarens perspektiv 

Ångesten vällde upp inom Zayn och det dröjde inte länge innan han skulle explodera. Kvinnan som tidigare kastat sig i hans famn var ingen mindre än Lindsay. Kvinnan som låtit hans liv stupa neråt, kvinnan som varit tillgången till knarket. Zayn blev minst sagt chockad när han såg vem som stod på trappen samma morgon. Louis och Andrew ogillade Lindsay mer än någon annan och var inte allt för glada över att hon var inne i deras hus. Louis hade varnat Zayn, om han ändå hade lyssnat..

Blicken som Keely hade gett honom brände sönder hans kropp, besvikelsen som skrek om hennes rörelser och tårarna som rann. Allt var bara en mardröm, det var var Zayn hade intalat sig den senaste halvtimmen. Kyssen som uppstod mellan Lindsay och Zayn var allt annat än perfekt. Zayn var på väg att knuffa bort henne när dörren flugit upp och blottat Keely.

So what are you gonna do about it?!” fräste Louis irriterat och väckte Zayn ur sina återblickar på förmiddagen. ”You can´t just sit here, go after her for fucks sake!” fortsatte han ursinnigt och klev upp på altanen. Zayn tog sig samman och bestämde sig för att göra det, han skulle åka efter Keely och be om ursäkt. Han skyndade sig in i huset och satte på sig skorna för att kunna rusa ner till bilen. Andrew nickade stelt mot honom när han smällde igen bil dörren och gasade ut från parkeringen. Han brydde sig inte om hastighets gränser, om det var någon gång han körde som en galning så var det nu. Känslan som fanns inom honom var något han aldrig känt förut, det bubblade och sprakade. Som om han hade en vulkan inom sig som var på väg att få ett utbrott. Han tryckte ner pedalen ännu djupare och svängde hastigt in på vägen till Keely´s hus. Han stannade en liten bit bort och hoppade kvickt ur bilen. Hans blick var fastklistrad på huset medan han joggade tvärs över gatan och upp på deras trädgård. Han lät sin hand falla mot dörren tre gånger och lugnande sig en aning när han hörde steg ifrån andra sidan. I hopp om att det skulle vara Keely som öppnade dörren gjorde han sig beredd på att dra ut henne, men fick stanna upp sina rörelser när Keely´s mamma tittade ut. Hennes blick var inte nöjd, nästan äcklad när hon insåg vem det var som stod framför henne.

”Uhm can i talk to Keely?” frågade han nervöst och drog handflatorna längs sina jeans. ”She´s not here Zayn, didn´t she tell you? She´s probably at the trainstation right now” sa hon förvånat, förmodligen eftersom att Zayn inte visste om det.

”Oh.. Right she told me that yesterday..” ljög han och backade lätt ner för altanen. ”Well, bye” sa han snabbt och vände sig om för att raskt gå tillbaka till bilen. Han puls satt uppe i öronen på grund av allt flängande när han kastade sig in i bilen och tryckte ner gasen. Hastighetsmätaren slog runt när han körde upp på motorvägen för att ta sig till tågstationen. Vart skulle hon? Varför var hon på tågstationen? Liknande tankar kretsade runt i Zayns huvud medan han försökte få fram något bra att säga så att hon stannade. En lättnad sjönk in över honom när han parkerade bilen och rusade bort mot alla tåg som stod uppradade, redo för att avgå. Hennes mörkbruna hår flög vilt i vinden och avslöjade tydligt vart hans Keely stod. Hans Keely, och det är så det ska förbli. Han började springa och brydde sig inte om vad människorna runt omkring sig tyckte.

”Keely!” skrek han för att överrösta allt ljud och vinkade hej vilt för att få hennes uppmärksamhet. Hon vände sig tveksamt om och ännu en sten placerades i Zayn´s bröst när han såg hennes tårade ögon. ”Zayn, what are you doing here?” frågade hon tyst och var på väg att brista ut i ännu mer tårar. Hans svarta hår stod på sniskan, det var knappt stylat och han såg ut att vara helt förstörd. ”Keely, i´m so sorry. Lindsay kissed me and i.. i didn´t mean for this to happen.. please..” bad han och kände hur hans egna ögon började tåras.

”It doesn´t matter Zayn” skrattade Keely utan någon humor i rösten. Hon snyftade till lätt och drog ena handen under ögat. ”I´m just another girl in your eyes Zayn, both you and me know that. And the fact that i gave myself to you..” Hon avbröt sig själv med ännu ett ljud. En blandning av en snyftning och ett skratt.

“It´s over Zayn, let´s face it. We weren´t meant to be” Hon ryckte lätt på axlarna och lät fler tårar rinna ner för hennes kinder. Vid det här laget rann tårarna ifrån Zayn´s ögon hej villt. Han ville inte höra dom orden. Vad som helst men inte dom orden. Dom orden som betydde så enormt mycket, men som var så enkla att säga. “No, no it´s not over” sa han bestämt och torkade sina fuktiga kinder. Keely nickade lätt och började backa ifrån Zayn mot tåget hon skulle på. “Keely stop” sa han försiktigt och sträckte ut armen för att ta tag i hennes axel, men det var meningslöst. ”Bye Zayn” sa hon tyst och skyndade sig upp på tåget och vidare in bland alla säten. Zayn stod stum kvar och stirrade efter sin kärlek när hon sakta gled mellan fingrarna på honom. Ett högt tjut ljöd ifrån tåget och väckte Zayn ifrån sin trans. Hans kropp skakade, han var förvirrad,sårad..besviken. Han samlade sig och drog händerna under sina ögon för att dölja alla bevis på att tårarna nyss runnit där. ”You´re her entire world kid” Zayn vände sig förvånat om och tittade på den gamla mannen som stod lutad mot väggen med en kepp tryggd placerad vid sin sida. “How?” frågade han sårat och snyftade lätt. Japp, Zayn Malik snyftade.

“My wife used to look at me like that once.. Don´t let her go. She loves you and that kind of love is not something you just forget” sa han och vred sedan blicken upp mot himlen och log. “Thank you sir, thank you” sa Zayn snabbt och rusade sedan bort mot sin bil. Han vred om nyckeln, trampade ner på gaspedalen och skyndade sig ut på vägen igen. Tystnaden låg som ett spänt täcke i bilen och det ända som hördes var motorn som brummade högljutt. Han saktade in när rätt avfart kom och svängde snabbt in på den främmande tågstationen. Hans blick for överallt och växlade mellan alla människor som klev av tåget i jakt på sin flickvän. När han såg hennes mörka hår, hennes tårade ögon och hennes matta ansiktsuttryck rusade adrenalinet inom honom. Han trängde sig fram mellan människor och hade hela tiden blicken fäst på sin älskade. ”Keely!” skrek han högt när han såg att hon började gå och kastade sig fram till henne.

”I love you Keely, You can´t leave, i need you in my life even though i´m an ass sometimes, i love you” han rabblade fram ord och stakade sig då och då när han inte fick någon luft. Keely stod fastfrusen i hans armar och stirrade upp på den vackra varelsen framför sig.

”I.. i love you too Zayn” mumlade hon lättat och lät tårarna svämma över i hennes ögon. Zayn´s mun bredde ut sig i ett brett leende och hans blick blev genast suddig av tårar när han drog in Keely i sin famn. Där stod de, hur länge vet ingen. Zayn armar var tryggt placerade runt sin flickväns midja, hennes händer hade ett hårt grepp om hans tröja, hans haka vilade uppe på hennes huvud och tårarna rann tyst ifrån bådas ögon. Det enda som spelade roll var att de var tillsammans, att hon stod i hans famn. Det var så det skulle förbli, för all framtid. Zayn Malik och Keely Ceverlyn.


Oh... Nu är det slut.. *tears stream down my face* 

Jag känner mig helt tom... 



» Helin

AS BRA GRÅÅÅÅTEEER!kan inte fatta att det är slut!

2013-07-02 // 19:19:51

Kan.... Inte..... Får... Inte.... GRÅTA OMG JAG GRÅTER... Nästan.... Bye! MEN DET VAR SÅ JÄVLA BRA ATT JAG BARA VILL KASTA MIG ÖVER ETT STUP OCH SEDAN ALDRIG VISAS PÅ DENNA JORD BC IT WAS SO FUCKING GRYMT, MINA ORD SKULLE ALDRIG TA SLUT och nu ska jag sluta skriva med caps. I'm done, bye! xx

2013-07-02 // 19:45:26
» Lucy

Och nu är den bara... slut. Bara så där? Känns som jag upptäckte novellen igår och nu är den slut. Fast vilket jävligt bra slut du fick till och dessutom vet jag ju att nästa novell kommer snart och den kommer bli så awesome den kan bli! =) Tack för tiden med Fallen Angel. Tack för all the *moments*. Joinar gråt-klubben, *If we could only have this Life for one more day*
Lucy xx <3

2013-07-02 // 21:22:40
» Lucy

Tack tack tack tack tack tack tack för novellen <3

2013-07-02 // 21:23:09
» Lucy

Ville bara få ut lite känslor där uppe men här kommer det jag egentligen vill skriva:
Slut...? Va? Känns som igår jag upptäckte novellen ju... Sjukt. Men jag vet att nästa kommer snart och den kommer bli awesome för det är du som ska skriva den. =D <3
Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this life for one more day, if we could only turn back time.*
Bra epilog. NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA! =D <3 <3 <3
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:29:31
» Lucy

Ville bara få ut lite känslor där uppe, här är det jag egentligen vill skriva:
Slut...? Va? Känns som igår jag upptäckte novellen ju... Sjukt. Men jag vet att nästa kommer snart och den kommer bli awesome för det är du som ska skriva den. =D <3
Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:31:02
» Lucy

Ville bara få ut lite känslor där uppe, här är det jag egentligen vill skriva:
Slut...? Va? Känns som igår jag upptäckte novellen ju... Sjukt. Men jag vet att nästa kommer snart och den kommer bli awesome för det är du som ska skriva den. =D <3
Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:31:14
» Lucy

Ville bara få ut lite känslor där uppe, här är det jag egentligen vill skriva:
Slut...? Va? Känns som igår jag upptäckte novellen ju... Sjukt. Men jag vet att nästa kommer snart och den kommer bli awesome för det är du som ska skriva den. =D <3
Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:31:20
» Lucy

Ville bara få ut lite känslor där uppe, här är det jag egentligen vill skriva:
Slut...? Va? Känns som igår jag upptäckte novellen ju... Sjukt. Men jag vet att nästa kommer snart och den kommer bli awesome för det är du som ska skriva den. =D <3
Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:31:49
» Lucy

Ville bara få ut lite känslor där uppe, här är det jag egentligen vill skriva:
Slut...? Va? Känns som igår jag upptäckte novellen ju... Sjukt. Men jag vet att nästa kommer snart och den kommer bli awesome för det är du som ska skriva den. =D <3
Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:32:31
» Lucy

Den här dumma sidan vill inte ta en lång kommentar så här kommer den i delar...

2013-07-02 // 21:33:01
» Lucy

Ville bara få ut lite känslor där uppe, här är det jag egentligen vill skriva:
Slut...? Va? Känns som igår jag upptäckte novellen ju... Sjukt. Men jag vet att nästa kommer snart och den kommer bli awesome för det är du som ska skriva den. =D <3

2013-07-02 // 21:33:17
» Lucy

Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:33:35
» Lucy


Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*

2013-07-02 // 21:33:56
» Lucy

Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.

2013-07-02 // 21:34:34
» Lucy

Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:35:16
» Lucy

Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*

2013-07-02 // 21:35:30
» Lucy

Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:35:54
» Lucy

DET GÅR INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-07-02 // 21:36:15
» Lucy

Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:36:40
» Lucy

Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:37:01
» Lucy

Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.

2013-07-02 // 21:37:19

Jag joinar gråt-klubben.
Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:37:37
» Lucy

Jag joinar gråt-klubben.

2013-07-02 // 21:37:56
» Lucy

Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.

2013-07-02 // 21:38:26

Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx
Min sista kommentar för Fallen Angel! ='(

2013-07-02 // 21:39:01

Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.

2013-07-02 // 21:39:13

Asså, du får vänta med resten av min brilljanta kommentar... Konstigt nog går alla andra kommentarer utom just det jag vill skriva på riktigt??

2013-07-02 // 21:39:58

Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx

2013-07-02 // 21:40:07

Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx

2013-07-02 // 21:40:13

Tack för tiden med Fallen Angel och tack for all the *moments*.
It's like: *If we could only have this Life for one more day, if we could only turn back time*
Bra epilog NEJ FÖR FAN WAY MORE BÄTTRE ÄN BRA!!!!
Lucy xx

2013-07-02 // 22:00:20

Och där bestämde sig ALLA mina kommentarer för att dyka upp, jippie! =(

2013-07-02 // 22:01:04

Lägg av

2013-07-02 // 22:24:42

Till Anonym:
Jag skrev en kommentar men den visades inte så jag skrev en annan för att se om det var bara för att den laggade men den kom upp så jag försökte skriva kommentaren om och om igen men den visades inte, till slut gav jag upp och när jag hade varit borta i en kvart hade alla publicerats... Förlåt så jättemycket!

2013-07-02 // 22:35:42
» Alva

Åh den har varit superbra :D

2013-07-02 // 22:51:48
» Hanna

Noooooo! Snälla säg att den inte är slut, jag minns det som igår när keely va ny i skolan och träffade liam och resten :') jag har älskat den här starkt och ser riktigt fram emot nästa :)

2013-07-02 // 22:55:34

OMG SÅ BRA !! Vill inte att det ska vara slut :)
Novellen har varigt hur bra som helst :D

2013-07-03 // 00:18:02

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(y)

2013-07-03 // 00:28:16

GILLA OCH DELA FÖR ATT VINNA EN GRATIS FRANSFÖRLÄNGNING!

http://www.facebook.com/BeautyByHenriette

2013-07-03 // 03:23:55
» Emma!

SNYYYFT!

Fy fan va bra alltså.
Kär i denna novell!!!!
Och nu är den slut?
I want to kill myself!
Oke, nej, men GUUUUUD VAD BRAAAA!

Svar: Tack, vad glad jag blir :')Ja det blev jätte tomt... O.o xxx
Emilia Andersson

2013-07-04 // 13:24:30

Fy fan va bra!! Novell vill du gifta dig med mig plz? Skit bra novell kan du snälla börja en till novell om Zayn plz( poop eyes) ohh jag har läst en dag på hella novellen du är fan ftt bra vill ha mera novell!

2013-07-12 // 14:57:33

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback