Fallen Angel - Chapter 17

Anna´s point of view
 
 

 

Jag tittade bort mot Moalinn och Niall´s rum och såg Moalinn skynda sig ut ur rummet. Med en viss rodnad på kinderna så gick hon förbi mig och vidare in i vardagsrummet. Förvånat gick jag bort till deras rum och knackade på väggen bredvid dörren. Nialls huvud for upp ifrån kudden och han gav mig en djup suck.

”What happened?” frågade jag försiktigt och satte ena handen på höften.

”I.. i don´t know actually” muttrade han och drog ena handen längs pannan. Jag ryckte på axlarna och gick där ifrån. Bäst att låta dom sköta sitt ifred. Jag gick tillbaka till köket igen och log åt Keely och Lovisa. Liam kom gåendes ifrån deras rum.

”I´m going to the club tonight. Anyone who wants to follow?” frågade jag högt och ställde in chipspåsar i vårt skafferi. Keely tjöt genast till och började fråga ut Liam om vart klubben låg, hur vi tog oss dit och så vidare. Lovisa kom fram till mig.

”You sure? I mean, what if there´s any weird people?” Jag skakade lätt på huvudet och skrattade.

“No need to worry. I know that there´s a few people who´s.. a bit strange. But i´ll take care of the situation” Hon tittade på mig med höjda ögonbryn och korsade armarna.

“Oh like that day when we found you in a park the day after? When you were so drunk that you didn´t even knew who we was? Yeah I see, you took care of that situation too I suppose?” Jag fnös skämtsamt till och fläktade med handen åt hennes håll.

“Shut up” Minnena speglade sig I mitt minne och jag släppte ut ett högt skratt.

 

~ FLASHBACK~

 

Jag drog ner klänningen en bit och drack upp det sista från min drink. Gud vet vad den innehöll. Men gott var det I alla fall. Min blick var suddig och jag kunde knappt gå rakt, men jag hade inga planer på att gå hem. Ett par killar hade kommit fram under olika tillfällen och försökt att få med mig hem, men envis och bestämd som jag var så hade jag inte låtit dom vinna. Med ett par vingliga steg tog jag mig upp på dansgolvet igen och närmade mig scenen där en mörkhårig kille just nu sjöng. Jag fick en snabb inpuls. Med alkohol rusande I blodet så var jag tvungen att ta mig upp på scen.  Sångaren tittade ner på mig med ett leende när jag stannade upp framför scenen. Han räckte ut handen och lät mig kravla mig upp på plattform . Jag mötte Lovisa´s blick vid andra änden av rummet och släppte ut ett högt skratt. Jag kände mig fri, ingen kunde säga till mig vad jag inte kunde göra. Liam och Niall hade redan lämnat tillsammans med Moalinn, Lovisa vägrade låta mig stanna kvar här själv. Sångaren gjorde plats för mig på scenen och lät mig gå fram till mikrofonen. Han frågade vilken låt jag ville höra och sedan började jag sjunga. Senare så vaknade jag upp i en öde park av att Moalinn ruskade om mig. Jag minns inte så mycket av kvällen i helhet, bara små delar här och där.

~END OF FLASHBLACK~                                                                                                                                                Jag lämnade Moalinn i köket och greppade tag i Keely´s arm. “You´ll come with me, right?” Hon nickade ivrigt och släppte ut sitt hår så att det föll I långa vågor längs med hennes rygg.

”Yeah sure, it could be fun!” Jag gav henne tummen upp och gick bort till vårt rum.

”We´re leaving in three hours” ropade jag och tittade på klockan. Då skulle vi förmodligen vara framme vid klubben vid nio. Perfekt. Keely kom in i rummet strax efter mig och gick fram till sin garderob.     ”Now, to the biggest problem.. what to wear?” suckade hon för sig själv och kliade sig på armen.                                  ”Something easy, but still sexy. After all, we´re the single ladies!” tjöt jag och fäktade med armarna i luften. ”I guess you´re right” Keely brast ut i ett högt och glatt skratt strax där efter och drog ut en av byrålådorna som var hennes. Hon rotade igenom klädesplagg efter klädesplagg tills hon slutligen höll upp ett par vita jeansshorts med silvriga nitar längs fickorna. Till det höll hon upp ett svart, kort linne med olika rosor på.  ”Aww the guys will drool after you” muttrade jag och letade rätt på mina svarta jeans med trasiga hål. De blottade nog mer hud än vad de täckte om jag tänker efter.  När våra kläder låg framme på sängarna gick vi uttråkade ut till vardagsrummet där resten av gänget satt.  Moalinn och Niall satt på varsin ände av soffan, de tittade inte ens på varandra. Skumt.

”So what are you lazy butts gonna do when me and Keely are in town?” flinade jag och slog Ihop händerna. Niall svarade inte utan lämnade bara vårt samtal och smällde igen dörren efter sig när han klev in I hans och Moalinns rum. Jag var inte den enda som satt med halvt uppen mun och stirrade efter honom.                                                            ”did i say something wrong?” frågade jag försiktigt och vände tillbaka blicken till de andra. Liam skakade på huvudet och reste sig för att gå efter Niall. I samma sekund som dörren stängdes bakom Liam så andades Moalinn ut. Jag,Keely och Lovisa vände förvånat blickarna åt hennes håll.   En svag rodnad klädde hennes kinder och hon gömde generat ansiktet bakom en kudde.

”Something is telling me that you know what´s wrong with Niall” flinade jag. Keely skrattade vid sidan av mig och drog upp knäna till bröstet.

”Well… We, you know, kissed and stuff.. and I stoped him when he tried to take my shirt of.. I think he´s a bit mad..”

“And horny” la jag snabbt till. Moalinn spärrade upp ögonen och den röda nyansen på hennes kinder blev starkare. Efter ett tag slängde hon sig bakåt i soffan och begravde huvudet under samma kudde.

”Don´t you want to have sex with him? Or at least, have a real make-out time?” frågade jag helt öppet. Jag har aldrig varit personen som tyckte det var pinsamt att prata om saker. Vilket mina vänner ofta fann irriterande. Moalinn började fnissa innan hon försökte se seriös ut.

”I do want to do all the things with him. But i´m scared actually” mumlade hon generat.

“Scared of what?”

“That he will get disgusted of what he´ll see and leave me” Jag tittade på henne med vida ögon och drog chockat efter andan. Jag skulle precis skälla ut henne för att ha sagt en sådan sak om sig själv, men någon annan hann fore. Och med någon annan så syftar jag då på en blond irländare, som råkar vara Niall själv.

“Ali! How dare you say a thing like that?! Have you ever looked at yourself? You´re the most beautiful creature in the world and I would never get disguest by you. You´re my own angel”  Moalinn tittade chockat upp ifrån sitt knä och jag tyckte nästan synd om henne när jag såg hur jobbigt hon tyckte att det var. Jag signalerade till Keely och Lovisa att vi skulle låta dom ha en stund för oss själva. Men innan vi hann flytta på oss så gick Niall, med armarna om Moalinn´s lilla kropp, bort till deras rum igen.

”I wonder what they´re up to” flinade Keely och började immitera stön. Ett högt skratt for ur min mun när Lovisa och Keely började stöna som galningar. Värre blev det när Liam klev in bakom de två tjejerna och hans ögon växte sig allt större när han hörde dom. Snarare Lovisa tänkte jag för mig själv och skrockade lätt. När Keely fått syn på Liam så tystnade hon och började skratta. Lovisa och jag hängde på. Stackars Liam, han såg helt vettskrämd ut.

”Okay so i´ll just leave you guys alone..” skojade han och backade smidigt ut ur rummet.

”Oh my god, i love you girls”  Och det, var mer än sant.

 


Lite blandat utfyllnads~kapitel. Kapitel 18 kommer upp i morgon, senast torsdag och då drar draman igång så att man hissnar!  Så förövrigt, woop or poop? xox



Kan knappt vänta tills imorgon! xx

2013-04-09 // 23:25:46
» Jenny

Nej men aww :')

2013-04-09 // 23:29:16
» Julia

ÄLSKAR DET! :Dxx

2013-04-10 // 15:21:46
» Emma

LUUUV IT :D

2013-04-10 // 18:15:40

Jättebra :D meeeera :D

2013-04-10 // 19:34:44
» Anna

JDAHKSFHJSKD grym!

2013-04-10 // 20:02:04

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback