Fallen Angel - Chapter 21

 

 

09-06-13

Jag gav Brody ett retsamt leende och stängde dörren till mitt rum. Brody,Elijah,Zac och jag är de enda som är kvar i vårt gäng. De andra drog när Zayn tog över vårt gamla område. Jag lirkade av mig mysbyxorna jag bar samtidigt som jag gick tvärs över rummet, bort till mitt egna badrum. Mina bruna lockar låg i en enda stor oreda och jag skulle förmodligen blivit populär bland fåglar om jag gick ut så här. Jag drog ena handen igenom mitt hår och lutade mig fram för att granska spegelbilden. Mina gröna ögon lyste av pigghet och leendet på mina läppar gick inte att dölja. Jag skulle för tredje gången få möta Keely och bjuda ut henne på ännu en dejt. Att få den tjejen på fall hade varit lättare än jag trott, hon gör ju knappast något motstånd. Mina ljusgråa jeans låg slängda på sängen över en vit simpel t-shirt. Men som satt tillräckligt starmt för att visa upp mina muskler. Man måste ju få visa upp dom när man lyckats arbeta sig till ett par. Jag öppnade badrumsskåpet och tog fram olika hårprodukter jag skulle kunna behöva. Efter ytterligare ett par minuter framför spegeln tryckte jag ut tandkräm ifrån tuben och stoppade in tandborsten. Jag granskade mig noga i spegelbilden och kände ett svagt leende komma upp över mina läppar när tandkrämen luddrade sig. Min blick drogs sig bort till min munskölj och jag sträckte trevandes ut handen mot den blåa flaskan. Jag spottade ut innehållet i min mun och sköljde snabbt bort tandkrämen innan jag skruvade av korken på flaskan. Den blåa vätskan rann ut ur flaskan och lät en mint smak sprida sig i min mun. Jag knep ihop ögonen och försökte hålla kvar det så länge som möjligt i munnen, men slutligen blev det för starkt och jag lutade mig fram över handfatet. Jag drog min lockiga lugg åt sidan ännu en gång och drog ner tröjan över magen. Elijah stod i öppningen till mitt rum och vickade med ögonbrynen. Jag ignorerade faktumet att han stod där och räckte smidigt ut långfingret åt hans håll, fortfarande med blicken på mig själv i spegeln.

”Woah, take it easy handsome. I don´t want you to hurt my baby” Jag vände mig om till de två figurerna I dörröppningen och log smått åt synen. När jag träffade Elijah första gången förstod jag nästan direkt att han var homosexuell. Hans blickar var väl lätta att läsa av, och så fort Zac hade klivit in i vårt hus så hade det gnistrat till i killarnas ögon. Jag har aldrig haft något emot homosexuella, och fann inga svårigheter vid att de två snabbt blev tillsammans. Och nu, två år senare, lever de tillsammans med mig och Brody, i samma hus. Jag tog upp mobilen och bilnycklarna som enkelt gled ner i fickan på mina jeans och trängde mig förbi Elijah och Zac. På väg bort mot hallen vände jag mig om och såg Zac stå med armarna runt Elijahs midja. Jag avbröts av mitt stirrande när Brody klev in i hallen jag stod i.

”Use protection kiddo, we don´t want her pregnant. Right?” försäkrade han sig om och lutade sig mot väggen med armarna I kors. Jag släppte ut en suck och drog på mig mina skor.

”Brody, i promise you, She won´t get pregnant. I mean, It´s not even sure that i´ll get inside her pants” skrattade jag slött och drog min tunna jacka över min t-shirt. Han nickade sakta och gick efter mig när jag gick ut igenom ytterdörren. Jag gav honom en halv kram och gick bort mot min bil. Keely skulle vänta på mig utanför restaurangen vi möttes vid första gången, där jag skulle plocka upp henne och bjuda henne på bio. Jag drog upp bildörren och hasade mig in i sätet, satte i bilnyckeln och startade igång motorn. Min älskade bil gav ifrån sig svaga läten när jag la i backen och körde ut ifrån vår utfart, och vidare bort mot stället vi träffats på. Ju närmare jag kom, desto nervösare blev jag, även om Keely inte betydde något för mig relationsmässigt över huvudtaget, så var jag nervös. Men jag antar att det är så kroppen är uppbyggd. Keely klev ut ur busshållplatsen när hon såg mig komma körandes och vinkade smått mot min bil. Jag saktade in och lät henne slinka in i passagerarsätet. Hon släppte ut en hög pust och smällde igen dörren. ”So, you´re going home tomorrow?” frågade jag för att hålla igång en konversation och slängde en snabb blick åt hennes håll. Hon nickade och lutade bak huvudet mot bilsätet.

”Yeah, but i´m a bit homesick actually” skrattade hon och fällde ner spegeln i solskyddet. Hon puffade upp sitt mörka hår och smackade lätt med läpparna.

”You look gorgeous by the way” mumlade jag och ändrade växel. Hon tittade över mot mitt håll och log stort.

”You don´t look that bad yourself” sa hon med ett flin och tittade ut igenom fönstret. Jag skrockade lätt och tog ett fastare grepp runt ratten, desto fortare jag får henne att falla för mig, desto fortare kan jag förstöra för Zayn. Desto fortare kan jag komma närmare tjejen jag egentligen ville ha.

 

Keely´s point of view

Jag lämnade tanten bakom disken och gick bort till biosalen vi hade plats i. Harry gick snett bakom mig med våra drickor, medan jag höll popcornen i min famn och en påse godis. Vi klev in igenom de blåa dörrarna och såg upp mot alla 78 platser. Det var inte världens största biosal direkt, men den räckte gott och väl åt mig och Harry. Ett par enstaka personer satt utspridda i de mörkröda sätena och tittade uttråkat på reklamen som spelades på den stora duken. Harry greppade tag i min ena hand och ledde mig upp till rad tre, och vidare in längs raden med säten. Slutligen slog vi oss ner och gjorde oss bekväma. Varken jag eller Harry hade sett Life of Pi, så vi valde helt enkelt filmen i går. Jag var dock tveksam till ideén då jag förmodligen skulle gråta en del, och det gör jag helst när jag är för mig själv. Jag blev avbruten av mina djupa tankar när lokalen släcktes, och det var först då jag märkte att fler människor hade samlats och att filmen strax skulle börja. En kort gubbe klev upp på den minimala scenen framför duken och gick snabbt igenom några regler. Han önskade oss en trevlig filmstund och skyndade sig ut ur rummet. Jag tittade efter honom och skrattade lätt åt hans hastiga handling, han trivdes förmodligen inte uppe på scen. Harry la o diskret armen över mitt säte och slängde in ett par popcorn i sin mun. Jag tittade förhäxat på hur hans käke rörde sig när han tuggade och hur hans ljusa tunga drogs över hans hjärtformade läppar. Även om Harry var en helt underbar person, så var han inte den rätta för mig. Han hade inte det jag sökte, och plötsligt insåg jag var det var som gjorde att jag inte kunde utveckla den sortens känslor för honom. Han var inte den jag ville ha. Han hade inte det jag letade efter. Han var inte personen jag fallit för.

Han var inte Zayn. 

 


 

 

"Jag knep ihop ögonen och försökte hålla kvar det så länge som möjligt i munnen" Jag kan inte sluta skratta... Ja, jag är dirty minded.. hahahahahaa okay back to the real stuff ;)

Kapitlet blev kort, och för att vara ärlig, jag är inte alls nöjd.. Hehe, men ska stanna UpAllNight och skriva för er skull, kära läsare! Så varför inte slänga in en kommentar och ge mig feedback? Behöver muntras upp en del.. Puss på er finisar,  Owo xxx



» Sara

Riktigt spännande nu! :D

2013-04-19 // 22:35:35
» Julia

Älskart !x

2013-04-19 // 22:56:35
» Moa

SÅ BRA!! Mer nu när kommer nästa kan inte vänta hahaha :)

2013-04-19 // 23:03:51
» Jenny

Jag vet inte vad jag ska kommentera om jag ska vara ärlig... hahaha, men du vet vad jag tycker :3 uapgjno

2013-04-20 // 01:09:41
» Moa

Sjukt bra Emilia!!

2013-04-20 // 07:32:48
» Hanna

Asbra!

2013-04-20 // 09:01:16
» Lisa

Sjukt grym! Verkligen :))

2013-04-20 // 10:30:24

Feedback right, okej. Jag har inget att påpeka om hur du skriver för att det behövs inte, så bra som du skriver! Men en sak, känn inte att du har press på dig, klart jag vill ha kapitlet nununu men skriv när du har lust och inspiration, annars kan det bli lätt att man slarvar. Helt totalt asgrymt! <3 xx

Svar: Tack, vad glad jag blir :') Känner faktiskt inte en sån stor press, eftersom jag ligger ett fåtal kapitel i förväg och har som sagt rätt mycket tid på mig idag,i morgon och framöver.. Vet själv hur frustrerande det är när folk inte uppdaterar.. Haha! Men tack igen, du förgyller min dag finis! x
Emilia Andersson

2013-04-20 // 10:34:23
» alva

jättebra :D meera

2013-04-20 // 12:27:39

har precis börjat läsa och du är ju grymt bra!

2013-04-21 // 14:29:14

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback