He´s Back ~ Chapter 7

Tidigare i He´s Back : 

 

”Where here, get out” röt han ännu en gång och väckte mig ur mitt dagdrömmande. ”Wha-how do you know where i live?” frågade jag skrämt och knäppte upp mitt säkerhetsbälte. ”That´s none of your fucking buisness. Get the fuck out of my car”. Jag öppnade snabbt dörren och hoppade ur bilen, en aning skrämd över hans plötsligt ilskna humör. Han smällde igen dörren efter mig och innan jag hann blinka så körde han i full fart ner för min gata och försvann ut ur min syn.

 

Vad är det för fel på honom?

 

Jag stirrade tillbaka på min spegelbild och lät en tung suck falla från mina läppar. Såret i min panna hade inte läkt ordentligt under natten och de röd-blåa märkena ifrån mannens fingrar syntes fortfarande tydligt på mina armar. Jag slängde upp ett par jeans och en tjock långärmad tröja på sängen innan jag begav mig in i badrummet, egentligen alldeles för trött för att vara uppe.

 Ångan rök om mig och gåshuden spred sig snabbt över min kropp när jag klev ut i mitt kalla rum. Jag trippade bort till min garderob och drog ut ett par vita underkläder, inte jätte fina, men alldeles för bekväma för att slängas bort. Jag lät mitt hår sitta kvar i handduken medan jag plockade fram min sminkväska och ställde mig tillslut framför spegeln. Min kropp kunde den vanliga morgon rutinen utantill och det tog inte lång tid innan jag stod fullt sminkad framför spegeln. ”So, clothes” mumlade jag för mig själv och sträckte mig efter jeansen. Jag hoppade omkring i ett försök att få på mig det tajta plagget och sträckte mig sen efter den varma tröjan.

Innan jag kunde lämna mitt rum var jag tvungen att se till så att mitt sår var ordentligt dolt. Jag rätade till min foundation och gjorde så att det inte blev någon större skillnad mellan den skadade huden och resten av mitt ansikte. När jag var nöjd med mitt resultat tog jag tag i min väska och gick ner för trappan och ut till hallen. Mamma log varmt när hon såg mig men återgick sedan till att smutta på sitt rykande kaffe. ”What time will you get home today?” frågade hon inifrån köket medan jag knöt på mig skorna. ”Uhm half past three or something i guess” svarade jag högt, för att hon skulle höra över tvättmaskinen som gick i full gång. Hon mumlade något tillbaka, och utan att vara vidare intresserad drog jag upp dragkedjan på min jacka och satte på mig mössan. ”Sounds great, bye!”.

Jag skyndade mig över till min bil och hoppade in i framsätet. Kylan hade redan tagit över min kropp och jag höjde desperat värmen i den lilla bilen. Rutorna började imma när jag startade motorn och började köra mot skolan.

Den vanliga tråkiga skolparkeringen stod nästan full när jag kom fram, då jag lyckats bli några minuter sen. Jag hoppade ur bilen och skyndade mig så snabbt som möjligt fram över skolgården, bort till platsen jag skulle möta upp tjejerna på.

”I´m sorry I´m sorry Im sorry” flämtade jag när jag väl nådde fram till dom och böjde mig ner för att hämta andan. Jag vilade mina handflator mot mina kalla jeans och försökte att få tillbaka min normala andning. En bred hand lades på min rygg i en lugnande gest.

”Take it easy, you´re only five minutes late” skrockade Marcel och fixade till sina glasögon. Jag log brett mot honom innan jag ställde mig upp och kramade om dom alla. ”I´m so tire-” ”Marcel!”, vi vände oss alla om och såg den långa gestalten röra sig närmare oss.

”What do you want Harry?” frågade Marcel kvickt och höjde på ena ögonbrynet. Av Harry och Marcel så var Harry den ´populära´och Marcel den som var klassad som ´nörd´. Harry brydde sig inte riktigt om skolan, han var med på lektionerna men ansträngde sig inte vidare mycket. Jag låter som om jag stalkat honom i flera år, men tro mig , varenda elev på skolan vet vem Harry är. Han tillhörde lyckligtvis inte dom idiotiska idioterna, utan umgicks med sin kompis Liam och någon brunett vid namn Josh.

”I forgot my house-key and since i´m the one who gets home first I kind of need yours” suckade han trött och pustade ut. Tunga vita rökmoln lämnade hans läppar i den kalla kylan och hans bleka kinder var rödrosiga efter att han sprungit. ”Sure you can have it, but if you loose it..” mumlade Marcel och fångade upp sin nyckel ur väskan.

”Thanks brother, I´ll see you at home!” skrattade Harry och log mot oss tjejer. Hans blick dröjde kvar en stund bakom mig innan han vände sig om och joggade tillbaka till sina kompisar. Jag tittade förvånat bakom mig för att se Felicia stirra ner i marken med tomat röda kinder.

** Felicias point of view **

Jag kunde inte sluta stirra på hans mörkbruna lockar, hans rosa puffiga läppar och de fruktansvärt urgulliga smilgroparna som gömde sig i hans kinder. Sluta Felicia du låter som ett freak väste en röst i mitt undermedvetna och jag skakade lätt på huvudet. När jag tittade upp igen mötte jag Harry´s gröna ögon och det kändes som om en blixt for igenom min kropp. Mina fingertoppar kliade, min kropp blev alldeles för varm och mitt huvud började snurra. Jag vred snabbt ner blicken till asfalten och svor åt den röda starka färgen som växte sig fram över mina kinder. Varför var jag alltid tvungen att rodna hela tiden?! ”Aw do you fancy him?” frågade Samantha glatt och lade en arm om min rygg. Jag tittade försiktigt upp under mitt blonda hår och blängde på henne.

”No i don´t”.

”Yes you d-” ”Shut up”. Hon knuffade retsamt sin höft mot min och lät sedan ett av hennes söta fniss lämna hennes läppar. ”You´d make a really cute couple though” fortsatte hon, väl medveten om att jag rodnade allt djupare och djupare. Alexandra klappade förtjust ihop händerna”Just imagine him kissing you, running his hands along your bod-” hon avbröts av Marcel´s röst. ”You know guys i´m still here and i´m not interested in what you want to do with my brother”. Jag böjde skamset ner huvudet men kände en stor lättnad när Marcel väntade in oss och lade sin arm runt mig. Jag lutade huvudet mot hans axel och suckade, glad över att jag hade mina bästa vänner runt omkring mig.

 ~~~~~~~~

So i´m going to pair you two and two for the next projekt, that we´ll be working on for a week or two. So if you can keep quiet for just a few more minutes” suckade min engelska lärare trött och tog upp en lista ifrån katedern. Han rätade till sina glasögon, sneglade på klassen och harklade sig.

Alexandra and Marcel”

”John and Katey”

”Samantha and Liam”, han ropade upp namn efter namn innan jag slutligen hörde mitt eget.

”Felicia and Harry”.

Vänta va? Harry? Harry som i Marcel´s bror Harry? Jag tittade i smått panik upp ifrån min bänk och mötte Samanthas uppmanande blick längre fram i klassrummet. Den hjälpte inte precis nu. Hon gav mig tummen upp och vände sig sedan mot sin partner, Liam. Harry, också känd som herr sexgud, reste sig ifrån sin bänk, tog upp sitt häfte och gick med sina långa,sexiga ben bak till mig.

”Hello there, i guess we don´t have to introduce ourselfs?” flinade han och lät sina smilgropar visas. Jesus, pojken visste vad han gjorde. ”Uh-uhm no i guess not” stammade jag nervöst och började rita små hjärtan längst upp på mitt anteckningsblock. Hjärtan? Hjärtan?! Varför hjärtan?! Jag bytte snabbt sida och försökte att inte visa mina röda kinder. ”So we have to choose a topic to talk about for fifteen minutes? That should be easy” skrockade han och tog upp sin iphone ifrån sin ficka. Jag kände ett ovanligt sting av avundsjuka när jag såg att han smsade någon vid namn ´Sara´, men låtsades som om jag inte såg någonting.

”We have to do more than that, we´re supposed to teach the class something new, so we have to study and learn about the thing we decide to talk about”, jag knep ihop ögonen när jag hörde hur nördigt det lät. ”Okay then, what should we talk about?” frågade han och lade tack och lov ifrån sig sin mobil. ”I don´t know”. ”We can talk about sex” sade han och jag tittade chockat på hans gudomliga ansikte. ”I´m kidding” flinade han tillslut och jag andades lätttat ut. ”We can talk about... ”, jag tystnade fundersamt.

”Talk about...?” ”Shut up i´m thinking” mumlade jag men insåg sedan vad jag sagt. Jag täckte snabbt för min mun md min lediga hand och stirrade på honom. ”What?” frågade han förvånat när han såg mitt uttryck. ”I told you to sh- or no you know what i just.. uhm nothing”. Hans leende blev bredare medan han lutade sig tillbaka mot väggen bakom oss.

”A bit shy, are we?” flinade han och jag gömde snabbt ansiktet bakom händerna. Jag skakade förtvivlat på ansiktet och ville sjunka igenom golvet när jag hörde hans skratt. Det lät som musik, bättre än musik. Efter några minuters tystnad kikade jag upp mot klockan. Vi slutade om mindre än två minuter. ”I guess we have to study outside of school too, so what do you say about my place at friday? We can order pizza if we get hungry or something” föreslog han och reste ifrån bänken. Jag svalde ner den nervösa klumpen i mitt bröst och tog ett diskret,djupt andetag. ”Th-that sounds great”. ”Good, I´ll see you in a few days then” skrockade han och samlade ihop sina saker.

”Oh and Felicia?..” Jag tittade frågandes upp mot Harry ”.. i think you´re really cute when you blush”.


Awwww ^^ 14 Kommentarer till nästa! ( Torsdag ) xx 



» Emma!

P.E.R.F.E.K.T

Det var det jag ville säga. Helt perfekt. ÅÅÅÅÅH jag älskar att du blandade in Felicia oxå ❤️

2013-12-03 // 17:09:45
» Karro

OMG!
MERA

2013-12-03 // 17:49:18

awwwwwwwwwwwwwwwww

2013-12-03 // 17:57:51
» Elma

OMFG DET VAR PERFEKT

2013-12-03 // 17:59:02
» Emma

MeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeRa

2013-12-03 // 18:08:56
» Ida

OMG jag är kär i din novell! <3 MEEEEEEERRRRAAA!!!!! Det här är good stuff <3 //crazy girl

2013-12-03 // 18:32:06

AWWWWWWWWW! så gulligt!!!!

2013-12-03 // 19:45:37
» Hanna

Oh my gadh... sjjjjukt bra! :D

2013-12-03 // 20:03:16
» Elin

ge mig torsdag, nuuuu :c

2013-12-03 // 20:29:11
» fanny

Aww så helt underbart gulligt. Dööör!

2013-12-03 // 20:30:59
» Elin

Aaaw Felicia och Harry

2013-12-03 // 20:35:43
» Emma!

Asså jag måste kommentera igen!
Jag ääääälskar dig, du är såååå otrolig! <333

2013-12-03 // 20:50:07

Aaaw!

2013-12-03 // 21:40:54

Alltså, jag har inte ens ord. Att först läsa ur mitt perspektiv om hur Harry flörtar med "mig" osv. Och hur du faktiskt på något skumt sätt lyckades beskriva på pricken hur jag förmodligen skulle betett mig kring honom? Nej jag har inte ens ord. Och sen alla gulliga kommentarer ovanför. Åhhh du är verkligen hur grym som helst på att skriva. Verkligen :'D

2013-12-03 // 21:47:00
» Julia

Hidbgimsbiebtiku kan du fortsätta när Harry flirtar prfllgnjpdbglg jag dör herre gud du dödar mej sdbhfohdi

2013-12-04 // 15:01:01

Herregudars!
Här trodde jag att jag var helt över fanfics?!
Men så hittae jag din och nu är jag kär igen, hur ska jag klara mig till i morgon??!??!?!?!? :o

Du skriver sjuuuukt bra!!

2013-12-04 // 15:31:30

Herregudars!
Här trodde jag att jag var helt över fanfics?!
Men så hittae jag din och nu är jag kär igen, hur ska jag klara mig till i morgon??!??!?!?!? :o

Du skriver sjuuuukt bra!!

Svar: Tack så hemskt mycket! Åh du anar inte hur glad jag blir! :') <3
Emilia Andersson

2013-12-04 // 15:31:31

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback