Fallen Angel - Chapter 16

 

 

 

En vecka har gått sen sommarlovet började. En hel vecka sen jag såg Zayn åka iväg I den där polisbilen. 840 minuter sen Zayn åkte iväg. 1058 400 sekunder som Zayn har suttit inspärrad I en polisstation. Han var förmodligen skit förbannad, och det var det enda mina tankar hade velat samla sig kring de senaste dagarna. Jag slängde ner fyra olika bikinis i väskan och satte trött upp håret i en lös knut. Niall hade redan hämtat upp Anna,Moalinn och Liam. De var strax vid Lovisa och därefter skulle de hämta upp mig. Jag drog igen dragkedjan på väskan och lyfte med en suck upp föremålet i famnen. Mamma stod i köket med armarna i kors, och med ett lätt leende på läpparna.

”Niall and the guys has arrived”  flinade hon och drog försiktigt handen längs hennes axellånga hår. Jag nickade snabbt och släppte ner väskan i hallen med en duns. I samma runda ringde det på ytterdörren. Innan jag hann öppna dörren så flängdes den upp med en hög smäll. Niall stapplade chockat in i hallen och höll sig skrattandes för magen.

”you know guys, you could have knocked on the door.. like normal people do”  skrattade jag och tittade på dom med höjda ögonbryn. Liam gav ifrån sig en hög suck och drog in Lovisa i sin famn. Lovisa i sin tur försökte hålla sig från att börja skratta helt hysteriskt. Hennes kinder var gulligt uppblåsta och en röd nyans speglade sig över hennes skin. Jag tittade upp mot Liam igen och var nära på att släppa ut ett högt                                        ´awwwwww´ ljud, men hindrade mig själv eftersom att det förmodligen skulle förstöra stämningen helt. Liam såg så stolt ut när han stod där, med armarna om Lovisas midja och med ett brett leende.

”Come on you lazy cow, we need to go before the sun goes down” muttrade Niall och kastade upp min väska på hans rygg. Jag stirrade på honom och sedan ut, solen hade ju knappt stigit upp en.

”Bye mum!” gäspade jag och drog på mig conversen som stod placerade på skostället. Niall gick ut till bilen med Moalinn vid sin sida och slängde in mitt bagage tillsammans med de andras. Mamma vinkade med ett slött leende ifrån hallen när resten av oss traskade ut till bilen, redo för en lång dags biltur. Jag skyndade mig med att öppna bildörren där fram och satte mig i framsätet. Niall vred om nyckeln så att motorn startade och med ett par tjoande lämnade vi uppfarten.

~

”When do you think we´ll get there?” frågade Anna. Niall suckade åt hennes fråga och drog handen igenom sitt blonda hår.

”Anna, you´ve asked that like fifteen times! And just like I said before, soon” Jag skrattade åt deras små tjafs och slängde upp benen på instrument brädan. Liam tittade på mina ben med höjda ögonbryn innan han vände tillbaka blicken till Lovisa. Jag sträckte mig efter min iphone som var inkopplad till högtalarna I bilen, och klickade mig in på spotify.

“Which song?” frågade jag högt och hade tagentbordet redo.

“Bruno Mars.. that one, uhm Marry me or something” tjöt Lovisa och klappade ihop händerna. Jag ryckte på axlarna och skrev in låten I sökrutan, fast med en rättning av Anna.

“It´s called Marry You” suckade hon med ett leende.

(Sätt på ´Marry You´ om ni känner för det)

Jag klickade på låten och höjde volymen när melodin spred sig I bilen. Anna,Moalinn och Lovisa började svänga med huvuderna och klappa händerna I takt till musiken. Just som Bruno Mars röst spred sig I bilen så vände jag mig om. Formade handen som en mikrofon, och började sjunga.

 

“I´s a beautiful night. We looking for something dumb to do”

“Hey babe, I think I wanna marry you” Skrek vi tillsammans och brast sedan ut I skratt. Niall och Liam såg en aning vettskrämda ut när vi flamsade omkring, sjöng, gestikulerade och skrek ut låttexten till varandra. Lyckligtvis satt de tysta och påpekade inte våra musikala förmågor.

Who cares babe? I think I wanna marry you”

När låten var över och vi tjejer hade fått tillbaka vår normala andning så stängde Niall snabbt av högtalarna.

(Stäng av, om ni lyssnade)

“You´re crazy!” utbrast han med ett högt skratt och lät bilen köra lite fortare. Liam nickade instämmande och la ner sin mobil I fickan på sina chinos.

“And, we´re here!” tjöt Anna och ignorerade Nialls kommentar. Eftersom att jag var ny I gänget så hade jag aldrig varit här. Men enligt Lovisa så åkte de hit en gång om året, till Niall´s sommarstuga. Niall körde in på en liten grusplan framför den röda stugan och parkerade bilen. Först ut ur bilen var Anna, hon öppnade bagageluckan och drog ut sin packning I väntan på oss. Jag knäppte loss bältet och hoppade ur bilen med blicken fastklistrad på stugan. Det här måste ju vara drömmen för alla ungdomar.

“Keely, come on!” ropade Moalinn och höll min väska åt mig. Jag tog tacksamt emot den och gick efter Liam och de andra upp till huset. Jag vände mig om för att ropa på Moalinn och Niall när jag såg att de två stod och hade en romantiskt minut för dom själva. Med ett svagt flin sprang jag efter Liam och gick upp på verandan.

Niall´s point of view

Jag tittade ner på den vackra varelsen framför mig och la armarna om hennes midja. Hon fnittrade tyst och lutade huvudet mot mitt bröst.

”Finally some time alone” flinade jag och tog tag under hennes haka för att kunna se henne i ögonen. Min blick föll ner till hennes läppar och hon ställde sig sakta på tå för att minska avståndet. Jag lutade mig ner en aning och raderade de få onödiga centimeterna mellan våra läppar. Hennes läppar matchade mina på pricken. Det var som om våra läppar var menade att vara tillsammans. Moalinn började le mot mina läppar och jag tog chansen till att försiktigt smeka hennes underläpp med min tunga. Hennes ögon vidgades men hon gjorde inget motstånd. Hon särade försiktigt på läpparna och lät min tunga slinka in i hennes mun. De varsamma kyssarna gick snabbt över till vilt hångel och jag pressade upp Moalinn mot bilens sida.

”Ni-Niall” stönade hon lätt när jag började smeka hennes höfter med mina. Mina händer strök sig längs hennes midja medan våra munnar var sammankopplade, till en.

”Oh come on, get a room you dirty pigs!” Jag släppte Moalinn för en sekund och blängde på Anna som stod på altanen.

”We´ll finish this later” viskade jag i Moalinn´s öra och tog tag i hennes hand. Vi gick upp till altanen och klev in genom glasdörren. Anna gick efter oss.

”This room is mine and Keely´s. That one is for Liam and Lovisa. And that one is yours” sa hon och pekade på tre olika dörrar. Vi hade rummet som låg längst bort i stugan. Lovisa och Liam hade rummet intill köket och Keely och Anna delade på rummet bakom vardagsrummet. Stugan var rätt stor för att vara en sommarstuga. Huset var plant, rött målat med vita knutar. En lagom stor altan täckte ytan utanför dörren och tre trappsteg ledde dig ner till gräset. Stugan innehöll två toaletter, ett kök och tre sovrum. Sovrummen är visserligen inte så stora men räckte gott och väl för att åtminstone två personer ska kunna sova där. Köket var också litet, och ett vardagsrum. Teven funkade knappt och resten av rummet bestod av en enorm soffa, och ett soffbord. Stugan låg i ett litet område inne i skogen och var, precis som de flesta stugorna här i trakten, en sjötomt. En liten brun brygga gick ut i sjön och vi hade också en liten sandyta att kalla strand. Om man tog bilen så tog det en kvart att åka in till närmaste snabbmats affär, men områdena där var inte vidare trevliga.

”Niall?” jag tittade förvånat upp på Moalinn som stod och vinkade med ena handen framför ögonen på mig.

”What?”

”You zoomed out” förklarade hon och började gå mot vårt rum. Jag skakade väck alla tankar och gick efter flickan som stulit mitt hjärta. Moalinn vände sig om med ett busigt leende innan hon försvann in i rummet. Med ett lätt skratt joggade jag bort till dörrkanten och stängde tyst dörren bakom oss. Rummet bestod av en säng, en liten toalett och en byrå. När vi hade packat upp våra saker så slängde sig Moalinn utmattat på sängen och stängde ögonen med en djup suck.

”Where were we?” flinade jag, trots att hon inte kunde se det, och lutade mig över henne. Jag placerade vardera hand vid sidorna av hennes midja och lät mina läppar snudda vid hennes käkben. Hennes ögon var fortfarande stängda när hon började fnissa och la bestämt händerna runt min nacke. Jag lutade mig ännu närmre och lämnade ett spår av kyssar längs hennes käklinje och fortsatte ner längs hennes hals. Det var när jag började placera små kyssar vid springan mellan hennes bröst som hon drog upp mig till hennes ansikte igen. En svag rodnad fanns över hennes kinder och hon tittade försiktigt in i mina ögon. Jag log åt henne och gav henne en lätt puss på munnen, fortfarande med ögonkontakt. Hennes läppar särade på sig och hennes ljusrosa tunga drogs längs med underläppen. Jag kände hur mitt behov av henne växte sig allt starkare och jag tog försiktigt tag i kanten av hennes tröja, men hon hindrade mig.

”Another time” viskade hon och gav mig en snabb puss. Hon lirkade sig själv ut ur mitt grepp och försvann lika snabbt ut ur rummet.

Och här låg jag, ung,frustrerad och kåt.

 


Stackars Nialler, antar att det inte är så roligt att vara ung frustrerad och kåt.. haha. 

Hur som helst, tack för era söta kommentarer! Det förgyller min dag, så tack! x  Om det är något ni undrar över, skulle vilja ha svar på, eller om ni helt enkelt känner för att skriva något random. Kommentera! ;) I love yah guuys xox



Nawww, bebis ;( Haha. Jo, jag har en fråga. Kommer jag komma in mera (Ellinor) och kommer jag ''vara tillsammans'' med en av killarna i bandet? Jag skulle ändå läst denna fanfic om jag inte var med. Så himla bra du är! Älskar't! xx

Svar: Jag vill inte avslöja allt för mycket, men jaopp. Du kommer komma in mer i novellen om några kapitel, tyvärr inte lika mycket som de andra huvudrollerna, men mer än vad du är nu hur som helst! Och som svar på din andra fråga, Ja, du kommer dejta en av killarna. Mer säger jag inteee ;PTack så mycket, du gjorde precis min kväll! xox
Emilia Andersson

2013-04-07 // 21:46:31
» Emma

MEEEEEEER! :D

2013-04-07 // 21:48:10
» Jenny

Poop on you . (L)

2013-04-07 // 22:32:45
» Anna

AAAH DU ÄGER!

och jag älskar att avbryta folk, det är my thing yah know!

och JAPP, det där i bilen lät precis som mig. Fråga mina nära och kära, alla har då hört "när är vi framme?" AHAHAH du satte mig på pricken gullunge!

2013-04-07 // 22:36:52
» Julia

LOVE IT!

2013-04-08 // 07:06:05
» Ida

Meeeeerrr

2013-04-08 // 15:51:00

sit bra! MER! :DD

2013-04-08 // 19:10:05
» alva

jättebra :D meera :D

2013-04-08 // 19:52:14
» Sofia

Grymtttt

2013-04-08 // 20:08:47

Kommentera här (:

Namn:
Kom ihåg mig? (:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback