Fallen Angel - Chapter 19

 

Jag satte mig yrvaket upp i sängen och höll handen för mitt bultande huvud. Förbannade alkohol. Ändå drack jag inte så mycket igår.

 ”Rise and shine princess. It´s breakfast and we´re going to the beach later. So jump out of that bed” Lovisa stod I dörröppningen med ett brett, elakt, leende och lämnade lika fort rummet. Jag härmade hennes röst i en pipig ton och slängde bort täcket ifrån min varma kropp.

”I heard that!” tjöt Lovisa ifrån köket och låtsades låta sårad.

”I don´t care” skrattade jag tillbaka och gick fram till min garderob. Jag letade fram en söt bikini och en simpel sommarklänning som jag la på sängen innan jag gick bort till duschen. Till min fördel så var den ledig. Jag klev in i badrummet och låste dörren efter mig, jag vill inte riskera att någon rusar in direkt..  Smidigt så drog jag av mig den för stora t-shirten jag sovit i och underkläderna, som hamnade i en vacker hög på golvet. Jag tog ett par kvicka steg in bakom dusch draperit och vred på varmvattnet. En suck av njutning for ur mig när det varma vattnet rann över min kropp och skapade gåshud på min bleka hud. Jag blundade och lät vattnet rinna ner i ansiktet på mig innan jag vred av vattnet. Jag famlade efter en handduk och torkade snabbt mina ögon innan jag greppade tag i schampooflaskan. Jag gnuggade in det löddriga föremålet i mitt hår och lät mina fingertoppar massera min hårbotten. Medan jag stod där i min ensamhet så började jag fantisera mig bort. Tänk om det var Zayn som hade tvålat in mitt hår i schampo, han hade låtit sina händer funnit sin väg över min kropp  Jag fick gåshud av tanken. När jag insåg vad det var jag stod och dagdrömde om, och ännu värre, om vem jag dagdrömde om så ville jag nästan spy över mig själv. Trots det Zayn hade gjort så var det en del av mig som fortfarande ville ha kvar honom, medan resten av mig ville ha honom inspärrad för resten av mitt liv. Jag virade in min våta kropp i en handduk och tog upp kläderna i famnen. Liam satt i vardagsrummet med Lovisa i sitt knä och tittade genast bort när jag gick förbi. Duktiga,snälla,rara Liam. Jag skrattade tyst för mig själv och stängde dörren bakom mig. Hoppas att ingen kliver in i rummet nu, för då får de sig en rejäl chock. Jag skyndade mig med att ta på mig badkläder under klänningen och lät sedan mitt våta hår hänga över ena axeln.

”Ready?” frågade Moalinn och klappade ihop händerna.  Bredvid henne stod en korg med picnik, och solskydd. Vi nickade och rusade ut ur huset, omogna som vi egentligen var så körde vi en typisk ”sisten dit är en rutten sill” grej och rusade bak till den lilla strandbiten. Niall kom dit först och slängde sig utmattat på sanden med Anna och Moalinn hack i häl. Liam och Lovisa kom gåendes bakom mig och verkade inte bry sig särskilt mycket om tävlingen som Niall just vunnit. Lika bra det, tänkte jag för mig själv och satte mig ner bredvid Anna på filten vi burit med oss. Niall och Moalinn var redan ute i vattnet och hade fullt upp med att skvätta vatten på varandra. Skönt att de verkade ha löst sina ´sex-problem´med varandra. Jag vill inte ens veta vad de två höll på med när jag och Anna åkte hemifrån igår.

”So.. who is Harry Styles?” frågade Anna plötsligt och jag tittade upp ifrån sanden.

”huh?” frågade jag förvånat. Anna höll upp min mobil och visade smset som precis hade anlänt till min inkorg.

Hello lovely, how are you? /Harry Styles, the sexy one from last night (;

Jag släppte ut ett högt skratt som Anna genast hängde på. Jag tänkte ut ett passande svar och lät sedan fingrarna svepa fram över tagentbordet.

To Harry : Sorry, I don´t remember any sexy guys from yesterday..

From Harry: Ah, cheeky! I guess you´re fine then? Since you didin´t answer my question.

To Harry: Yah i´m fine. What about you?

From Harry: Totally! Even though I can´t get this beautiful girl off my mind.. Ugh, I think her name was something that starts with a “Keel”(;

“That sneaky bastard!” utbrast Anna som läste vår conversation med ett skratt. Jag lät ett brett leende träda fram på mina läppar i takt med att jag svarade Harry.

To Harry: Good luck finding her! I´m going to enjoy this day with my friends. So if you excuse me, I have some stuff to do. Can´t sit on my phone all day yah knooow. Bye

Jag skrattade åt mina vackra ord och skulle precis lägga ner mobilen I badväskan när jag fick ett svar. Jag öppnade inte smset, utan kikade bara på skärmen.

From Harry: If you don´t want to sit on your phone all day.. Why not sit on my face instead? (;  

Mina ögon vidgades till dubbel storlek och mitt ansikte blev illrött, det måste det ha blivit eftersom att Anna genast märkte att något stod på tok. Jag lyfte upp min mobil i höjd med hennes ansikte och let henne ta över mobilen. Medan hon läste så la jag mig ner med huvudet begravt i filten. Han var ju i vilket fall inte blyg.. Annas ögon var i samma storlek som mina när hon gav tillbaka mobilen. ”Oh my god” skrattade hon, fortfarande chockat, och skakade på huvudet.

 

~It´safreakinglinerighthere~

 

Efter ett par timmar nere vid sjön så gick vi tillsammans, frusna som satan upp till stugan igen. Fast Niall hade sprungit upp lite tidigare för att starta igång bastun, något jag mer än mycket såg fram emot. Solen hade bestämt sig för att gömma sig under den senaste timmen, därav kom kylan. Varenda millimeter av min lättklädda kropp bestod av gåshud, och min var då inte den enda. Lovisa gick huttrandes förbi mig med en handduk svept runt kroppen.

 ”Ladies” hälsade Niall artigt med en fånig bugning och höll upp dörren för oss.  Just som jag öppnade bastudörren så hörde jag Liam harkla bakom oss.

”Oh, and gentlemen” muttrade Niall på skoj och skyndade sig in i bastun efter oss. Den varma luften fick snabbt min kropp att börja tina när jag tog plats på översta parkett. Bredvid mig satt Anna lutandes mot trä väggen med stängda ögon. Niall och Moalinn satt på andra sidan, alltså mitt emot mig och Liam och Lovisa sneppet nedanför. Jag lutade mig bakåt mot den varma väggen och slöt ögonen samtidigt som en behaglig suck for ur mina läppar. Trots att det var sommar så kunde kylan komma krypandes när solen inte stod högst på himlen, precis som i dag. Efter en halvtimmas bastande så blev det för tungt att andas så jag virade handduken tätare kring min kropp, klev ner ifrån träplatserna. Jag huttrade till när den svala luften i stugan spred sig omkring mig och små sprang bort till mitt och Annas rum. Jag slängde av mig handduken som hamnade på golvet, och la mobilen i sängen. Med en blöt bikini på mig drog jag kvickt ut min byrå låda och rotade fram ett par torra underkläder, samt mysbyxor och en långarmad tröja. Som sagt, det är kallt… Speciellt som den frusna person  jag är. Jag bytte smidigt om till de nya kläderna och la mig på mage i sängen. Jag skrollade igenom vad som hade hänt under tiden jag bastade och såg att jag hade fått fyra nya följare på twitter, ett sms och att någon hade uppdaterat en bok på wattpad.  Jag ignorerade twitter och wattpad, och klickade snabbt på sms appen.

From Harry; Sorry bout that last part.. hehe. Meet me down town in an hour! X

To Harry; In an hour? What? Why would i?

From Harry; Cause i´m gorgeous, and you can´t resist my charm.. (; x

To Harry; or, cause you´re a horny, ´sexy thing´,that wanna get laid?

From Harry; Ow, that hurt! No but seriously, pleeasseeee *Puppy eyes*’

To Harry; Well, I guess I can.. See you in an hour then?

From Harry; Yep! Can´t wait! Xx

Jag la ner mobilen I sängen igen och tog med en suck sats för att kunna ställa mig upp. Jag öppnade byrolådan,igen, och drog fram ett par slitna jeans. De får duga. Tänkte jag för mig själv och krånglade på mig de tighta byxorna. Mitt fuktiga hår satt uppe i en bulle medan jag drog några gånger med mascara borsten längs mina fransar. Inget fel med att klä upp sig lite. Ellerhur? 


Känns helt sjuk, jag har redan skrivit över 20 kapitel. Det känns som om det var igår jag satt och skrev om prologen för FA om och om igen. Jag vill att ni ska veta hur oerhört tacksam jag är för att ni läser min novell, för att ni kommenterar och för att ni får mig att le var eviga dag. Ni är helt klart bäst, var och en av er! Massor av pussar och kramar xoxoxoxo


asså den e mega grym...mer nu tack?

2013-04-14 // 00:42:01
» Jenny

YOU´RE MY WOOORLD. YOU´RE THE MOON AND STARS ABOVE. YOU´RE THE REASON I KNOW LOVE, LOVE , LOVE. NANANAAAAA HAHAHA NÄ MEN BAJS PÅ DIG.

2013-04-14 // 00:51:58
» Emma

MEEEEER!!

2013-04-14 // 09:08:30
» Julia

JDPSONDBFJLSBBGJVKF DÖD.xx

2013-04-14 // 09:26:29
» Sara

Har sträckläst FA ända sen halv nio imorse, är helt kär! Otroligt grym fanfic, här har du en till läsare! :) x

2013-04-14 // 10:07:39
» anna

ASSÅ BADBOY ;) haha

2013-04-14 // 13:22:47

And I'm waiting and waiting... Nej skojjar bara, hihi. Heeelt klart awesome, mer så snart du kan. Puss! xx

2013-04-14 // 15:00:06
» Sofia

Sååå bra!

2013-04-14 // 19:51:31
» alva

jättebra :D meera :D

2013-04-14 // 22:00:28

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback