He´s back ~ Chapter 16

tidigare i He´s Back: 

”So.. so you´re a virgin?”. Jag himlade med ögonen. ”What do you think? You´re the first one ever to kiss my neck”. Ett stolt och överlägset leende tog sin plats på Zayns läppar och jag klappade lätt till honom på armen. ”Don´t look so proud you big goof” skrattade jag och knuffade bort honom från min kropp. Han putade lätt med läppen innan ett brett flin spred sig över hans läppar, ”How do you know i´m big? You haven´t seen my friend yet”. Jag stirrade på honom med halvt öppen mun innan jag gav ifrån mig ett onormalt skrattliknande tjut. ”Oh my god, I think it´s time for you to go to bed, in the other room” påpekade jag då han försökte krypa ner under mitt täcke. ”You´re boring, but i´ll see you in the morning”. Han gick bort till dörren och blinkade flörtigt med ena ögat.

"Goodnight baby”

 
 

 

 

 

Jag kramade om Felicia och gav henne en snabb puss på kinden. ”Good luck with Harry tonight, don´t forget to lock the door, okay?”. Hon nickade och lade ner mascara borsten i min sminkväska. ”Tell Niall I said hi and have an amazing night!” tjöt hon efter mig när jag gick ner till hallen. ”I will!” svarade jag tillbaka och kände det breda leendet på mina läppar. Det var fredag igen, dagarna hade som vanligt flugit förbi. Men det var ingen vanlig fredag, inte för mig och Felicia i alla fall. Niall skulle vara här om bara någon minut och Harry skulle hämta Felicia om en timma. Att jag var nervös var ingen nyhet, jag skakade för att vara helt ärlig.

Det plingade på dörren. Det plingade på dörren. Någon stod utanför och ringde på ringklockan. Någon stod utanför och ringde på ringklockan. ”Uhm, what on earth are you doing? You need to open the doooooor” skrattade Felicia högljutt ifrån toppen av trappan och bröt min trans. ”Oh shit you´re right” stammade jag nervöst fram och tog tag i dörrhandtaget. Dörren gled sakta upp framför mig och jag mötte Niall´s ur vackra ögon. Han var klädd i ett par slitna jeans men lyckades ändå se uppklädd ut på något snett vänster. ”Hi” sa jag nervöst och log smått åt hans långa figur.

”You´re gorgeous” svarade han utan några som helst darrningar på rösten och blinkade med ena ögat. Mitt inre dog sakta men säkert. ”Thank you, you look quite good yourself”. Quite good? Han såg bättre ut än alla modeller jag någonsin sett i hela mitt liv. Innan jag hann tänka vidare så nickade han bort mot sin svarta bil. ”Shall we?” frågade han och höll ut sin arm mot mig. Jag nickade med ett djupt andetag och krokade fast min arm i hans. ”We shall”.

How did you find this place?” frågade jag häpet när vi suttit oss vid ett litet bord. Niall lutade hakan i handen och log förföriskt. ”I was walking down the road after a party and well, i got lost so one of the waitress helped me”. Det var fånigt att känna avundsjuka men jag kunde inte sluta tänka på vad Niall och servitrisen kunde ha gjort under den kvällen. Precis som om Niall kunnat läsa mina tankar skrockade han lågt innan han öppnade munnen,”It was a man, the waitress was a man”.

Oh, wait are you gay?” frågade jag men slog handen för munnen efter att jag sagt orden. Vad i hela fridens namn tänkte jag med? Varför skulle han bjuda ut mig om han var gay? Olyckan var redan skedd och mina kinder var klädda i en stark röd färg. När Niall inte svarade tittade jag försiktigt fram mellan mina fingrar och andades ut när jag såg att han flinade.

”No, i´m not gay. Cause you know, if i were gay i wouldn´t have these kind of feelings towards this special girl in my school” förklarade han och drog en hand igenom sitt smutsigt blonda hår. Det kändes som om någon hade tvingat ner sin arm i min hals, slitit ut mitt hjärta och krossat det mot den kalla marken.

”Okay.. Well that´s good to know” skrattade jag alldeles för glatt och hoppades på att han inte skulle se hur sårad jag blev. Jag tittade snabbt på min mobil och reste mig ifrån stolen. Niall tittade förvånat upp. ”I need to go, it was nice meeting you” mumlade jag snabbt och försökte att inte låta tårarna tränga fram allt för fort. Hur kunde jag någonsin tro att Niall hade intresse i mig? Vad finns det i mig som någonsin skulle kunna duga för en kille som honom? Utan att se hans reaktion vände jag mig om och skyndade bort till dörren. Det var fånigt av mig att känna såhär, vi hade ju inte ens varit på en riktigt dejt. Men sen han kom tillbaka till skolan så har jag inte kunnat slita ögonen ifrån honom och allt han gjort har fått mig att sväva på moln, trots att det han gjort inte varit menat för mig. Mina skor klickade mot golvet och dörren plingade till när jag drog upp den. Kylan slog emot mig när jag klev ut på gatan och vita rökmoln bildades framför min mun. Tårarna började sakta sippra ner för mina kinder när jag insåg att jag inte kunde ta mig hem utan Niall, det var ju han som hade kört oss hit. Att ta bussen vid den här tiden var inget jag helst gjorde, då de oftast var fulla av skumma människor och aldrig kunde hålla tiderna.

Jag var för upptagen med att stressa upp mig själv så jag hörde inte när dörren öppnades bakom mig. Det var inte förrän två armar lades runt min midja som jag reagerade. Min kropp frös på sin plats och jag knep ihop ögonen. Niall´s doft spred sig runt oss medan han böjde sig ner för att luta sin haka mot min axel.

”Why´d you lie to me?” viskade han hest och jag rös smått när hans händer letade sig in under min jacka. ”I-”, min röst var för svag och jag fick harkla mig innan jag kunde prata ordentligt igen, ”I..It felt wrong” erkände jag helt ärligt. Han fnös bakom mig och jag kände tydligt hur hans blåa ögon borrade sig in i min nacke. ”Why?”. ”It feels wrong to go on a date with you when you clearly like someone else”. Tystnaden lade sig som ett tjockt täcke över oss och jag väntade nervöst på att han skulle säga något. ”You know, you´re even more stupid than I thought you were..-” muttrade han plötsligt och jag kände hur mitt hjärta ännu en gång sjönk. Jag skulle precis säga att han inte behövde göra mer narr av mig men hann inte samla tillräckligt mycket mod innan han hade snurrat runt mig, ”-I was talking about you”.

What? Wait what?” frågade jag förvirrat och tittade oförstående in i hans havsblåa ögon. ”I was talking about you when I mentioned the girl from our school, but you left before I had a chance to explain what i meant” skrockade han och tog upp sin hand för att stryka sin tumme över min kind. Jag stod som fastfrusen. Hade Niall känslor för mig? Mitt inre värmdes upp av en alldeles speciell värme, något jag aldrig känt tidigare. Det kändes som om någonting helades och som om jag aldrig mer behövde vara osäker eller orolig. Niall stirrade intensivt in i mina ögon med ett stolt leende på läpparna, läpparna som sakta men säkert kom närmare för varje sekund. Innan jag hann tänka mycket mer på saken fann jag mig själv i Niall´s famn, med våra läppar sammanlänkade i en förtrollande kyss.

 

 

Jag höll Felicia´s lilla hand i min och försökte att inte le allt för brett. Vår dejt hade blivit bättre än vad jag planerat och om jag kunde läsa av Felicia rätt så hade hon också uppskattat den. Vi hade spenderat de sista timmarna inne på ett avlägset cafée med varsin kopp varm choklad. Caféet var i princip tomt bortsätt ifrån ett gammalt par som suttit tvärs över rummet. Jag öppnade bildörren för Felicia och lät henne kliva in i bilen. Medan hon fixade säkerhetsbältet joggade jag runt bilen för att själv slinka in i förarsätet. Bilvärmen kom igång på direkten och gåshuden spred sig snabbt över min kropp, det var riktigt kyligt ute, men jag antar att det är så det ska vara i början av December.

Shoot, uhm Harry..?” mumlade Felicia surt och tittade upp ifrån sin telefon. Hon hade det där magiska i blicken, det som gjorde att du inte kunde sluta titta på henne. När jag insåg att jag stirrat för länge harklade jag mig med ett lågt skratt men vred mig sedan mot henne. ”Yeah?”. Hon lekte nervöst med fingrarna i sitt knä och bet försiktigt tag i min läpp. ”My mum has to stay at work the whole night, and I don´t have a house key. So uhm, do you have an extra room or something? I´ll leave as early as possible but yeah i just need somewhere to sleep”, innan jag hann svara fortsatte hon att babbla på, ”- I can stay somewhere else if you don´t want me in your house”. Var hon seriös? ”Felicia, I´m not some mean creep and besides, we´re dating so i don´t mind having you at my place” skrockade jag och sträckte mig över för att lätt klappa på hennes ben. Hon rodnande smått och vred ner blicken i sitt knä igen. ”Thank you, I´m just going to text my mum and tell her that i stay at a friends house” svarade hon snabbt och började skriva på sin mobil. ”a friend?” frågade jag med höjda ögonbryn och hoppades att hon hörde den retliga tonen jag hade i min röst. ”She wouldn´t let me sleep at your place if she knew that you were a guy and that we´re dating” erkände hon ärligt och tittade för första gången på länge upp i mina ögon.

Felicia klev ut ur badrummet igen, fortfarande i sina jeans och jag tittade med höjda ögonbryn på henne. ”Why aren´t you wearing the sweatpants i gave you?” frågade jag förvånat och lutade mig upp på armbågarna. Hennes kinder var rödare än någonsin och hon undvek min blick när jag gång på gång försökte se in i hennes ögon. ”This is really embarrassing and I can´t tell you how badly I want to sink through the ground.. But i´ll say it fast. Ikindofgotavisitfrommothernatureandiwaswonderingifyouhaveladystuffinyourhouse”.

Jag tittade fortfarande på henne med höjda ögonbryn och lutade hakan i ena handen. ”Could you please repeat that?” skrockade jag och hur hemskt det än lät så kunde jag inte låta bli att tycka att den jätte rodnande flickan framför mig var det sötaste jag någonsin sätt. Hon tog ett djupt andetag och stirrade ner i golvet. ”I got a visit from mother nature and i need lady things, do you know if your mum has something?”. Utan att förstå vad hon menade satte jag mig förvirrat upp i sängen.

”I´m sorry love but i still don´t underst-” ”Oh for god´s sake Harry i got my period and i need pads or tampons

 


JAG LIGGER TRE KAPITEL I FÖRVÄG KAN NI FÖRSTÅ HUR LYCKLIG JAG ÄR OH MY JESUS THIS IS GREAT. Det kommer komma mer dirt i nästa kapitel, mellan ett av våra favoritpar ;) 

Jag hoppas att alla har haft en helt fantastisk juuuuul! 

15 kommentarer till nästa kapitel! x



Love it :D

2013-12-26 // 22:07:09
» Hanna

hahaha, jag sitter här och blir super uppspelt, hoppar i sängen och klappar händerna.. vad mer ska jag säga? xP

2013-12-26 // 22:07:42
» Karro

Mera :3

2013-12-26 // 22:16:52

Asså jag dör! Det här är verkligen en av dom bästa fanfiction jag läst!!!

2013-12-26 // 22:32:25
» Saga

Så fruktansvärt bra!!:D<3

2013-12-26 // 22:38:02
» Hanna

Mer, du äger :D

2013-12-26 // 23:13:32

Jag ÄLSKAAAAAR dig, varenda gång jag tar upp min iPad eller telefon är din novell det första jag går in på och hoppas att du har lagt upp ett nytt kapitel :):):):) Can't wait to next! Kraaaaam

2013-12-26 // 23:14:08
» elin

Meeeeer!!

2013-12-26 // 23:24:52

Blir alltid megaglad när jag ser att du skrivit ett nytt kapitel. ALLTID lika bra, vill ha mer nuuu<33

2013-12-26 // 23:51:31
» Emma

MeeeRRRaa

2013-12-27 // 00:01:08
» Emma

MeeeRRRaa

2013-12-27 // 00:01:08

Sjukt bra :)

2013-12-27 // 00:01:31

ALLTSÅ JAG SITTER OCH LER SOM EN JÄVLA IDIOT VAD ÄR DET HÄR, VEM HAR GETT DIG RÄTTEN ATT HA SÅ GRYMT MED TALANG?!?!?! VILL HA MERA NUUUUUUU ÅHHHH SÅ GAAAAAAAALET BRAAAAAAA!!!!!

HAHAHAHAHAHA SNACKA OM ATT HARRY ÄR TRÖG SOM INTE FATTAR VAD "JAG" MENAR HAHAHAHAHAHAHA

2013-12-27 // 00:06:56

MEEER

2013-12-27 // 00:15:39
» Julia

ALLTSÅ JA DU GÖR MINA DAGAR

2013-12-27 // 00:33:29

AH OMG. HAHAHAHAHAH.. ÄLSKAR ATT HON FÅR SIN MENS DÄR :P <3

2013-12-27 // 14:59:27

Åh, så underbart braaa!
Meeeer! :D:D:D

2013-12-27 // 17:37:48

OMG MER NUUUUUUU

2013-12-27 // 21:08:35

NEJ JAG SKREV FEL NAMN MEN JAG ÄR FÖR TRÖTT FÖR STT ÄNDRA. HÄDAN EFTER HETER JAG HAHAHAHA. AHAHAHAHAHAAHHAHA JAG ÖR TRÖTT OCH SKA SOVA NU. GIDNAT.( bajs :) )

2013-12-27 // 23:02:10

Varför är jag så tråkig Emilia.

2013-12-27 // 23:03:41
» Emma!

Lyckligast i världen just nu.

2013-12-28 // 18:23:20

lite efter men ur grymt!

2013-12-29 // 18:09:30

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback