Fallen Angel - Chapter 20

 

Jag skrapade lätt min converse i marken och släppte ut en hög suck. Harry skulle komma i vilken sekund som helst, och för att vara helt ärlig. Jag var nervös. Vem är inte nervös när man ska träffa en främmande person för första gången? 

”Keely?” Jag tittade upp ifrån marken när jag hörde någon ropa mitt namn. Med blicken flackandes över alla människor försökte jag få en glimt av personen. Slutligen stannade jag upp vid en kille som vinkade åt mitt håll, och eftersom att jag var den enda just här så antog jag att det var Harry. Ju närmare han kom, desto kortare kände jag mig. När han väl stod där, framför mig så tittade jag snett upp mot hans ansikte och log svagt. Jag reste mig ifrån bänken och drogs in i en oväntad kram. När den första chocken hade lagt sig så la jag armarna om honom i en spänd och nervös kram.

”So i thought we could sit down and talk? You know get to know each other” förklarade han och nickade ner mot gatan. ”Sure” skrattade jag osäkert och började gå åt samma håll som han nickat åt. Det dröjde inte länge innan Harry´s hand la sig runt min midja och jag himlade lätt med ögonen åt gesten. Hans ena hand gled längre och längre ner och var på väg ner i min jeansficka när jag hindrade honom. Jag grep tag i hans arm med ett högt ”Oi!” och knuffade till honom i sidan.

”sorry” flinade han oskyldigt och blinkade flörtigt med ena ögat. Jag fnös till men kunde inte undgå att släppa fram ett litet leende. Solen hade valt att titta fram lite svagt mellan molnen, men det var fortfarande runt arton grader i solen skulle jag tro.  De gråa stenplattorna låg orörliga och följde gatan ner till att man inte såg mer, vilket fick den här delen av stan att verka extra mysig. Plötsligt försvann Harry vid min sida och jag vände mig snabbt om för att se honom stå och hålla upp en dörr med ena handen.

”Ladies first” skrockade han artigt och lät mig kliva in i restaurangen. Jag tittade mig omkring i den upplysta salen och hörde min mage kurra.

”I thought you said sit down and talk. Not sit down and talk on a fancy and expensive restaurant..” muttrade jag och korsade armarna.

“Same thing” Han gav mig ett oskyldigt leende och ledde mig ner mot kvinnan I receptionen.

”Can i help you?” frågade hon snällt och slog ihop händerna.

”A table for two, Harry Styles” svarade Harry artigt och undvek min blick. Hade han planerat det här? Kvinnan nickade snabbt, skannade igenom något på datorn hon hade bredvid sig och kom sedan fram till oss.

”Follow me” Hon gick sick sack bland massor av bord och visade oss sedan en mer privat del inne i restaurangen. Folk satt mer undan gömda och det var en hel del som höll möten här. Jag tittade på Harry med höjda ögonbryn.

”What?” utbrast han när han kände mina blickar i ryggen. Och fortsatte sedan “It´s not that expensive” härmade jag med pipig röst och vickade lätt på huvudet med en grimars. När vi beställt vår mat så lutade sig Harry fram över bordet med händerna knäppta.

”So, tell me Keely. Does a beautiful girl like you have a boyfriend?” frågade han och log smått.

“Yeah, he´s home right now, waiting for me yah know” skojade jag och gav honom en menande blick. “That´s good.. So tell me something interesting about you?” 

“I don´t know if there´s any interesting part in my life.Or in that case, only this last months” Han tittade på mig och väntade på att jag skulle fortsätta.

“I moved to Bradford not that long ago, I made some new friends, got used to my new life and so on” Harry nickade uppmuntrande och drog några av sina bruna lockar åt sidan.

“Then, suddenly out of nowhere, This guy came up and he was all like, oi that chick´s mine” sa jag med ett löjligt uttal på det sista. Något I Harry´s blick förändrades, men jag ifrågasatte inte var det var han reagerade på. ”It only got worse and he´s acting like he owns me. And to be honest, it scares me” mumlade jag och drog gaffeln över den vita servetten.

“Oh, i´m sorry Keely. He sounds like a real dick. Where is he now? And what´s his name?” frågade han med ett snett leende och strök lätt min andra hand. Jag slet blicken ifrån våra händer och tittade in i hans gröna ögon. ”He´s in jail. Uhm, Zayn Malik. Why?” Han frös till I några minuter innan ett brett leende började träda sig fram över hans läppar. Förvånat och en aning misstänktsamt drog jag undan min hand och tittade på honom med en frågande min. När han kom på sig själv försvann leendet lika fort som det kommit och ersattes med en trumpen min. Han var på väg att säga något när servitrisen kom gåendes med vår mat. Hon ställde ner tallrikarna framför oss och lämnade oss sedan med ett leende. Harry tog upp sina bestick och högg hungrigt in på maten framför honom.  Själv tog jag, i ett lugnare tempo, upp besticken och skar loss en bit av laxen jag beställt. Den salta smaken spred sig i min mun och jag kände ett litet leende leta sig upp över mina läppar. Lax hade alltid varit min favorit  mat, eftersom att det går att äta i så många olika former och man kunde tilllaga det på så många sätt. Nog pratar om mat. Harry tittade upp ifrån sin tallrik med ett busigt leende och svalde ner maten med hjälp av coola.

”it was very nice meeting you Keely” suckade Harry när vi klev ut i den svala sommarkvällen. Jag drog handen igenom mitt hår och log mot honom

.”Same to you Harry”

 ”When can i see you again?” frågade han och höll lätt tag I min andra hand.

”text me” flinade jag och blinkade lätt med ena ögat. Det lilla leendet som funnits på hans läppar växte sig bredare åt min replik, och hans smilgropar syntes tydligare än någonsin.

”Goodnight beautiful” mumlade Harry och förde upp min hand till hans läppar för att sedan ge min hand en öm kyss.

”Goodnight Harry” mumlade jag en aning generat och backade ifrån honom. För en gångs skull så hade jag inte Zayn i tankarna.

 

Harry´s point of view

Jag såg Keely´s rygg försvinna bort ur min syn och skakade leendes på huvudet. Mina ben styrde mig bort till min bil som stod parkerad på baksidan av restaurangen. Jag låste upp bilen och öppnade bildörren så att jag skulle kunna ta plats i förarsätet. Zayn visste inte vad han hade gett sig in på när han tog området ifrån mig. Nu har jag min chans att ta tillbaka det som var mitt, och jag vet precis hur jag ska göra.


Jag är svin trött och orkade inte läsa igenom texten, så jag ber om ursäkt om det är stavfel, konstiga meningar osv. Läser igenom det i morgon och rättar det;)

Enjoy! xx



» Julia

Grymt :)xx

2013-04-16 // 07:34:10

Spelare ingen roll när, var, hur du skriver det, alltid lika bra! xx

2013-04-16 // 12:54:51
» Jenny

Men sluuuutaa :3 hahaha xx

2013-04-16 // 20:24:03
» Alva

Jättebra :D meera

2013-04-16 // 22:14:17
» Emma

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2013-04-17 // 20:04:34
» Sofia

Grymmmmt

2013-04-18 // 16:40:45

Mmmeeerrr

2013-04-18 // 22:29:57
» Anna

OMG MER!!!!!

2013-04-18 // 23:19:18

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback